Forum > Algemeen Forum

Flightcase voor Fender twin reverb.

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
2-11-2006 23:31
Edit Mod: Sylvia: veger & blik.


In het topic dat Frits geeft staat veel zinvolle info. Het is inderdaad wat lang, maar met name aan het begin van het topic zul je de nodige nuttige info terug kunnen vinden.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-11-2006 00:19

rutger-peer schreef:

Grappig dat je dat van die popnagels vraagt. Die ben ik namelijk vergeten. Zal zo even naar de gamma, neem aan dat ze ze daar ook wel hebben.
Nee, dat is niet grappig maar een vraag uit ervaring wink ;) De gamma heeft geen geribbelde popnagels, het bedrijf waar jij je onderdelen heb besteld wel.
Je hebt namelijk twee lengtes nodig vandaar dat ik het vroeg.
Ik neem 5 cm wieletjes. 2 bokwieletjes en 2 zwenkwieletjes met rem.

Let wel op of deze wieltjes jouw zware twin inclusief case kunnen verwerken.
En de vlindersluitingen weet ik niet. Ze komen van www.flightcase-onderdelen.nl.
Het zijn de grootste dus.
Aan medium vlindersloten had je genoeg gehad.
Ik begrijp dat nu ook van de sluitprofielen hoor ;)...
Gelukkig wink ;)
Heb je male en female besteld of omkeerbaar?

Zoals ik reeds eerder melde zoek een case voor een versterker (internet staat er vol mee.) En stel aan de hand van die case je vragen, jammer dat je dat niet hebt gedaan en eigenlijk op eigen houtje bezig bent.
Met het gevolg dat je verkeerde "producten" gebruikt en dingen vergeet.

Martin.
kvm entertainment
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
3-11-2006 10:14
Dat is inderdaad minder grappig, ik ging gister naar de bouwmarkten maar die hadden ze inderdaad niet. Ook grote bedrijven op het industrie-terrein hadden ze niet op voorraad. (Zelfs een speciaalzaak in bevestigingswaren niet ...)

Maar ik heb flightcase-onderdelen maar even gebeld en het zou goed moeten komen.

De wieletjes had ik ook al bij de gamma gehaald. Er staat op dat ze per wiel 35 kilo kunnen houden. Mijn twin is 31 dus het zou gemakkelijk moeten kunnen. Er was hier echter iemand die het me afraadde maar ik had ze al dus we zullen zien hoelang ze het uithouden. Dat eiermatje had ik ook al (werd me ook afgeraden).

Ik had omkeerbaar sluitprofiel gekocht.

Die bestelling is ook deels binnen. Het profiel is binnen maar de handgrepen e.d. nog niet. Dat zou vandaag binnen moeten komen. En die popnagels? .. we zullen zien razz :p...
Ik kijk nu trouwens allemaal topics door en zie dat die 4x12 mm popnagels wel gangbaar zijn maar in het sluitprofiel zul je toch kortere moeten gebruiken ?

EDIT: heb ik ondertussen geregeld met flightcase-onderdelen.nl ....

quote uit een ander topic:

"hangt van de toepassing af. voor de hoekprofielen voldoet een 4mm popnagel, terwijl ik in de vlindersloten/handvaten de grote (4,9mm) popnagels zet. de kleine hebben als voordeel dat ze makkelijker te poppen zijn."

Of hangt de dikte samen met de lengte?

En ja, ik dacht, hoe groter hoe sterker. Maar goed, die grote vlindersloten zijn reeds besteld. Dat ze groter zijn is altijd beter dan dat ze te klein zijn denk ik dan maar.

Helaas dat een en ander fout is gegaan dan inderdaad. Maar desalniettemin denk ik niet dat het een slechte case gaat worden. Maar goed, ik heb er weinig verstand van dus ik kan daar weinig over zeggen. We zullen het zien.
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
5-11-2006 21:40
Hallo beste mensen,

Het resultaat is er!

voor de foto: Klik

Er moet nog bekleding in. Het eiermatje bleek niet groot genoeg voor alles (hoe dom kun je zijn...).
Dus daar moet ik morgen even om uit. Voor de rest is de kist stevig en hij sluit goed.

Tot slot, heeeel erg bedankt voor het beantwoorden van de vragen en uiteraard ook voor de rest van de informatie die ik kon vinden op dit forum. Ik vond het leuk werk om te doen en ga het zeker vaker doen.

Ohja, iemand zei in een ander topic iets van:

"Grote jongen als je al die popnagels er met de hand in popt."

Ik ben dan dus een grote jongen ;)...

Groets
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
5-11-2006 22:36
Ziet er opzich best netjes uit.

Paar dingetjes:
- Volgende keer kun je beter 2 sloten op de lange zijde doen en dan de korte zijden zonder sloten laten. Is makkelijker bij het open en dicht doen van je case.
- Waarom heb je de overzethoekjes op het sluitprofiel van de bovenkant zo hoog gezet?

