Forum > Algemeen Forum

Flightcase: prodjuser vs. dap

(42 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
Dj pacificStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-5-2005
Laatste: 31-7-2022
Berichten: 405
5-7-2007 20:07
Ik heb geen ervaring met de prodjuser case, maar kan in ieder geval zeggen dat de vlindersluitingen een stuk minder degelijk zijn dan de sluitingen van fliteware (is denk ik vergelijkbaar met wat prodjuser gebruikt?)

Ook ben ik al Verscheidene dap kisten tegengekomen met een doorgedraaide vlinder. Oke ook wel met 'standaard' vlinders, maar aan de rest van de kist te zien waren die ook wel iets meer en langer in gebruik.

Overigens zou ik voor de 12he gaan van prodjuser, die ruimte kan altijd nog wel eens van pas komen. Bij die kist heb je 2 vlindersloten en 2 handvatten per kant ! vooral dat laatste kan (zeer) handig zijn als je 3 versterkers in de kist stopt.
Ik gebruik enkel A-merken: Adam Hall, American audio, American dj....
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
5-7-2007 21:20

Patrick Beuken schreef:

Folie op ProDJuser cases? Ik heb 3 ProDJuser cases en volgens mij is het toch echt 3x HPL...
Nou, eerlijk gezegd weet ik niet precies wat voor spul het is. Maar dat het minder fraai is (en goedkoper oogt) dan een "echte" flightcase is zeker. Op zich niet zo heel erg, want de Prodjuser is ook goedkoper dan die echte case.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
5-7-2007 21:22

Victor schreef:

Daar staat tegenover dat dat hoerige chroombeslag van DAP er bij mij al helemaal niet in zou komen. Dat ziet er echt niet uit.
Valt wel mee, als je een L-racken hebt.
Dan is de halve hoer gestript wink ;)

Martin.
kvm entertainment
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
5-7-2007 22:17
Overigens zou ik voor de 12he gaan van prodjuser, die ruimte kan altijd nog wel eens van pas komen. Bij die kist heb je 2 vlindersloten en 2 handvatten per kant ! vooral dat laatste kan (zeer) handig zijn als je 3 versterkers in de kist stopt.
Bedankt voor de tip, kan wel eens extra handig zijn ja.
Bier, Billen, Borsten en Beats!
SgrovertStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-12-2002
Laatste: 12-3-2023
Berichten: 625
5-7-2007 22:39

Victor schreef:

Patrick Beuken schreef:

Folie op ProDJuser cases? Ik heb 3 ProDJuser cases en volgens mij is het toch echt 3x HPL...
Nou, eerlijk gezegd weet ik niet precies wat voor spul het is. Maar dat het minder fraai is (en goedkoper oogt) dan een "echte" flightcase is zeker. Op zich niet zo heel erg, want de Prodjuser is ook goedkoper dan die echte case.
Ik heb een paar weken geleden gekeken wat er op de markt is kwa toplagen om flightcases af te werken, en ben uitgekomen dat ik 2 keuzes had.
1 platen hpl van 3x1 meter
2 een soort van plakfolie die mits goed geplakt ongeveer even stevig zou zijn.

Echter was de folie maar 0.2 mm dik en zelfklevend, waardoor die een stuk makkelijker te verwerken is. De folie werd gebruikt door een caravanbouwer, die hem gebruikte als altanatief voor HPl. Doordat de folie zelfklevend is, werkte het een stuk sneller en gemakkelijker, dan oppervlaktes met HPl afwerken. Daarnaast zou hij even duurzaam zijn.

Toen ik goed bij mijn eigen fabriekscases ging kijken, zag ik dat deze met dezelfde folie afgewerkt waren als de caravanbouwer gebruikte. (structuur die in de toplaag van de case zit, was precies gelijk als de toplaag van het proefstukje). Daarnaast was in een hoekje aan de binnenkant een stukje folie een beetje los komen te zitten, waardoor te zien was dat de toplaag veel minder dan een mm dik was.

Ik vermoed dus dat prodjuser ook deze folie gebruikt om de cases af te maken, en als de folie niet 2x zo duur was als HPl, had ik deze in mijn eigen cases ook gebruikt, daar het veel makkelijker te verwerken is, terwijl de toplaag even krasbestendig is.
Lost in Music
Patrick BeukenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-3-2006
Laatste: 19-6-2015
Berichten: 258
6-7-2007 00:29
Duidelijk verhaal :)

Alhoewel 3x1 meter wel een heel vreemde maat is voor een plaat razz :p 122 x 244 cm is gebruikelijker. Maarja, dat doet er verder niet toe.
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
6-7-2007 01:19
Tja, elke gebruik heeft zijn eisen.
zelf heb ik een DJM500 case van DAP met de hoerige bolhoeken/vlindersloten, maar het werkt prima.

De echte HPL laag is superhard en niet te vergelijken met plakspul.

Dus stel jezelf de vraag hoe je het gaat gebruiken, voor veel on the road gebruik moet je gewoon goed spul hebben zonder je zorgen te maken voor beschadigingen.

mijn DJM500 case heeft snel deuken in het alu hoekprofiel (zelf na ong. 5 keer op stap) omdat dit gewoon erg dus is, echt alu profiel is gewoon 2 mm dik en dus veel duurder maar veel duurzamer.

Heb je dus af en toe een feestje dan is de DAP case echt prima!
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-7-2007 23:05

nijhuisr schreef:

De echte HPL laag is superhard en niet te vergelijken met plakspul.
Ook die "superharde" laag kan kapot.
Onlangs een case gehad van plm 1 jaar oud (met inhoud ter reparatie) en daarvan was de HPL toplaag tot op het hout hier en daar beschadigd.
Dus stel jezelf de vraag hoe je het gaat gebruiken, voor veel on the road gebruik moet je gewoon goed spul hebben zonder je zorgen te maken voor beschadigingen.
Een case is voor het behoud van je apparatuur, (en gemak) niet voor de "mooi".
Zelfs een houten kistje met acrylverf kan voldoen.

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
6-7-2007 23:14

KVM schreef:

Een case is voor het behoud van je apparatuur, (en gemak) niet voor de "mooi".
Zelfs een houten kistje met acrylverf kan voldoen.
Niet alleen. Goed verzorgde en uitziende cases is een onderdeel van de hele presentatie. Gekraste, beschadigde cases met verroest beslag is nou niet een mooie binnenkomer, vind ik. Daarom vervang ik soms cases die op zich nog prima hun werk doen door nieuwe.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-7-2007 23:33

Victor schreef:

Niet alleen. Goed verzorgde en uitziende cases is een onderdeel van de hele presentatie.
Klopt deels wel, echter bij gebruik worden sommige cases uit het zicht gezet, en andere netjes afgedekt. (molton doek)

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)