Forum > Licht

freestyler hulp

(210 reacties. Pagina 3 van 22)
Moderator(s): Dré
LJ D!voyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 7-10-2011
Berichten: 24
14-3-2008 07:47

meine schreef:

Wat je gedaan heb klinkt logisch, echter bij mij werkt dit lang niet altijd! In Freestyler heb je ook de optie om naar COM-poorten te zoeken, dit werkt bij mij meestal wel.
Anders kun je bij de eigenschappen van de gebruikte USB-poort zien welke COM-poort wordt gebruikt. (En dit wil nog weleens verschillen met wat de configurator aangeeft).
Mag ik vragen welke versie van freestyler jij gebruikt? Ik had namelijk zelf altijd een wat oudere erop staan. Nu heb ik deze verwijderd en heb ik de nieuwe van de website gedownload (versie 2.96J). Maar nu gaat op het moment dat ik freestyler opstart de computer opstarten. Misschien een bug?
MeineStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2005
Laatste: 18-11-2022
Berichten: 39
14-3-2008 10:32

LJ D!voy] schreef:

Mag ik vragen welke versie van freestyler jij gebruikt?
ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ Ben nu wat wakker, en het blijkt dat ik twee programma's door elkaar haal! Heb weleens Freestyler gebruikt, echter gebruik nu DMX-Control!
Dus vergeet maar even wat ik hiervoor schreef! Dit klopt wel, maar dan wel voor DMX-Control.
LJ D!voyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 7-10-2011
Berichten: 24
14-3-2008 11:17

meine schreef:

ashamed :$ ashamed :$ ashamed :$ Ben nu wat wakker, en het blijkt dat ik twee programma's door elkaar haal! Heb weleens Freestyler gebruikt, echter gebruik nu DMX-Control!
Dus vergeet maar even wat ik hiervoor schreef! Dit klopt wel, maar dan wel voor DMX-Control.
Werkt dit programma ook fijn??
Als freestyler het namelijk niet blijft doen bij mij zal ik toch een alternatief moeten zoeken.
Het geen wat erop zou komen zouden 4MH's, 3Scan's en een strobo worden.
Michielsen toonStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 21-6-2005
Laatste: 13-4-2009
Berichten: 6
3-4-2008 18:03
ik heb ook wel eens gehad dat de output altijd op 255 bleef haperen.

ik heb dit opgelost door freestyler te resetten: Setup -> Freestyler setup -> preferences -> extra options -> reset freestyler to factory defaults -> heropstarten en hopen dat het werkt
LJ D!voyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2006
Laatste: 7-10-2011
Berichten: 24
3-4-2008 22:22
bedankt voor je hulp!
Maar het is al gefixt het blijkt dus gewoon onze computer te zijn angry
Heb nu freestyler op de laptop van mijn zus zitten en draait nu als een zonnetje happy :)
Moet alleen zeggen dat ik met meerdere movingheads toch lightjockey blijf huren
Dan merk je toch wel het wezenlijke verschil
Maar voor mijn basic showtje met een aantal scans gaat het best.
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
22-9-2009 20:29
Omdat ik geen nieuw topic wil beginnen vraag ik t maar in deze:

Voor mijn 2 scanners (JB The Winner II) maak ik gebruik van Freestyler. Wanneer ik ze nu allebei aangesloten heb en gelinkd met elkaar bewegen ze allebei dezelfde kant op. Nu wil ik dus doen dat wanneer de linker scanner naar buiten gaat, de rechter scanner ook naar buiten gaat. (Dus als je op de dansvloer staat en naar de truss boven de DJ kijkt: linker scanner schijnt naar links, en de rechter scanner schijnt naar rechts. Dus precies de andere kant op.

Is dit in te stellen in het programma? Of ga je nu werken met de switches op de scanner zelf?

Alvast bedankt.
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
22-9-2009 20:35

Mathijs_promix schreef:

Omdat ik geen nieuw topic wil beginnen vraag ik t maar in deze:

Voor mijn 2 scanners (JB The Winner II) maak ik gebruik van Freestyler. Wanneer ik ze nu allebei aangesloten heb en gelinkd met elkaar bewegen ze allebei dezelfde kant op. Nu wil ik dus doen dat wanneer de linker scanner naar buiten gaat, de rechter scanner ook naar buiten gaat. (Dus als je op de dansvloer staat en naar de truss boven de DJ kijkt: linker scanner schijnt naar links, en de rechter scanner schijnt naar rechts. Dus precies de andere kant op.

Is dit in te stellen in het programma? Of ga je nu werken met de switches op de scanner zelf?

Alvast bedankt.
Scans allebei een apart start-adres geven en dan gewoon een scan selecteren en het knopje "-x" in het bewegingsvenster indrukken... Volgens mij is dit iets wat ook in de handleiding te vinden is.
Waar zit de cut op dit apparaat?
AlleznetStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-7-2005
Laatste: 24-5-2012
Berichten: 793
22-9-2009 21:00
Vaak zijn er toch ook pan/tilt inverse switches? Zodat je geen 2 kanalen hoeft te gebruiken? (is in dit geval specifiek niet echt belangrijk omdat het toch maar om 2 stuks gaat)
Bier, Billen, Borsten en Beats!
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
22-9-2009 21:01
ik krijg het niet voor elkaar. De handleiding is volgens de site van Freestyler offline.
Kan je iets duidelijker zijn in je uitleg?
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 27-9-2024
Berichten: 2076
22-9-2009 21:16
Ik heb freestyler even niet bij de hand, maar volgens mij kon je invert pan/tilt doen door rechts te klikken op een fixture.
Niet goed, wel hard!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)