Forum > Geluid

Renkus Heinz.

(23 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
RickvanulftStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-9-2008
Laatste: 9-10-2014
Berichten: 61
11-10-2011 16:23
Ik meen me te herinneren dat iemand (volgens mij op de Purple open dag) me verteld heeft dat die STS kastjes, (dus die Renkus Heinz kastjes) gemodificeerd zijn. Ze gebruiken wel de kast, maar met andere speakers en daarop aangepaste processor. Of is dit een onzin verhaal?

Groetjes,

Rick
T is en blijft 'n passie..
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
11-10-2011 18:09

Rickvanulft schreef:

Ik meen me te herinneren dat iemand (volgens mij op de Purple open dag) me verteld heeft dat die STS kastjes, (dus die Renkus Heinz kastjes) gemodificeerd zijn. Ze gebruiken wel de kast, maar met andere speakers en daarop aangepaste processor. Of is dit een onzin verhaal?

Groetjes,

Rick
Hoi Rick,

dat klopt. Alle STS kasten komen van Renkus Heinz, sommige kasten (STS COMBI bijvoorbeeld) zijn helemaal custom made (het is een CE3 kast, maar met een frontloaded 15" laag die matched met een STS LO 2x15 kast).

De laagspeakers zijn vervangen door standaard PHL luidsprekers (7010 voor 18", 6030 voor 15"), de midspeakers komen standaard vanaf de Renkus Heinz fabriek al met een PHL 1070 speaker (6,5"). De hoogdrivers zijn naar eigen zeggen van Ampco vervangen door een custom-made driver, ik geloof van B&C.

Bij de SR5 kasten zijn alleen de hoogdrivers vervangen door de Synco versie, het laag (McCauley B1240) is wel gewoon origineel.

De echte truc van Synco zit hem overigens in de processors die door Ampco zelf zijn ontwikkeld. Naar wat ik begrepen heb zijn deze voorzien van frequentie-afhankelijke limiting zodat je dus het maximale uit je set kunt trekken.

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro
Rickman88Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-4-2009
Laatste: 29-1-2014
Berichten: 23
11-10-2011 22:03
Ja dat van die processing hebben ze me inderdaad ook verteld. Bij het STS systeem zou processing bij zitten, waarbij naar gelang de speaker ook harder gaat, de parameters veranderen. Moet eerlijk zeggen dat ik opzicht best wel fan ben van die systemen.

Purple staat er regelmatig mee hier in Venlo, en hebben altijd echt een dijk van een geluid. In tegenstelling tot de Synco Martin line array's, die niet altijd even lekker klinken.
En we hobbelen maar door!
HugovanmeijerenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-7-2004
Laatste: 19-5-2014
Berichten: 463
12-10-2011 11:19
Klopt, het is zeker één van de best klinkende conventionele systemen, helaas kom je het buiten het Synco netwerk maar weinig tegen... De Synco line-arrays (Martin Audio) hebben mij echter ook nooit kunnen bekoren.

Wij hebben momenteel nog wat originele Renkus Heinz CE3 kasten te koop staan, mocht je interesse hebben kijk dan even in de tweedehands hoek van dit forum...

Groeten Hugo
Sattinger's Law: It works better if you plug it in. - "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Terug naar forum Reageer (zonder quote)