Forum > Opmerkingen

Help me out plzzz....

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 17-8-2024
Berichten: 455
9-5-2003 03:18

Stamplaaf schreef:

zal ik ook nog ff helpen als (jawel!) DCC Owner :D

DCC is op zich best een net systeem, en het klinkt ook helemaal niet zo slecht.. hetgeen waar het wel op gefaald is, is de prijs t.o.v. minidisc dat wat meer te bieden had.
Offtopic:

Die prijs van DCC bandjes was indetijd eigenlijk best wel duur ja. Maar eigenlijk is de tape gewoon praktisch gelijk aan die van een (chrome?) cassettebandje.

Dus wat heb ik toen gedaan, gierig als ik ben... Heb een chrome cassettebandje bij zitten werken zodat er dezelfde gaatjes op dezelfde plaatsen inzaten als bij een DCC. En jawel hoor, het apparaat trapte erin en ik kon 'm gewoon gebruiken als DCC, voor een paar piekes laugh :D

Voor de rest: DCC is inderdaad het grootste baggersysteem ooit bedacht imho.
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
StamplaafStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-11-2002
Laatste: 13-1-2008
Berichten: 70
9-5-2003 08:27

Eric schreef:

Stamplaaf schreef:

zal ik ook nog ff helpen als (jawel!) DCC Owner :D

DCC is op zich best een net systeem, en het klinkt ook helemaal niet zo slecht.. hetgeen waar het wel op gefaald is, is de prijs t.o.v. minidisc dat wat meer te bieden had.
Offtopic:

Die prijs van DCC bandjes was indetijd eigenlijk best wel duur ja. Maar eigenlijk is de tape gewoon praktisch gelijk aan die van een (chrome?) cassettebandje.

Dus wat heb ik toen gedaan, gierig als ik ben... Heb een chrome cassettebandje bij zitten werken zodat er dezelfde gaatjes op dezelfde plaatsen inzaten als bij een DCC. En jawel hoor, het apparaat trapte erin en ik kon 'm gewoon gebruiken als DCC, voor een paar piekes laugh :D

Voor de rest: DCC is inderdaad het grootste baggersysteem ooit bedacht imho.
*hmmm.. kkkkrggg!*

/me rent naar huis om Chrome cassettebandje te zoeken!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
9-5-2003 09:58

Victor schreef:

Reemski schreef:

DCC en Dat hebben me nooit geinteresseerd vanwege het 'bandje' principe. Spoelen en zoeken is voor mij een grote No-No...
Groot voordeel van DAT is dat het superstabiel is. Daar kan MD nog wat van leren (en over DCC wil ik het helemaal niet hebben: wat een prutssysteem).
Tape artiesten, samen met DAT tapes was een RAMP. Tapes waren vaak koud (met als resultaat dat ze vastlopen), artiest wilde vaak net een andere volgorde (dus hopen dat de zoekfunctie goed werkte)... Geef mij maar MD voor tape artiesten.

DAT is prima als medium waarbij naderhand nog bewerkingen gemaakt moeten worden (zoals het afmixen, toevoegen van effecten e.d.) doordat er geen informatie verloren gaat. Geef mij voor het eindresultaat echter maar MD (bijvoorbeeld voor jingles, tape artiesten e.d.).

Ik heb overigens ook nog een DCC recorder liggen (maar da's puur per ongeluk aangezien ik goedkoop een goed cassettedeck nodig had ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
11-5-2003 20:37
ik ben ook een groot voorstander van MD, zelf heb ik een homedeck en MD autoradio. dit is een uitkomst, simpel mdtjes wisselen onder het rijden, en neer gooien zonder kans op krassen happy :) autoradio speel MD's en CD's.

ik vraag me af bij welk atrac systeem ze zijn. zelf heb ik nu atrac 5.5

vroeger had ik er een van sony met atrac 2, dit was echt slecht tov atrac 5.5
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
12-5-2003 02:55

Dré schreef:

Tapes waren vaak koud (met als resultaat dat ze vastlopen)
Wat problemen geeft is als je uit de kou een hete discotheek ingaat en meteen aan de slag moet. Vanwege condens. Nou gaat dat met cd en md ook niet helemaal lekker...

Een vastlopende DAT-tape heb ik in alle jaren dat ik er mee werk (heb nu nog 3 DAT-recorders, vroeger zelfs 4) nog nooit gehad. De fullsize-decks zijn beveiligd tegen condens (kunnen niet worden gestart zoalng er condens aanwezig is).
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Friso stubbeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 19-2-2023
Berichten: 131
13-5-2003 13:30

Victor schreef:

Wat problemen geeft is als je uit de kou een hete discotheek ingaat en meteen aan de slag moet. Vanwege condens. Nou gaat dat met cd en md ook niet helemaal lekker...

Een vastlopende DAT-tape heb ik in alle jaren dat ik er mee werk (heb nu nog 3 DAT-recorders, vroeger zelfs 4) nog nooit gehad. De fullsize-decks zijn beveiligd tegen condens (kunnen niet worden gestart zoalng er condens aanwezig is).
bedoel je condens op de cd's en md's of op de lens van de spelers? daar heb ik nog wel eens last van. maarja, ik als radiopiraat (weten jullie direct mijn muzieksmaak) laat mijn apparatuur vaak in de studio staan (lees: keet in bos met stroomkacheltje). heden ten dage is dit beduidend minder geworden omdat ik nu meer verantwoord met mijn (en ook van anderen) apparatuur omga. ohja Dre: het is geen stokkeRmasker maar stokkemasker.
mvg Friso Stubbe
Eet nooit gele sneeuw...
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-5-2003 14:40

Friso Stubbe schreef:

ohja Dre: het is geen stokkeRmasker maar stokkemasker.
Ik blij dat ik er maar even "(sp)" achter had gezet ;-)

Bedankt voor de tip. Zal me benieuwen hoe snel ik het nu weer vergeet ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)