Forum > Licht

Daslight

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
9-9-2011 19:31
mijn ledpars hebben geen shutter :p
www.bigsoundsystems.be
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
9-9-2011 19:35
Voor LED pars zet ik meestal de RGB allemaal op 1 ipv 0
Of indien mogelijk de algemene dimmer op 1.
Wanneer je de schuif op 0 laat staan, blijven de parren gewoon branden.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
SkevdudeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-6-2004
Laatste: 24-9-2024
Berichten: 138
15-9-2011 10:46
De truc is om als je een effect programmeert, alle faders (RGB) van je led par bij het programmeren even van dmx waarde "0" af te schuiven, en dan weer terug op "0" Hierdoor overschrijft hij als je op het effect knopje duwt de huidige actieve waarde met "0"
Dré: "Neem nooit zo maar wat aan, tenzij het om een fooi gaat!" || Geef eens een ander woord voor synoniem...
RaylectricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2011
Laatste: 5-10-2011
Berichten: 3
4-10-2011 10:20
Speaking of Daslight.... :)
Ik heb zojuist een Daslight DVC2 128 gekocht en ben nu bezig om mijn lichtapparatuur er in te zetten...
Maarre... wat ik zou willen weten... zijn er ook scene's, chases en shows te downloaden ergens???
Of... als niet... is het dan mogelijk op 1 pc ze te maken en dan te kopiëren naar een andere pc?
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
4-10-2011 11:46
Voor zover ik weet zijn er geen "standaard" shows te downloaden.
Wat je wel kan doen is shows overzetten van de ene computer naar de andere (dit doe ik namelijk bijna altijd).
Wat je ook kan doen (gebruik ik ook regelmatig) is scenes uit een andere show importeren.
Ik heb bijvoorbeeld mijn vaste DMX adressering voor mijn scans, LED pars, moving heads, enz...
Hierdoor kan ik dan makkelijk scenes de reeds gemaakt waren voor een andere show moeiteloos overnemen.
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
RaylectricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2011
Laatste: 5-10-2011
Berichten: 3
5-10-2011 11:11

dj pyro schreef:

Wat je wel kan doen is shows overzetten van de ene computer naar de andere (dit doe ik namelijk bijna altijd).
Wat je ook kan doen (gebruik ik ook regelmatig) is scenes uit een andere show importeren.
Dat is inderdaad ook heel erg fijn! Maarre... welke bestanden moet ik dan kopiëren? Vaste folders??? Welke dan????? :-)
Dj pyroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 5-1-2005
Laatste: 3-3-2016
Berichten: 200
5-10-2011 13:57
Als je de 3D niet nodig hebt op je andere pc kan je gewoon ja show in dashlight opslaan op USB stick.
Deze stick in je andere pc proppen en daar je show terug openen.
Als je zelf fixtures hebt aangemaakt moet je ook de map fixtures kopiëren naar de andere pc
Er zijn 10 soorten mensen, degene die binair begrijpen en degene die het niet begrijpen.
RaylectricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-10-2011
Laatste: 5-10-2011
Berichten: 3
5-10-2011 14:03
Thanks Pyro...!! Dat ga ik proberen! happy :)
-patrick-Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-10-2011
Laatste: 13-4-2012
Berichten: 1
15-10-2011 23:40

LEDesign schreef:

In den beginne was er Daslight, daar zat 3 man. Die kregen onderling ruzie en zijn alle drie uit elkaar gegaan. 1 Ervan is Daslight blijven ontwikkelen, de ander is Sunlite gaan ontwikkelen en de derde heeft z'n zinnen op Sweetlight gezet.

Je kan dus simpelweg vergeten dat een Sunlite dongle op Daslight gaat werken, die zijn intern wel geprogrammeerd dat ze enkel met bijbehorende software van dezelfde fabrikant werken. Als Sunlite namelijk besluit om met de prijzen te gaan stunten, wordt Daslight daar dan automatisch de dupe van, en dat willen ze niet.

Er staat HQ Power (= Velleman) op de dongle's, echter gaat het om het stukje firmware in de dongle. Zal wel massa-productie zijn, dus goedkoper. Daslight en Sunlite dongle's zijn intern verder zo goed als identiek, alleen de firmware verschilt.
echter is het zo dat daslight, sunlite en dmxsoft nog steeds een bedrijf is en nog steeds in frankrijk word ontwikkeld en gemaakt. zo staan deze 3 altijd op 1 stand bij beurzen.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
17-10-2011 16:25
Mijn ledpars reageren niet correct op daslight.
De adressering is juist maar als ik ze bv op allemaal rood zet zie je ze rood worden, maar dan faden ze weer uit in een seconde en weer aan. En dat herhaalt zich. En soms mixen ze er zelf een andere kleur tussen. Dus dat er plots wat groen doorprikt of wat andere kleuren, op een willekeurige manier. Het is alsof de daslight commando's op de achtergrond in de pars afgespeeld worden.

Iemand dit al tegengekomen? Ik heb de ADJ ledpar 64
Scans reageren wel normaal.
www.bigsoundsystems.be

Terug naar forum Reageer (zonder quote)