Forum > Algemeen Forum

Video draadloos verzenden

(39 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
15-6-2006 23:35
Gebruiken we nog niet, Parren gaan bij ons via DMX512 barren.

Er zou dus alleen een krachtkabeltje de truss in moeten op die manier.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
16-6-2006 00:25

Dré schreef:

(maar dit was makkelijker ;-)
Ah die ken ik ;-)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-6-2006 00:26

Geit schreef:

iets minder video, en iets meer DMX, is draadloos versturen naar een carré een aanrader?
Vergeet niet dat er aan draadloss DMX een totaal ander prijskaartje hangt als aan draadloos video.

Martin.
kvm entertainment
MauriceStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2003
Laatste: 15-11-2012
Berichten: 731
16-6-2006 08:46

me_myself_and_i schreef:

maurice schreef:

is je beamer draadloos nou zo'n enorm voordeel?
In sommige gevallen zeer zeker.
Als het steeds wordt verplaatst is dat haast zeker. Als je een paar minuten per keer kan besparen is dat een enorm voordeel.

Ook in vaste opstelling kan het een voordeel geven.
Ik was pas bij de TU/e (dacht iniedergeval, even vergeten welke school). Hier hadden ze mooi een beamer met draadje opgehangen. Lekker een eigen kabelgoot daar gemaakt en dan een dure kabel van 20M daardoorheen en toen konden ze het niet eens goed aansluiten omdat ze niet de standaart computer gebruikte. er moest dus een extra beamer komen.

In eerste opzich lijkt het een besparing, maar tel eens de kosten van die kabel + de kosten van de zelfbedachte kabelgoot. het maken en ophangen van die goot kostte zeker een uurtje of twee, waarschijnlijk langer. dat moet je eigenlijk dan ook rekenen. Dan vallen die kosten van de zender in het niets.

Ook bij ons op school hetzelfde idee gedaan maar dan net wat erger. Die man had ook zelf een constructie bedacht om het op te hangen. nadelen:
veel groter dan als je het koopt.
Zag er zeker niet uit.
onafgewerkt.
Duurder, want je moet zijn uren tellen. zo'n ophangding voor een simpele beamer kost bij Nedis haast niks.
Kosten van de kabel.
Minder flexibel.

maurice schreef:

met een draadloos systeem heb je weer 2 kastjes nodig die beide weer een adapter hebben en een signaal kabeltje.
Wie zegt dat je 2 kastjes nodig hebt? er zijn ook beamers met ingebouwde zender. Dus geen kastje, geen adapter en geen signaal kabeltje.
Gewoon inpluggen in de computer en klaar. Geen probleem als het net wat anders moet, ook geen probleem met een splitter als je twee beamers nodig hebt.

Bij een hoop (kleine) drive-ins tellen ze niet de uren, maar als je dat wel doet is draadloos vaak veel goedkoper.
denk dat dat hele verhaal meer zegt over de knutselpraktijken van die school, dan dat het iets toevoegt aan het hele verhaal.. overigens gaat het hier om een video signaal en maak op uit jou verhaal dat er een monitor kabel gebruikt is.

sommige beamers hebben een draadloze ontvanger maar die van victor kennelijk niet.
en kleine drive-ins hebben meestal geen beamer. vind dat drive-in's die kunnen investeren in een beamer daar ook wel een nette aansluiting voor kunnen maken. gaf alleen aan dat dat niet persé draadloos moet.
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
30-10-2006 10:11
Ik heb inmiddels een keurig setje met een zender en ontvanger van Dré ontvangen. De kwaliteit is op zich prima: ruim goed genoeg voor de projectie van videoclips. Alleen stoort het beeld als er iemand vlak voor de zender of ontvanger gaat staan. De ontvanger zit in de praktijk hoog in de truss. Ik denk dat dit probleem dus opgelost is als ik de zender (die ik in de flightcase met de dvd-spelers en video-switcher heb ingebouwd) een beetje handig plaats. Binnenkort maar eens in de praktijk testen. Op een podium zal er geen probleem zijn, verwacht ik.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
30-10-2006 13:28
Heb in het verleden tijdens mij bijbaan regelmatig dergelijke wirteless VGA setjes geinstalleerd, en het uitrichten ervan moet redelijk precies gebeuren. Ondervind je daar geen hinder van op klus?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
30-10-2006 13:37
Ik weet het nog niet. Ik heb gisteren het setje ingebouwd, binnenkort mag het zich bewijzen. Ik heb wel geprobeerd hoe het werkt als de antennes totaal niet op elkaar uitgericht zijn. Dat gaat op zich goed (de antenne van de ontvanger kan ik zelfs helemaal inklappen zonder dat het beeld veel minder goed wordt). Het gaat vooral slechter als je vlakbij de ontvanger of zender gaat staan.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
EddyCStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 24-12-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 75
4-2-2007 12:31
Hallo Victor kan jij nog eens even je ervaring uitwisselen met het hufter proof zijn on the road van deze draadloze video oplossing? Bestaan er ook mogelijkheden om dit voor elkaar te krijgen met een vga signaal? Bijvoorbeeld om monitor signaal van een notebook draadloos (± 30 meter) door te sturen naar een beamer?
--- DB CoolCapies Sound System --- specialiteit goet - foud feestjes !!!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
4-2-2007 12:43
Tja, het hangt erg af van de plaatsing van de zender en ontvanger. Als die elkaar zonder obstakels zien gaat het prima. Lukt dat niet (bijvoorbeeld omdat er iemand te dicht bij de zender staat) dan stoort het beeld.

Om die reden heb ik laatst toch maar een 20 meter lange videokabel bij Dré gekocht. Uiteindelijk is het ook niet zo'n ramp om één kabel te leggen, en dan is het beeld zeker goed.

Ik hou m'n ogen open voor een professioneel systeem met losse antenne...
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
28-8-2014 21:41
Weet iemand toevallig welke apparaten hier tegenwoordig betrouwbaar voor zijn?
Heb hier ook een aanvraag liggen voor draadloos video + audio voor over ongeveer 30 meter.
Iemand hier ervaring mee met de huidige frequenties en zendtechniek van tegenwoordig?
Budget ongeveer 100-150 euro.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)