led tubes bevestigen
(100 reacties. Pagina 3 van 11)Moderator(s): Dré
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 29-11-2006 12:24 |
timcooijmans schreef: Ik acht de kans dat een ledtube bevestigd met Tiewraps naar beneden komt zeer klein. | |
-- Pardon my French, I'm Dutch -- | |
Luc2366Standaard Lid Uit: België Sinds: 8-4-2003 Laatste: 15-6-2017 Berichten: 686 | 29-11-2006 12:46 |
timcooijmans schreef: Ik acht de kans dat een ledtube bevestigd met Tiewraps naar beneden komt zeer klein. Maar ingeval van zou een safety hiervoor een oplossing bieden. Wat niet wegneemt dat een gewone haak een beter oplosser is.safety eromheen en we spreken er niet meer over | |
M|A AudiotechniekStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 28-7-2004 Laatste: 18-3-2013 Berichten: 289 | 29-11-2006 13:15 |
Dré schreef: timcooijmans schreef: Ik acht de kans dat een ledtube bevestigd met Tiewraps naar beneden komt zeer klein.Als zo'n hele brede klitteband strook een krachtstroomkabebel van 15 meter bij elkaar kan houden, dan kunnen 2 of 3 van die klitteband stroken zeker wel een ledtube omhoog houden. Die G-klemmen eraan zou heel mooi zijn, alleen bij de showtec tubes die wij hebben is het meganisme om die klemmetjes aan de tube te monteren nog minder betrouwbaar dan klitteband. | |
De laatste doet het licht uit | |
CyberDanceVIP Lid Uit: Nederland Sinds: 18-6-2003 Laatste: 1-7-2020 Berichten: 1212 | 29-11-2006 13:38 |
En daarenbij: Als een stafief het begeeft en zon truss komt naar beneden zetten komt ie ook echt, en komtie hard aan, en dat is NIET te voorkomen met een safety. Als de tyraps van zo'n led tube echt los zouden komen zou ik nog wel es willen zien of ie echt naar beneden komt gezien de kabels etc aan zon ding. Als er een safety aanhangt kan je het sowieso wel vergeten dat ie omlaag komt. Denk dat daar toch wel een aardig verschil inzit. | |
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2 | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 29-11-2006 14:04 |
martijn0012 schreef: Op gewichtAls zo'n hele brede klitteband strook een krachtstroomkabebel van 15 meter bij elkaar kan houden, dan kunnen 2 of 3 van die klitteband stroken zeker wel een ledtube omhoog houden. Die regels zijn er niet voor de kat z'n viool. Je kunt ze NIET naast je neer leggen omdat je toevallig vindt dat het je erg slecht uitkomt. En alle redeneringen die ik zie... "het blijft wel hangen", "het komt niet zo hard naar beneden", "het weegt niet zo veel", "het hangt ook nog aan draadjes". Lees dat nog eens met een "open mind". Precies diezelfde dingen zeggen AL die mensen die het met de veiligheid niet zo nauw nemen. Gewoon wakker worden! | |
TimcooijmansStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2003 Laatste: 10-1-2008 Berichten: 94 | 29-11-2006 14:09 |
Dré schreef: martijn0012 schreef: Op gewichtAls zo'n hele brede klitteband strook een krachtstroomkabebel van 15 meter bij elkaar kan houden, dan kunnen 2 of 3 van die klitteband stroken zeker wel een ledtube omhoog houden. Die regels zijn er niet voor de kat z'n viool. Je kunt ze NIET naast je neer leggen omdat je toevallig vindt dat het je erg slecht uitkomt. En alle redeneringen die ik zie... "het blijft wel hangen", "het komt niet zo hard naar beneden", "het weegt niet zo veel", "het hangt ook nog aan draadjes". Lees dat nog eens met een "open mind". Precies diezelfde dingen zeggen AL die mensen die het met de veiligheid niet zo nauw nemen. Gewoon wakker worden! | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 29-11-2006 14:23 |
