Forum > Geluid

versterker van 2 x 2400-2800 watt @ 4ohm

(34 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
7-11-2006 18:12
het gaat mij ook niet alleen om het gewicht van het geheel hoor. Ok je hebt tegenwoordig ook zeer serieuse kasten die inderdaad weinig wegen maar het gros is toch allemaal effe een tikje zwaarder. Topkastje 100 kg?? heel normaal.
Maar ik lees verder niets over hetgeen ik al aanhaalde, het vermogenverlies bij gebruik van lange kabels, 5 meter en meer. Ik meende ooit al eens ergens te hebben gelezen dat je bij 2,5mm2 en meer als 5 meter dik 8% vermogenverlies hebt? das een pak vermogen. daarnaast wil je met langere kabels gaan werken je dempingsfacor van de versterker ook van belang is om het "drukken" van je versterker op het laag te houden?
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
7-11-2006 21:44
het zijn 18g50 volgens het ontwerp van dré (8 stuks in totaal) en die wegen op zicht nie zo veel, wat ze jusit wegen kan ik niet zeggen, maar ik kan er vrij makkelijk eentje in men eentje dragen.

maar het gaat idd voor het in en uit laden in de camionette (als het een kleine installatie is, bij groete is het vrachtagen met lift) en op het podium tillen.
ik hbe graag mijn versterkers in het oog als ze ergens vollebak moeten werken.

en pyro hoe is het nu op school ;)
Mark_dabombStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-9-2002
Laatste: 21-12-2010
Berichten: 277
7-11-2006 22:04
En de ampjes apart in een 4HE kistje met stapelhoekjes? En dan lekker doorlussen?
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
7-11-2006 23:18

Janbo schreef:

Veel vermogen hoeft niet zwaar meer te zijn happy :) Mijn subs met de BMS 15N840 kunnen zeker 1.500 watt verwerken (dus 3.000 in 4 ohm) en wegen 26 kilo per kast van ca. 90 liter. Helaas heb ik dit vermogen niet geheel tot mijn beschikking maar de MC2 E45 komt met 2 x 2.250 watt een behoorlijk stuk in de richting. Met 11 kilo is deze versterker niet zwaar te noemen!
... Maar ze staan inderdaad met die E45 erachter nog bijna niks te doenlaugh :D Tijd voor E-heelveel amps?
Light Image
GateWayStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 29-4-2003
Laatste: 1-4-2010
Berichten: 221
7-11-2006 23:20
da tis een mogelijk heid waar ik ook al aangedacht had, maar ik hbe alles 4 polig aangesloten waardoor ik dus maar 1 dikke kabel per stack moet leggen
en daardoor heb ik dus de 3 amps samen nodig in een kist

vandaar dat ik dus ook de amp voor de subs die de subs stereo kan aan sturen, dat is dan ook makelijker als ik een kleine set heb van 2 18g50 + 2 topjes
als ik daar 1 v4001 op zet moet ik altijd een kabel van de linker sub naar de rechter sub leggen en heb ik ook niets meer aan men 4 polige kabels.

Greetz
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
7-11-2006 23:27

JeroenVDV schreef:

Janbo schreef:

....
... Maar ze staan inderdaad met die E45 erachter nog bijna niks te doenlaugh :D Tijd voor E-heelveel amps?
Of andere amps... Ik heb nog steeds een beetje gemengde gevoelens over de E45. Achter F1 gaat het als een speer dat is een ding wat absoluut zeker is.
De keren dat ik ze achter de X-series subs heb gehad was ik er niet heel erg over te spreken, ik miste de druk gewoon. Terwijl die dingen met LAB 6400 erachter knallen als een gek. Als je aan een dure amp gaat (lees: deftige amp met veel vermogen en weinig gewicht) staar je dan niet blind op de vermogens en prijs maar zet zeker een aantal ampen langs mekaar ter test. Amp - Speaker combi kan heel veel verschil maken.

