Forum > PC related Forum

Numark Cue

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
24-5-2007 20:33
Er wordt in de handleiding uitgelegd hoe de routing gaat (dus USB poort is gekoppeld aan 1 ingang en 1 uitgang). Als je dus 2 ingangen wilt gebruiken dan zul je ... 2 kabels moeten gebruiken ;-)

Overigens hoeft het topic niet op slot... Sterker nog... In gevallen zoals dit (waar het gaat om een product waar niet veel mensen ervaring mee hebben) zou het best wel eens leuk zijn als de persoon die het topic opende met een vraag aan het einde bijvoorbeeld een "how-to" zou schrijven. Een beetje onder het mom van "geholpen worden MAAR ook helpen" (iets dat helaas veel te weinig gebeurt...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
TimmioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2003
Laatste: 25-6-2008
Berichten: 19
24-5-2007 20:47

sonic boom schreef:

Klinkt logisch, kan iemand dit bevestigen??
Klinkt bijna alsof ik een lot uit de loterij voorschotelde

Dré schreef:

...........Informatie is een prachtig ding maar werkt niet zonder consumptie van het gebodene.........
Allemachtig, die moet ik even onthouden

sonic boom schreef:

............In de usb handleiding die bij de mixer zit, staat nergens dat een 2e usb kabel nodig is i.i.g. Ik haal het er niet uit...........
In de handleiding hebben ze het op pagina 2 over "why there are 2 usb slots" ;)
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
24-5-2007 23:37
Dat klopt Timmio, maar de handleiding op de site van Numark is niet dezelfde als die bij mij in de doos zat. In die handleiding staat ook een demo-versie van BPM vermeld, ik kreeg er een demo-versie van Cue bij.

@ Dre: prima, ik bestel zo i.i.g even een 2e usb kabel bij je (via webshop), en als ik hem heb draaien zal ik er een soort kleine review voor maken en hier posten. Ik ben benieuwd of het bij Vista makkelijk gaat werken aangezien het menu-window in Vista er heel anders uit ziet als bij XP.

Wat ik wel al weet is dat het geluid dat via de mixer naar buiten komt op onze speakerset erg netjes is, dat beloofd veel goeds als de channels apart gaan draaien. laugh :D
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
24-5-2007 23:46
Stuur me anders een mailtje. Ik heb vast nog wel ergens een USB touwtje liggen dat wel in een envelop past.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
24-5-2007 23:51
ik heb net 2 van deze besteld, ik neem aan dat die ook nog goed in een enveloppen te vesturen zijn??
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 13473
25-5-2007 00:01
Bij bestellingen kan dat helaas niet (logistiek verhaal; zal ik je niet mee vermoeien).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
25-5-2007 00:10
Ik heb geen haast, is al betaald via ideal. Ik zie het wel binnen komen.
Zodra ik ervaringen heb zal ik ze posten. Cue werkt in ieder geval al prettig, als ik het paneel er op los kan laten word het echt wel wat.

Later wil ik nog eens kijken voor de iCDX spelers erbij, meteen veel mogelijkheden voor vj-en.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
29-5-2007 23:57
Het doet het, alleen er zit een bug in als de 2 kanalen goed gescheiden draaien.
Allereerst, Dré, nog bedankt voor de snelle levering van de extra kabel.

Eerst even als info voor iedereen die interesse heeft: als je de 2 kanalen wilt gebruiken zal je in de config van Cue ook nog één en ander moeten aanpassen. In soundsetup dien je ook nog het nodige aan te passen, anders gaat het nog niet vanzelf.
Inputs kan gewoon blijven staan, outputs moet naar external mixer (met 2 usb aansluitingen) gezet worden. Soundcard moet naar 2 cards gezet worden, daarna dien je de 2 geluidskaarten te benoemen (was hier usb audio codec en 2usb audio codec) en daaronder toe te wijzen aan het deck in cue dat je wilt spelen met jou voorkeurskanaal op de mixer (oftewel deck a aan kanaal 1 en deck b aan kanaal 2).

En dan werkt het....... En lekker ook.

Maar er is dan 1 probleem: als dit goed is toegewezen draait kanaal 1 goed geluid, kanaal 2 echter geeft een irritante storing, als je goed luisterd is het net of de laptop geluidsdeeltjes (korte fragmentjes ) terug krijgt, de laptop registreert dit echter niet, is terug te vinden in configuratiescherm/ geluid. Het gaat echt om fracties van seconden, lijkt een soort kort echo effect waardoor je echt een storend geluid krijgt. In eerste instantie dacht ik dat m'n speakers aan het overlijden waren, maar het a deck doet het niet, alleen het b-deck.
Kan het zijn dat Vista hier de oorzaak van is, of is het een beveiliging van de Cue demoversie dat ie dit doet, om te voorkomen dat er met de demo versie word opgetreden? Ik ben er van overtuigd dat het probleem niet is de laptop, mixer of usb kabels zit, dat is allemaal getest. Of ik moet iets over het hoofd zien.

Graag advies over dit probleem, ik wil graag met cue verder, alleen als dit met de koopversie niet lukt vanwege Vista, overdenk ik toch sterk om XP er op te draaien, gelicenseerd uiteraard.

PS: kabels en usb poorten ligt het niet aan, alles vervangen en omgewisseld, deck bleef gelijk, toen ik echter de kanalen andersom benoemde in cue verandere probleem van deck.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
Sonic boomStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-11-2006
Laatste: 6-2-2010
Berichten: 221
8-6-2007 20:03
Is er niemand die me kan helpen met dit probleem? misschien dat een Virtual Dj gebruiker de zelfde problemen kent? Ik wil graag een oplossing.
T is warm werk maar zeker de moeite waard ;-)
TNTStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-9-2005
Laatste: 23-11-2010
Berichten: 338
9-6-2007 01:44
Misschien je vraag hier stellen?
brabantse nachten zijn lang

Terug naar forum Reageer (zonder quote)