Forum > Licht

Keuze DMX controller/software

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
18-12-2006 18:46

JeroenVDV schreef:

lucken schreef:

ChamSys in combinatie met één van de wings en eventueel een touch screen werkt perfect ! Ik ken zels LJ en Visual DMX gebruikers die overgestapt zijn omdat de ChamSys PC versie nog sneller programmeert ! Ga langs bij één van de dealers en voel zelf aan hoe het voelt !
Volgens mij was jij er zelf 1 die is overgestapt van VisualDMX naar ChamSys, kan ook wat te maken hebben met wat je verkoopt shut up :X

Whatever, natuurlijk zal een wing i.c.m. software voor sommigen sneller werken dan puur software. Toch wil ik best een keer een wedstrijdje tikken doen hoor. Want je lichtelijk "gekleurde" mening heeft volgens mij ook vrij veel te maken met weinig gebruik van de alternatieven en daardoor met oogkleppen puur naar hetgeen je verkoopt kijken.
Tjaaah
Gezien chamsys werkt als hog weet ik wel wie dat wedstrijdje tikken gaat winnen. Over het matrix deel is niks te zeggen, maar qua intelli en de handigheid van programmeren ervan is Vdmx gewoon ronduit een ramp.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-12-2006 18:58

CyberDance schreef:

Gezien chamsys werkt als hog weet ik wel wie dat wedstrijdje tikken gaat winnen.
Met puur muis en normaal scherm????
Light Image
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
18-12-2006 19:39
Das klikken niet tikken. Maargoed whatever, ieder zn ding. Alleen jammer dat sommigen hun ding wat te overdreven moeten aanprijzen en je in ieder topic 20x t zelfde woord leest.

PS:

JeroenVDV schreef:

... Want je lichtelijk "gekleurde" mening heeft volgens mij ook vrij veel te maken met weinig gebruik van de alternatieven en daardoor met oogkleppen puur naar hetgeen je verkoopt kijken.
Heb je t nou over jezelf? laugh :D
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
18-12-2006 19:52

CyberDance schreef:

[citaat van JeroenVDV schreef:

... Want je lichtelijk "gekleurde" mening heeft volgens mij ook vrij veel te maken met weinig gebruik van de alternatieven en daardoor met oogkleppen puur naar hetgeen je verkoopt kijken.
Heb je t nou over jezelf? laugh :D Ik ben geen VisualDMX dealer EN ik heb de alternatieven geprobeerd.
Light Image
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
19-12-2006 09:57

lucken schreef:

ChamSys:
+ Transparant programmeren mogelijk
+ tot 12 universes mogelijk
+ Audio trigger mogelijkheden
+ Tap mogelijkheden
- geen 3D visualiser, maar werkt perfect samen met Capture of Wysiwyg
+ Gemakkelijk te programmeren
+ Matrix aansturing (LEDs en dimmers), er kunnen zelf meerdere matrixes aangemaakt en allen appart aangestuurd worden
+ u maakt zelf uw bitmaps aan voor het sturen naar de Matrix
+ DMX-in via ArtNet
+ Fixtures zijn in groepen in te delen die afzonderlijk te dimmen zijn
+ Goed uitgedachte software werkt allemaal netjes
+ software is zeer stabiel
+ Touchpanel aanwezig
+ Zelf fixture profiles te maken
+ verschillende types PC wings beschikbaar
+ 100% compatibel met de grote consoles
+ ten allen tijde uit te breiden met de verschillende hardware opties (er komen er een heel nieuwe serie aan in 2007!)
+ mogelijkheid tot aansturen MediaServers
+ Veel mogelijkheden
+ Nederlandse en Belgische support

vanaf 250 euro per universe.
Die nieuwe serie die er aankomt, is daar al iets over bekend en is het verstandig daarop te wachten?
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
19-12-2006 19:27

JeroenVDV schreef:

Ik ben geen VisualDMX dealer EN ik heb de alternatieven geprobeerd.
Toch ben je erg voor visualdmx, iedereen zal het pakket aanprijzen waar hij of zij mee werkt, maar ik zie in elke topic Jeroen wel iets tikken (meestal nagenoeg dezelfde zin laugh :D ) over Visualdmx.

Je bent dan geen dealer maar staat wel voor clubsound demo's te geven bijvoorbeeld... hoelang en waar en met welke fixtures en bijbehorende apparatuur heb je de andere systemen getest?

Niet dat ik het antwoord wil weten, maar ik geloof niet dat dat lange duur tests waren met veel verschillende fixtures. Ook niet met complete systemen aangezien je het over muizen en tikken hebt...

Al met al... juist jouw mening zal gekleurd zijn. Je probeerd mensen er vaak van te overtuigen dat Visualdmx het enige goede is.