Ik zou je, nu je eiermatje te klein blijkt te zijn, nogmaals willen aanraden om voor professioneel schuim te gaan. Ga je volgens mij veel profijt van krijgen.'

(@ Mods: Is dit overigens niet het verkeerde subforum?)
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
6-11-2006 11:46
Dacht ik zelf ook wel ja :).
Maar ik zou eerst ook 2 sloten per lange kant doen, dat is ook mooier en praktischer inderdaad. Maar ik dacht, zo wordt het gewicht beter verdeeld. Je tilt tenslotte ook aan de zijkanten. Dus het zal beter zijn dat de zijkanten dan ook aan de onderkant vast zitten. Maar goed, uiteindelijk zal het weinig uitmaken.
De overzethoekjes het ik gewoon zo gedaan dat ze met het midden over de overgang sluitspofiel-hoekprofiel gingen. Dat er dan verschil optreedt tussen de bovenste en de onderste komt door het sluitprofiel, de ene zijkant van het sluitprofiel is langer dan de andere. Maar dat zul je wel weten...

Over dat schuim: ik zou wel dat professionele hebben aangeschafd als ik dat vantevoren had geweten. Maar ik heb nu aan elke zijkant al 5,5 cm gerekend (is iets minder als de dikte van het eiermatje. Het probleem is dus dat dat professionele schuim dunner is en er dus ruimte op komt. Zodoende denk ik dat ik genoodzaakt ben het nu ook op deze manier af te maken. We zullen zien hoe het uitpakt. En anders haal ik het er gewoon weer uit en doe ik er alsnog beter spul in, met 2 lagen ofzo om het op te vullen. (Niet dat ik je raad in de wind wil slaan hoor. Maar ik heb nu geen keus denk ik.)

We shall see.

Thnx voor de positieve kritieken happy :). (Ook voor de negatieve uiteraard, daar leer je van wink ;))
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
6-11-2006 12:06
ziet er netjes uit..

echter wanneer je drie drempels heb gehaald met deze wieltjes zullen ze er bij de 4de keer gegarandeerd af liggen!!
Even een keer veranderen naar 100 mm blue wheels.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-11-2006 12:39

rutger-peer schreef:

Maar ik zou eerst ook 2 sloten per lange kant doen, dat is ook mooier en praktischer inderdaad. Maar ik dacht, zo wordt het gewicht beter verdeeld. Je tilt tenslotte ook aan de zijkanten. Dus het zal beter zijn dat de zijkanten dan ook aan de onderkant vast zitten. Maar goed, uiteindelijk zal het weinig uitmaken.

In jouw geval had je kunnen kiezen voor slechts 2 vlindersloten (1 links en 1 rechts) op de korte zijde, of 4 vlindersloten (2 op de lange zijde voor en achter)
In het vervolg navragen dus.
Het mooiste is altijd dat een "eigenbouw" case het dichtste een "fabrieks" case benaderd. (geld ook voor de overzethoekjes en wielen)
Over dat schuim: ik zou wel dat professionele hebben aangeschafd als ik dat vantevoren had geweten. Maar ik heb nu aan elke zijkant al 5,5 cm gerekend

Ik hoop ook aan de boven en onderkant?

Verder ziet de case waarvan ik vanuitga dat het je "eerste bouwsel" is, er netjes uit.

Martin.
kvm entertainment
TimcooijmansStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2003
Laatste: 10-1-2008
Berichten: 94
6-11-2006 16:35
Ik had er ook wiel schotels boven op gezet zodat je de de versterker met wieltjes op de kap kan zetten. Maar ach wie ben ik laugh :D
Rutger-peerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-10-2006
Laatste: 7-2-2007
Berichten: 15
6-11-2006 19:35
Klopt, het is mijn eerste bouwsel en ik vind zelf dat het me best goed is vergaan.
In jouw geval had je kunnen kiezen voor slechts 2 vlindersloten (1 links en 1 rechts) op de korte zijde, of 4 vlindersloten (2 op de lange zijde voor en achter)
In het vervolg navragen dus.
Ik dacht dat 4 vlindersloten veiliger was. (Zie nu ook wel dat 2 het zat hadden kunnen doen. Maar goed, ik had nog nooit zo'n ding in de handen gehad.)
Maar wat bedoel je met "in het vervolg navragen dus" ?
Ik had er ook wiel schotels boven op gezet zodat je de de versterker met wieltjes op de kap kan zetten. Maar ach wie ben ik
Maar dan moet je de versterker als nog zo'n gigantisch stuk omhoog tillen, heb niet voor niets een stolpcase gemaakt wink ;). Maar is inderdaad een leuk idee maar ik heb er geen behoefte aan. Versterker heeft ook tilt-back legs trouwens. (Pootjes om hem een beetje omhoog te kantelen... is wel handig.)

Ik heb dat schuim uiteraard ook aan de boven en onderkant meegerekend. wink ;).

Terug naar forum Reageer (zonder quote)