E45 kan weldegelijk een groepje eruittrekken overigens. Op dance valley diverse keren gehad dat er een C16 uitknalde. Lange diepe bassdreun tot net onder de clip van de amp does the trick.
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
7-11-2006 23:51
Met ‘ze doen nog niks’ zou ik eerder bedoelen dat deze speakers nog veel meer kunnen hebben. Druk wordt er voldoende geproduceerd voor de toepassing waar deze kasten voor zijn ontworpen! In een eerdere vergelijking tussen de QSC PL6, een LAB4000 en de E45 op deze kasten deed de QSC iets meer dan de MC2 (gevoelsmatig, niet meetbaar). De LAB bleef bij frequenties van ca. 35-40 hz zo’n 1,5 – 2 db achter op de MC2, bij hogere frequenties viel dit verschil weg. Resultaat was overigens wel dat de LAB wat strakker klinkt, althans op deze speakers...
Een conventionele eindtrap heb ik er eerlijk gezegd nog nooit achter gehad maar dit zou best kunnen werken. Bij een vergelijking met andere speakers deed de Prodjuser T3600 gevoelsmatig meer dan dezelfde LAB4000 terwijl deze op papier minder vermogen heeft. Voor de OP misschien ook iets om mee te nemen zeker met de prijs in het achterhoofd. Je moet echter wel aanzienlijk meer gewicht meesjouwen sad :(
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-11-2006 12:52

GateWay schreef:

da tis een mogelijk heid waar ik ook al aangedacht had, maar ik hbe alles 4 polig aangesloten waardoor ik dus maar 1 dikke kabel per stack moet leggen
en daardoor heb ik dus de 3 amps samen nodig in een kist

vandaar dat ik dus ook de amp voor de subs die de subs stereo kan aan sturen, dat is dan ook makelijker als ik een kleine set heb van 2 18g50 + 2 topjes
als ik daar 1 v4001 op zet moet ik altijd een kabel van de linker sub naar de rechter sub leggen en heb ik ook niets meer aan men 4 polige kabels.

Greetz
En dan maak je dus een patch aansluitpaneeltje. Je voedt 4polig aan, dus zorg je ervoor dat je een aansluitpaneel krijgt welke 4 polig is aangesloten en met 2 stekkers blijf je in de amp waar het aansluitpaneel bij in zit en de andere twee gaan naar de amp erboven of eronder. Ik zie het probleem niet. Is hetzelfde als je een processor hebt, 2 weg voor in het rack en de derde voor in de aparte sub versterker.
Ik heb alles in stolpkisten zitten en maximaal 5he hoge binnenracken. Dit is te tillen, je kunt maximaal 2 versterkers bij elkaar inzetten en een processor. meer Versterkers nodig? die zitten in een los binnenrack, totale hoogte van een stolpkist is maximaal 12he uit mn hoofd. Deze hoef je niet te tillen, zitten immers wielen onder. Mocht het geheel toch op het podium moeten doe je dit in etappes. je maakt immers binnenracks die men wel met 1 persoon kan tillen.
daarnaast als voordeel in kleine ruimtes, je stapelt alles op elkaar indien de ruimte maar zeer beperkt is. en je grondoppervlakte blijft beperkt tot 55*55 cm. En niet drie keer over een flightcase naast elkaar.

5HE: 2 maal amp plus processor, is bass-top combi. voor grotere dingen, wordt het een midhoog set plus de extra uitgangen van de proc naar een extra sub versterker waardoor je een 3weg systeem krijgt.
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
Watt-XtraStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 8-11-2021
Berichten: 1182
8-11-2006 12:54
Mocht je echter geld overhebben zou ik idd gaan kijken naar een Lab, zijn zeer degelijk en heerlijk om te tillen indien nodig. verder natuurlijk overal gewaardeerd en hebben een goede verkoopwaarde mocht dit ooit nodig zijn.
mocht je een xtra versterker moeten ophalen, doe je dan ook met de auto van je vriendin, al is het een Alto of Ford Ka!! laugh :D
Ik zie geen verschil meer tussen de flightkistjes...
RutgerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-9-2003
Laatste: 24-1-2018
Berichten: 196
8-11-2006 16:32
He, heb ook erg goede verhalen gehoord over de nieuwe h-klasse van dynacord gehoord.

https://www.dynacord.com/unterkategorie_e.php?id=58&subid=110

klik hier

Hij zou beter presteren dan een vergelijkbare labgruppe...

gr.
Rutger

Terug naar forum Reageer (zonder quote)