Ik heb zelf ook de afweging gemaakt en gekozen voor LJ maar probeer niet iedereen te overtuigen, hooguit voor- nadelen noemen.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-12-2006 10:27

Jurrie schreef:

hoelang en waar en met welke fixtures en bijbehorende apparatuur heb je de andere systemen getest?
LJ in een discotheek geprogrammeerd en m.b.v. de offline visualizer diverse shows in m'kaar geklusd.
Niet dat ik het antwoord wil weten, maar ik geloof niet dat dat lange duur tests waren met veel verschillende fixtures. Ook niet met complete systemen aangezien je het over muizen en tikken hebt...
Lang genoeg om een indruk te krijgen van de werkwijze van het systeem. Het gaat er niet om dat je elk menu danwel scherm hebt gezien en gebruikt, het gaat erom dat je weet hoe het systeem in m'kaar zit. Als dat niet bevalt of niet aan je eisen voldoet, ben je snel klaar. Los van alle mogeljkheden, hoeveelheid fixtures en soorten fixtures.
Al met al... juist jouw mening zal gekleurd zijn. Je probeerd mensen er vaak van te overtuigen dat Visualdmx het enige goede is.
Zoals je ook in het Pearl Expert-topic ziet ben ik erg groot fan geworden van de Pearl Expert maar vooral de Diamond 4-serie. Die werkwijze bij 't programmeren en gebruiken bevalt mij ontzettend. Ook een aantal SGM tafels nu een aantal keren gezien en wat op zitten tikken, en die bevallen me ook zeer goed ( - voor de klussen waar ze voor bedoeld zijn - ).
Ik heb zelf ook de afweging gemaakt en gekozen voor LJ maar probeer niet iedereen te overtuigen, hooguit voor- nadelen noemen.
Ik geloof dat ik duidelijker mijn mening heb onderbouwd dan dhr. Lucken, die enkel specificaties van de voorraad dozen die voor 'm ligt weet op te sommen... sneaky :V
Light Image
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
20-12-2006 12:26

JeroenVDV schreef:

Jurrie schreef:

hoelang en waar en met welke fixtures en bijbehorende apparatuur heb je de andere systemen getest?
LJ in een discotheek geprogrammeerd en m.b.v. de offline visualizer diverse shows in m'kaar geklusd.
Niet dat ik het antwoord wil weten, maar ik geloof niet dat dat lange duur tests waren met veel verschillende fixtures. Ook niet met complete systemen aangezien je het over muizen en tikken hebt...
Lang genoeg om een indruk te krijgen van de werkwijze van het systeem. Het gaat er niet om dat je elk menu danwel scherm hebt gezien en gebruikt, het gaat erom dat je weet hoe het systeem in m'kaar zit. Als dat niet bevalt of niet aan je eisen voldoet, ben je snel klaar. Los van alle mogeljkheden, hoeveelheid fixtures en soorten fixtures.
Al met al... juist jouw mening zal gekleurd zijn. Je probeerd mensen er vaak van te overtuigen dat Visualdmx het enige goede is.
Zoals je ook in het Pearl Expert-topic ziet ben ik erg groot fan geworden van de Pearl Expert maar vooral de Diamond 4-serie. Die werkwijze bij 't programmeren en gebruiken bevalt mij ontzettend. Ook een aantal SGM tafels nu een aantal keren gezien en wat op zitten tikken, en die bevallen me ook zeer goed ( - voor de klussen waar ze voor bedoeld zijn - ).
Ik heb zelf ook de afweging gemaakt en gekozen voor LJ maar probeer niet iedereen te overtuigen, hooguit voor- nadelen noemen.
Ik geloof dat ik duidelijker mijn mening heb onderbouwd dan dhr. Lucken, die enkel specificaties van de voorraad dozen die voor 'm ligt weet op te sommen... sneaky :V
Heb je producties met VisalDMX gedaan? Zo ja welke met welke apparatuur.

Puur informatief bedoelt.
JurrieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-4-2003
Laatste: 4-1-2024
Berichten: 620
20-12-2006 12:53
Prima, maar is het niet zo dat je voor elk systeem een beetje routine mee moet hebben om alle mogelijkheden te zien? Ook qua bediening?

één klus met LJ geeft je nog geen inzicht in het complete programma. En dat geldt natuurlijk ook voor VisualDMX, etc.
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
20-12-2006 13:56

timcooijmans schreef:

Heb je producties met VisalDMX gedaan? Zo ja welke met welke apparatuur.

Puur informatief bedoelt.
LEDklussen:

O.a. bedrijfspandopening in Arnhem van een Megabubbelbad-leverancier, 1152 DMX-kanalen op 3 USB-outputs. Hingen 24 TDE RGB-LED vloerdelen met 16 vlakken (RGB per vlak) per tegel.

Weekje of 2 terug in het Ocura-hotel in Amsterdam een bedrijfsevenement van Cisco Systems International (hoge pieven uit alle landen overgekomen voor dit feest), 600 DMX-kanalen op 2 USB-outputs. Hingen 50 Multiled-panelen met 4 vlakken (RGB per vlak) per tegel.

Licht-klussen:
Op dit moment de X-Mas Factor in Amersfoort (Theatervoorstelling in thema van TV-opnames), alle dixo-klussen (schoolfeesten/hockeyfeesten/etc.) die ik heb gedaan de afgelopen jaren. Afgelopen vrijdag een schoolfeest met 12 bewegende koppen, 8 parren en een laser, etc.

Jurrie schreef:

Prima, maar is het niet zo dat je voor elk systeem een beetje routine mee moet hebben om alle mogelijkheden te zien? Ook qua bediening?

één klus met LJ geeft je nog geen inzicht in het complete programma. En dat geldt natuurlijk ook voor VisualDMX, etc.
Als je een sturing goed wilt leren en gebruiken, dien je te begrijpen hoe hij in m'kaar zit. Wat in die tafel 'chases', 'sequences', 'shapes', of hoe het ook genoemd wordt, zijn, hoe je ze maakt, hoe ze de fixtures beinvloeden en hoe ze te overlayen zijn. Als je dat soort dingen weet (met of zonder handleiding) heb je inzicht in de mogelijkheden en beperkingen van een sturing.
Light Image

Terug naar forum Reageer (zonder quote)