Forum > Licht

Confetti bommen

(68 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 29-6-2024
Berichten: 13459
18-1-2007 16:48

CyberDance schreef:

Goede confetti is wel wat duurder maar dan wel gelijk gecertificeerd tegen brandveiligheid etcetc, laat geen kleurstof achter en is nog eens gemakkelijk weg te borstelen ook.
Op een natte vloer (vaak standaard bij een gezellig feestje) waar honderden mensen er overheen gestampt hebben? Magische confetti ;-)

Ik heb menig keer zeer boze gezichten gezien bij de schoonmakers als we confetti gebruikt hadden. Is ook zeker iets dat je goed door moet nemen met de uitbater (want doe je het niet dan hoef je niet raar op te kijken als je een rekening krijgt voor de hoger uitvallende schoonmaakkosten).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
18-1-2007 17:26
De opdrachtgever was vragende partij. Het gaat om een chirofuif voor ongeveer 300 personen. Vorig jaar was het na de fuif ook een smerig boeltje. Liters bier drank en sigaretten op de grond. Je kon zwemmen in de drankbekertjes. Ik ben eigenlijk op zoek naar grotere vellen, die zijn makelijker op te ruimen hoop ik. Eigenlijk is het niet echt een groot probleem aangezien de opdrachtgever vragende partij is en het doorgaat in een jeugduis. Confetti zou ik niet gebruiken in chique een feestzaal. Ga meteen filmpje maken van het effect.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
18-1-2007 22:05

Dré schreef:

Ik heb menig keer zeer boze gezichten gezien bij de schoonmakers als we confetti gebruikt hadden.
Yep, heb vroeger na de carnaval menig maal de houten vloer schoon gemaakt, liggend op een piano karretje met een breed plamuurmes. Zooi is absoluut niet weg te vegen met een bezem. Dat is dan ook de hoofdreden dat menig zaaleigenaar geen confetti wil.

Basement-club schreef:

Vorig jaar was het na de fuif ook een smerig boeltje. Liters bier drank en sigaretten op de grond. Je kon zwemmen in de drankbekertjes.
Dat is heel wat anders, sommige zalen (vooral de nieuwere) hebben hiervoor een afvoer putje. Bekertjes blaas je op een hoop met de bladblazer. (bekertjes plakken ook niet vast aan de grond. wink ;))

Martin.
kvm entertainment
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
18-1-2007 22:27
Oke zoals beloofd hier zijn de filmpjes van het effect. Eigenlijk is de ruimte wat laag voor maar het is gewoon een test.

filmpje1
filmpje2
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
19-1-2007 11:45
Confetti komt niet echt ver zo te zien. Alleen leuk als het recht boven publiek hangt en dan meerdere stuks.

Shooters lijken mij een betere/mooiere oplossing...
KaosStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-5-2004
Laatste: 24-6-2024
Berichten: 108
19-1-2007 11:55
Grappig filmpje, maar zijn is die confetti niet veel te klein? Het valt binnen 1 seconde naar beneden.

Wij gebruiken confetti deeltjes van 1 bij 4cm. Die blijven veel langer dwarrelen in de lucht.
Verder is het aan de ene kant gewoon wit papier en aan de andere kant een zilverkleurige coating oid.
Zelfs als het een avond in de drank heeft gelegen laat het geen resten na.
We "schieten" ze af met een pijpje waar je onderin een CO2 cylindertje moet draaien en aan een touwtje moet trekken.
Voordeel is dan ook dat het niet strak naar beneden valt, maar bijna horizontaal over het publiek te verdelen is.

Het opveeg probleem is met dit spul overgens hetzelfde sad :( We vegen het 's avonds zo goed mogelijk op maar er blijft altijd nog redelijk wat liggen
De volgende dag is het echter droog zodat de schoonmaakster het een stuk makkelijker kan opvegen.
Think Different ..
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
22-1-2007 22:14
Zelfde effect maar met slowfall confetti. Wetende dat er 4 ballonnen ontploffen op 7m hoogte lijkt dit best wel oké.
effect met slow fall
Een gedeelte valt wel vlak naar beneden. Volgens mij komt dit omdat de confetti niet voldoende hoogte heeft om zich te verspreiden.
OllyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-3-2006
Laatste: 11-9-2023
Berichten: 167
23-1-2007 01:21
ah, dat begint er al veel meer op te lijken.
ik heb naar aanleiding van dit topic ook eens wat met confetty en balonnen gespeelt,
maar ik kwam op een gek ideetje.

of het nu makkelijker is weet ik niet hoor maar als je nu ergens hoog een plateau bevestigd met een kleine ventilator en een hoopje confetti op , en voila!
je doet de ventilator aan en die blaast de confetti rustig van het plankje af happy :)
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
23-1-2007 19:27

olly schreef:

ah, dat begint er al veel meer op te lijken.
ik heb naar aanleiding van dit topic ook eens wat met confetty en balonnen gespeelt,
maar ik kwam op een gek ideetje.

of het nu makkelijker is weet ik niet hoor maar als je nu ergens hoog een plateau bevestigd met een kleine ventilator en een hoopje confetti op , en voila!
je doet de ventilator aan en die blaast de confetti rustig van het plankje af happy :)
Dan kun je ook een speciekuip nemen, vol met 'troep',.. Ventilator ondersteboven erop, en dan moet jij eens kijken wat een zooitje je krijgt laugh :D
Alles komt goed....
DeWitStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 15-10-2018
Berichten: 648
23-1-2007 22:05
Dan is een stuk PVC pijp met daaronder een grote ventilator ook nog een optie...
Imagination is more important than knowledge - Albert Einstein

Terug naar forum Reageer (zonder quote)