Forum > Muziek

Tiësto geen trance meer?

(85 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
RhandorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-1-2005
Laatste: 30-11-2021
Berichten: 89
7-5-2007 15:49
Je hebt gelijk als je zegt dat je altijd plezier in je werk moet hebben, maar wat ik in de vergelijking bedoel is dat het, hoewel heel leuk, voor bijvoorbeeld een Tiësto toch werken is. Als smaak door de jaren blijft veranderen moet je je meestal toch aanpassen om groot te blijven. Wanneer heb je bijvoorbeeld je laatste rock 'n roll-plaat gekocht? Dat was toch ook zo'n muziekstroming waarvan met zei dat het nooit voorbij zou gaan. Het bestaat nog wel, maar of het nou genoeg verkoopt?
Voor die boer uit het voorbeeld kun je ook een groot aantal andere (creatieve) beroepen invullen, bijvoorbeeld een kok of sessiemuziekant.
Kennis is nog geen wijsheid
MutzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 211
7-5-2007 15:58
Rhandor, ik val jou zeker niet af in de discussie, maar sta je eerder bij.

Geld en plezier spelen een rol, daar ben ik het helemaal mee eens. Toch gek dat over het algemeen mensen in hun werk doorstromen vertikaal danwel horizontaal, maar dat bij artiesten dan toch vreemd opgekeken wordt.
Persoonlijk zou ik gillend gek worden als ik 12 jaar exact in hetzelfde hokje moet blijven. Neen, dan liever met de tijd mee.

Was het niet trouwens Dark Raver of 3 steps die ooit hip hop draaide?
niet nodig
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
7-5-2007 16:58

diggersfan schreef:

Nou, een DJ (artiest) vergelijken met een boer gaat wel erg ver. Als een artiest niet meer zijn eigen ding wil doen, is ie voor mij afgedaan.
Dus het is onmogelijk dat:

1. Een DJ vooral dol is op het draaien van muziek (ongeacht welke).

2. Een DJ een zeer brede smaak heeft.

3. Een DJ z'n smaak verandert in de loop van de tijd?

Wat een enorm kortzichtige gedachte!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DiggersfanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2006
Laatste: 13-12-2007
Berichten: 12
7-5-2007 17:58
. Kan het me niet voorstellen, maar goed, dat is in mijn beleving.
2. Kan wel zijn, maar we hebben het hier toch over pro's, of niet dan? Als ik naar een feest ga, met een dj die ik graag hoor, verwacht ik daar zijn sound bij. Zo niet, dan is de kans klein dat ik positief verrast wordt.
3. Dus doet ie zijn eigen ding. Ik vind het prima. Als het me niet bevalt, hoef ik er toch niet naar te luisteren?
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
7-5-2007 18:05
Blijft nog steeds kortzichtig, in mijn ogen dan.
Een dj in de plaatselijke club of disco staat 3/4 van de avond niet datgenen te draaien wat hij graag wil, omdat het publiek aldaar ook andere dingen wil horen. Daarom zal hij het nog wel geweldig vinden om er te draaien, anders staat hij er niet, ongeacht de muziek dus. Zo zie ik het dus ook met mijn drive in show, anders was ik wel gestopt met muziek aan anderen uit dragen.

Jij praat over feesten waar je naar toe gaat om specifieke muziek te luisteren, een DJ als Tiesto zal daar idd niet aan komen zetten met hip-hop of classic rock als er trance gevraagd word. Het ontneemt hem in ieder geval niet het recht om te produceren in elke stijl die hij wil, muziekmaatschappijen zien tenslotte de cd's wel zitten. Anders brengen ze hem ook niet uit.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
7-5-2007 23:49

sonic boom schreef:

Blijft nog steeds kortzichtig, in mijn ogen dan.
Een dj in de plaatselijke club of disco staat 3/4 van de avond niet datgenen te draaien wat hij graag wil, omdat het publiek aldaar ook andere dingen wil horen. Daarom zal hij het nog wel geweldig vinden om er te draaien, anders staat hij er niet, ongeacht de muziek dus. Zo zie ik het dus ook met mijn drive in show, anders was ik wel gestopt met muziek aan anderen uit dragen.

Jij praat over feesten waar je naar toe gaat om specifieke muziek te luisteren, een DJ als Tiesto zal daar idd niet aan komen zetten met hip-hop of classic rock als er trance gevraagd word. Het ontneemt hem in ieder geval niet het recht om te produceren in elke stijl die hij wil, muziekmaatschappijen zien tenslotte de cd's wel zitten. Anders brengen ze hem ook niet uit.
Platenmaatschappijen zullen de komende jaren alles uitbrengen waarop Tiesto staat, al worden het ballades met een hoog violen gehalte. Ik ben er overigens wel mee eens dat een DJ een brede smaak mag/moet hebben. Maar bij een Pro DJ is dat nou net even anders als bij een "doodgewone" drive-in of in de plaatstelijke kroeg. Als ik Marcel Woods strik voor een feest wil ik zijn sound, datzelfde geldt voor Coone en ook voor Gregor Salto. Dan neem ik niet genoegen met zijn idee van "variatie."
The best way to predict the future is to create it
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 13473
8-5-2007 09:44

Stevo_JD schreef:

Als ik Marcel Woods strik voor een feest wil ik zijn sound, datzelfde geldt voor Coone en ook voor Gregor Salto. Dan neem ik niet genoegen met zijn idee van "variatie."
Je zou bijna denken dat hier gesproken wordt over een jukebox/verzamel CD...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
8-5-2007 20:03
Er worden steeds 2 dingen verward, in het ene geval vraag je hem letterlijk op een feest een voorgeschreven stijl te draaien, hier betaal je hem voor; of hij maakt een cd, hij produceert en doet dus op dat moment wat hij goed vind klinken en iedereen die dit goed vind koopt de cd.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Stevo_JDStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 1-9-2010
Berichten: 141
9-5-2007 23:36

Dré schreef:

Stevo_JD schreef:

Als ik Marcel Woods strik voor een feest wil ik zijn sound, datzelfde geldt voor Coone en ook voor Gregor Salto. Dan neem ik niet genoegen met zijn idee van "variatie."
Je zou bijna denken dat hier gesproken wordt over een jukebox/verzamel CD...
Ik begrijp 'm niet sorry.. shut up :X
The best way to predict the future is to create it
DiggersfanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2006
Laatste: 13-12-2007
Berichten: 12
10-5-2007 00:07
Dacht al dat het aan mij lag, maar ik begreep het ook al niet.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)