Forum > Licht

Aanpassingen lichtapparatuur

(29 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
23-12-2007 18:46
Mag ik vragen waarom de licon's afgevallen zijn?
It's time to play the music, It's time to light the lights..
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
23-12-2007 19:05
Zou opzich ook nog een goede optie kunnen zijn, zeker vanwege de MA achtige manier van bediening (Bedrijf waarmee wij vaak werken heeft 2 Lightcommanders in hun bezit).

Reden is omdat ik de naam niet vaak tegen ben gekomen, maar door jouw reactie ga ik eens verder onderzoek plegen, vooral prijstechnisch gezien is deze console zeer aantrekkelijk (Ik heb het nu over de CX versie).

JB-Lighting ik ken heel het merk overigens niet (is toch niet jb-systems?).

Heb er verder niet veel over kunnen vinden, behalve een duitse (Engels is geen probleem) manual waar ik niet veel wijs uitkom. Kun jij me verder helpen?

[EDIT]
Manier van programeren lijkt mij wel radicaal anders dan die van de rest, of zit ik er nu erg ver naast?

Voordeel: 19 inch
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
23-12-2007 19:22
Ik moet ergens nog een engelstalige (beta-versie) handleiding hebben. Er is mij toen verteld dat er gewerkt werd aan een nieuwe versie. (Ik zal eens voor je gaan zoeken).

JB systems is een OEM fabrikant, vergelijkbaar met highlite. Veelal heel aardige producten voor het geld hoor, daar niet van. JB lighting is een Lichtfabrikant wat toch in een hogere categorie geschaard kan worden, zowel qua prijs als producten. Onder andere bekend van de VaryLeds.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
24-12-2007 21:17
Op dit forum zitten naar mijn idee vrij weinig mensen die de tafels die je noemt ook daadwerkelijk kennen met de voor- en nadelen. Voor een goede keuze zul je dan ook op andere manieren informatie moeten zoeken (voor een uiteindelijke, al dan niet objectieve keuze).
VieroStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-11-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 431
24-12-2007 21:28

joepjuh7 schreef:

[KNIP schreef:

Ik kan kiezen uit DMX-Balken of Harting balken, persoonlijk kies ik dan voor de hartingbalken (vanwege de groei kan het heel goed zijn dat er binnenkort 1 kw’ers in de cans komen te zitten vandaar Harting). Wij hebben alleen nog maar dimmers, nog geen patchracks.
Bij een bedrijf waar ik een tijd heb gewerkt waren er dmx-barren met 1kw'ers. Er zijn nog nooit problemen mee geweest, zelfs als alle 4 de parren/balk uren aan 1 stuk op 100 brandden...

[KNIP schreef:

Concrete vraag Zijn er ook goedkopere, betrouwbare boosters? Bijvoorbeeld een zelfbouwprintje die we inbouwen in een kist van The Willows of is dit erg onbetrouwbaar?

De boosters van Showtec heb ik al meerdere malen mee gewerkt, nog nooit problemen mee gehad. Zijn betrouwbaar en zeer goed qua prijs.
Fun is serious business!
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
24-12-2007 22:10
Ik zal ook niet aan de hand van de posts hier een beslissing maken, het is alleen een richtlijn voor mij. Ik wil toch eerst de tafel voor mijn neus gehad hebben en er een weekje meegespeeld hebben op de loods voordat ik ja of nee zeg, want ik zit er de komende tijd wel aan vast! Ik ga ook de komende tijd wat bedrijven waarmee we samenwerken aanschrijven met wat voor lichttafels hun werken (vooral die in de lijstje staan) en hoe hun deze bevallen.

Verder bedankt voor de antwoorden, 1kw'ers aan een showtec balk zie ik niet echt hangen (letterlijk en figuurlijk) volgens de China norm zou het kunnen, maar ik ik houd liever de CE norm aan. Dat zou inhouden dat alle DMX balken verkocht moeten worden en vervangen moeten worden door balken die wel door de keuring gekomen zijn, veelste omslachtig en heb hier al een deel van de plannen liggen en daar staat harting nu al bijna vast in (7+8 vaste spanning en 5+6 voor blinders e.d).

Alleen nu nog die pin beleging, ik heb echt geen idee. Ik wil mezelf later niet tegenkomen dat ik met gedonder zit omdat ik de Showtec norm heb aangehouden. Het probleem alleen is de arbeid, ik moet dan zo'n 70 harting connectoren (Male+Female) omschroeven (Fourbars, Dimmers), dat is zeker een week werk vandaar de vraag of het verstandig is dit te doen inverband met bijhuren.

Als jullie intresse hebben kan ik jullie wel op de hoogte houden met foto's e.d als het zover is (Januari/Februari).
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
25-12-2007 01:53
MBT multi: hier in de buurt werken alle bedrijven met de NOB/ Flashlight norm.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
25-12-2007 11:30
Hier in België in de buurt rond Leuven is ook de flashlight norm de standaard.

Om eventueel "gedonder" op te lossen zou je x-aantal verloopjes kunnen maken.
exit night into LIGHT
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
25-12-2007 12:54

stekelvarke] schreef:

Om eventueel "gedonder" op te lossen zou je x-aantal verloopjes kunnen maken.
Ik snap echt niet wat er hier moeilijk wordt gedaan over de pin-norm voor de multi's. Meneer Joep gaat een leuk eigen voorraadje blik aanleggen waar hij (als 't goed is) voor veel klussen genoeg aan heeft. Als hij blik gaat bijhuren, zullen z'n dimmers ook echt niet genoeg vermogen kunnen leveren of niet genoeg kanalen hebben. Dus huurt hij ook gewoon dimmers bij.
Light Image
Joepjuh7Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-12-2003
Laatste: 28-4-2014
Berichten: 110
25-12-2007 13:08
Het vooraadje blik is al aangelegd, alleen kunnen de huidige dimmers het vooraadje blik niet van de benodigde stroom en kanalen voorzien. Heb het anders opgelost door gewoon de verhuurbedrijven waar wij meestal bijhuren aan te schrijven en te vragen hoe hun de spaghetti geregeld hebben (dat ik daar niet eerder op gekomen ben) zodat wij bij hun en hun bij ons bij kunnen huren (Sommige gaven al aan tegengehouden te worden om bij te huren bij ons door die pin toestand), nu nog maar wachten op antwoord. Dus waarschijnlijk binnenkort een paar mooi donkerpaarse/blauwe dimmerdozen bij gaan halen om de Lightec dimmer te komen versterken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)