timcooijmans schreef: Niet uitdagend bedoelt, maar weet jij welk gewicht een tiewrap kan hebben?Heb je die vraag ooit voorbij zien komen toen we foto's zagen van mensen die trussen vast hingen met spanbanden? Nee, absoluut niet (sterker nog, de persoon in kwestie zou terecht afgebrand worden; net zoals de persoon die de spanbandjes gebruikt om z'n truss op te hangen). Kans is groot dat een beetje spanband probleemloos voldoet aan de Vf=10 regel. Goh, zullen we dan maar trusjes op gaan hangen met spanbanden? Strak plan no? Ooh wacht, ik weet al wat mijn denkfout is. Bij een vallende led buis loop je maar een beetje kans voor het leven verminkt te worden terwijl dat bij een vallende truss een beetje boel is. Ik ben een stuk geruster in de gedachte dat als het fout gaat met zo'n tie-wrap, ik maar een beetje verlamd zou kunnen raken of maar een beetje hersenbeschadiging op zou kunnen lopen. Een hele geruststelling... | |
TimcooijmansStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2003 Laatste: 10-1-2008 Berichten: 94 | 29-11-2006 14:34 |
Dré schreef: timcooijmans schreef: Niet uitdagend bedoelt, maar weet jij welk gewicht een tiewrap kan hebben? | |
DréAdministrator Uit: Nederland Sinds: 17-11-2001 Laatste: 21-11-2024 Berichten: 13474 | 29-11-2006 14:44 |
timcooijmans schreef: Graag zou ik ook weten hoe jij stekkerdozen (met een eindje kabel) in een truss vast hangt (die dingen kunnen ook best 1 kg wegen en zet je toch ook niet vast met een G haak?)Vragen werpen vaak vragen op. Mijn retourvraag is: Wat is precies de relevantie hiervan ten opzichte van het gebruiken van een tie-wrap als manier van ophangen waar normaal een trussklem vereist is? Want... Hoe je het ook wendt of keert en hoe licht of zwaar zo'n LED buis ook is; precies DAAR hebben we het hier over. Niet over een 3-doosje van 100 gram, niet over een stekker die mogelijk ook maar voorzien moet worden van een safety omdat hij wel eens spontaan van de kabel kan vallen (en uit de contactdoos waar hij in zit), niet over een stukje gaffa dat ook maar voorzien moet worden van een safety omdat het wel eens los kon laten en voor iemands ogen kon komen waardoor die iemand met z'n aansteker iemand anders in de fik steekt waardoor het gebouw afbrandt en 300 man om het leven komen... We hebben het hier over het gebruiken van tie-wraps op plaatsen waar een trussklem verplicht is. En sinds wanneer is DAT toegestaan??? | |
TimcooijmansStandaard Lid Uit: Nederland Sinds: 6-8-2003 Laatste: 10-1-2008 Berichten: 94 | 29-11-2006 14:58 |
Dré schreef: timcooijmans schreef: Graag zou ik ook weten hoe jij stekkerdozen (met een eindje kabel) in een truss vast hangt (die dingen kunnen ook best 1 kg wegen en zet je toch ook niet vast met een G haak?)Vragen werpen vaak vragen op. Mijn retourvraag is: Wat is precies de relevantie hiervan ten opzichte van het gebruiken van een tie-wrap als manier van ophangen waar normaal een trussklem vereist is? Want... Hoe je het ook wendt of keert en hoe licht of zwaar zo'n LED buis ook is; precies DAAR hebben we het hier over. Niet over een 3-doosje van 100 gram, niet over een stekker die mogelijk ook maar voorzien moet worden van een safety omdat hij wel eens spontaan van de kabel kan vallen (en uit de contactdoos waar hij in zit), niet over een stukje gaffa dat ook maar voorzien moet worden van een safety omdat het wel eens los kon laten en voor iemands ogen kon komen waardoor die iemand met z'n aansteker iemand anders in de fik steekt waardoor het gebouw afbrandt en 300 man om het leven komen... We hebben het hier over het gebruiken van tie-wraps op plaatsen waar een trussklem verplicht is. En sinds wanneer is DAT toegestaan??? Om een antwoord te geven op je vraag: Een flinke stekker doos (je weet wel zo'n 4 of 5 weg) kan ook wel een kilo wegen en zou dan ook met klemmen gehangen moeten worden. Als je dat doet, perfect! Maar ik kan me niet voorstellen dat de "wet" (diegene die bepaald wat toegestaan is en wat niet) onderscheid maakt tussen een ledtube en een stekkerdoos. | |