Forum > Newbie Forum

2 mixers bij een band?

(38 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
15-8-2006 12:02

jadjong schreef:

Douwe schreef:

Maar wat is een wedge?
Duur woord voor monitor happy :)
Monitor is algemeen, alle kasten zijn monitoren (ook de drum en side fill), wedge geeft het model aan. Misschien wel beter bekend als floormonitor.
Wedge monitor

correct me if i'm wrong ...

Martin.
kvm entertainment
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
16-8-2006 21:18
Er zijn meer dingen die een wedge heten. en dat zijn allen atributen waarmee je iets onder een hoek zet. In dit geval een behuizing die je speakers onder een hoek zet. (gezien vanaf het aardoppervlak laugh :D natuurlijk) Het wil dus niet zeggen dat als je het woord wedge hoort het altijd over een monitor gaat.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
17-8-2006 13:37
Maar als je met een monitormixer in gesprek bent... razz :p
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
17-8-2006 17:59
En wat nou als ik die monitormixer ben??
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
17-8-2006 18:28
Dan is het nog steeds logischer dat als je 'wedge' zegt dat je dan een monitor bedoelt dan dat je een wiggetje voor onder de pleedeur wilt omdat je zo graag met de deur open schijt. razz :p

Maar voordat we zo'n discussie krijgen waarbij we hetzelfde bedoelen maar we allebei toch meer gelijk willen hebben dan de ander, een wedge in een 'geluidsomgeving' is negen van de tien keer een monitor. Done Deal.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
17-8-2006 22:51

KVM schreef:

jadjong schreef:

Douwe schreef:

Maar wat is een wedge?
Duur woord voor monitor happy :)
Monitor is algemeen, alle kasten zijn monitoren (ook de drum en side fill), wedge geeft het model aan. Misschien wel beter bekend als floormonitor.
Wedge monitor

correct me if i'm wrong ...

Martin.
Dank u, Kan ik eindelijk die dingen bij hun naam noemen als ze weer rond m'n Genie zijn verspreid.
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
18-8-2006 13:22
Maar eigenlijk had jij dan al klaar moeten zijn. razz :p wink ;) laugh :D
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.
DouweVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-2-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1139
18-8-2006 23:36

GoeieGast schreef:

Maar eigenlijk had jij dan al klaar moeten zijn. razz :p wink ;) laugh :D
Het gebeurt zo vaak, dat wanneer ik het front nog sta te stellen en het geluid aan het lossen is, dat ze ommiddelijk de boxen op de plek aan het zetten zijn. Terwijl het vaak nog uren duurt voordat ze aangesloten worden. WAAROM???????
Aap, noot Mies, van werken wordt je vies.
René EppinkStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-1-2004
Laatste: 5-8-2021
Berichten: 1114
18-8-2006 23:58
Omdat het mooi handig is als je je grote lompe boxen gelijk uit de vrachtwagen op de plek kan zetten. Je hebt ze namelijk maar 1 keer in de handen dus het is sneller en bovendien heb je ze op andere plekken ook niet meer in de weg staan.

Of begrijp ik je verkeerd?
GoeieGastStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-4-2003
Laatste: 24-1-2010
Berichten: 696
19-8-2006 15:01
Waarom? Omdat die mensen hun werk doen, net als jij. De geluidscrew begint niet eerst met het neerzetten van microfoons. Dat zijn nou eenmaal bepaalde volgordes. Je begint meestal met het klaarzetten van de PA / Mixers /Multi / Stagebox / monitoren. Dan komt de band en als die gelost hebben ga je pas micjes neerzetten enz. (je kan wat doen van te voren zoals de statiefjes uitklappen en in sommige gevallen neerzetten natuurlijk) Dan moet er maar beter gepland worden (maar das makkelijk lullen natuurlijk, maar je kan allicht een beetje op elkaar afstemmen)

Kijk als ik hier op school een middag iets heb, dan werk ik met een man of 40 waarvan er maar een paar enizins profi zijn. Als ik vrijdag iets heb, dan zorg ik met de conrector/concierge e.d. dat een gymklas woensdagochtend alle stoelen van het podium haalt, dat de drama klas die op het podium oefent normaal nu in een ander lokaal kan, dan zorg ik dat ik een week van te voren oid met de betreffende docent/persoon over licht geluid heb overlegd, zodat ik die woensdagmiddag het licht in orde kan maken. Dan maak ik donderdagochtend het geluid in orde zodat de 'artiesten' donderdagmiddag het podium kunnen vullen met hun rotzooi, zodat ik donderdagavond een generale kan volgen en vrijdag een show kan draaien.

Zo is dat heel makkelijk, met zo veel dagen tijd, maar op een dusdanige wijze door te denken, wie moet wat doen, waar moet hij dan bij en wie staat hij dan in de weg, wanneer moet dat dan en hoeveel tijd kost het en hebben we. Met zo'n optelsom kun je een beetje een planning maken.
Ex lid, anoniem gemaakt, mede dankzij de 10 euro donatie aan de dierenbescherming.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)