Forum > Zelfbouw Speakers

b&c 15 PW40 - 8

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Okido4777Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 29-8-2014
Berichten: 167
30-12-2006 15:28
de kappa15A is gewoon de 8 ohm versie wink ;) .
kga eens kijken waar ik een zwaardere versterker vanaf kan plukken , zodat ik toch een goede test kan gaan doen wink ;)
KitmanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-10-2006
Laatste: 16-1-2015
Berichten: 86
30-12-2006 17:58
Wat ik hier niet begrijp is, korrigeer me als ik fout zit, waarom worden Eminence speakers hier op het forum over het algemeen als niet zo goed ervaren, terwijl vele en heel vele instrument speakers net eminence zijn, zeker de betere merken.
Ik heb zelf topkasten met Eminence speakers, die zou ik toch eens willen (laten?) testen wat ze waard zijn.
Iemand een suggestie?
Okido4777Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 29-8-2014
Berichten: 167
31-12-2006 16:19

kitman schreef:

Wat ik hier niet begrijp is, korrigeer me als ik fout zit, waarom worden Eminence speakers hier op het forum over het algemeen als niet zo goed ervaren, terwijl vele en heel vele instrument speakers net eminence zijn, zeker de betere merken.
Ik heb zelf topkasten met Eminence speakers, die zou ik toch eens willen (laten?) testen wat ze waard zijn.
Iemand een suggestie?
ik denk dat dat te maken heeft omdat de meeste eminence speakers te maken hebben met een 'powerdip'in het werkgebied , corrigeer me als ik fout zit wink ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-1-2007 15:22

kitman schreef:

Wat ik hier niet begrijp is, korrigeer me als ik fout zit, waarom worden Eminence speakers hier op het forum over het algemeen als niet zo goed ervaren, terwijl vele en heel vele instrument speakers net eminence zijn, zeker de betere merken.
Hoofdreden zal zijn omdat men het hier veelal over de budget series heeft. (en dus niet over de die-cast modellen).

Zeker "de betere merken" is natuurlijk een punt van discussie, wat is een beter merk?
Bij de "betere" of "duurdere" PA fabrikanten zie ik geen eminence, echter eerder B&C / RCF e.d., eigenlijk speakermerken die ook geen "budget" reeks hebben.

Instrument speakers is natuurlijk een ander verhaal, dan denk ik aan gitaarversterkers e.d. Eminence of Celestion zie je dan vrij veel.

Martin.
kvm entertainment
KitmanStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-10-2006
Laatste: 16-1-2015
Berichten: 86
2-1-2007 09:48
Staat hier of ergens anders beschreven hoe je de kwaliteit van een box kan meten, of ongeveer?Zoals rendement en laagste en hoogste frequentie? Met het gehoor gemeten zijn ze uitstekend, maar toch zou ik eens graag weten hoe goed(slecht) ze zijn.
Okido4777Standaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-4-2006
Laatste: 29-8-2014
Berichten: 167
4-1-2007 14:56

kitman schreef:

Staat hier of ergens anders beschreven hoe je de kwaliteit van een box kan meten, of ongeveer?Zoals rendement en laagste en hoogste frequentie? Met het gehoor gemeten zijn ze uitstekend, maar toch zou ik eens graag weten hoe goed(slecht) ze zijn.
er is software met bijbehorende micro die dit kunnen meten ,
er is zo een programma , volgende mij ''smaart'' , maar ik weet het niet meer zeker.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)