Forum > Algemeen Forum

Video draadloos verzenden

(39 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-6-2006 11:47
Ik wil graag een composite videosignaal draadloos naar een beamer zenden. Dat scheelt een hoop gekl... met een veel te lange kabel vanaf de videoswitcher naar de truss waar de beamer in hangt.

Hiervoor zijn kant- en klare zendertjes te koop voor rond de € 100. Heeft iemand ervaring met die dingen? Hoe is de kwaliteit, en zijn ze gevoelig voor storing? Zijn er professionelere oplossingen zonder dat het meteen duizenden euro's kost?

Het gaat alleen om video, het geluid hoeft niet draadloos.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
GeitEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-3-2006
Laatste: 13-8-2006
Berichten: 257
14-6-2006 11:50
Ooit 1x gebruikt op een schoolfeestje, ging goed, maar was korte afstan(max 2,5 meter)

hoe groot is de afstand?
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
14-6-2006 11:53
Ik heb daarover eens contact gehad met Jongenelen, en die adviseerde mij inderdaad (voor dit doel!) zo'n "houtje (zonder) -touwtje" setje te nemen.
Heb er al meer goede ervaring over gehoord, maar zelf nooit gebruikt.
In karaoke wordt het ook wel gebruikt.
Alles komt goed....
PartyfishStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-9-2002
Laatste: 6-1-2017
Berichten: 673
14-6-2006 12:18
Bedoel je zo'n Marmitek straalzendertje? Wij hebben er thuis 1. Als je hem goed richt en zorgt dat er geen grote 'storingsbronnen' in de baan van het signaal liggen werkt het prima.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
14-6-2006 12:29

Victor schreef:

Ik wil graag een composite videosignaal draadloos naar een beamer zenden. Dat scheelt een hoop gekl... met een veel te lange kabel vanaf de videoswitcher naar de truss waar de beamer in hangt.

Hiervoor zijn kant- en klare zendertjes te koop voor rond de € 100. Heeft iemand ervaring met die dingen?
Heb er één van de huiskamer naar de slaapkamer (nu nog zo'n budget ding, wil een wat duurdere nemen vanwege problemen met de terugmelding van de afstandsbedieningen).
Hoe is de kwaliteit
Gewoon composiet. Dus net zo goed/slecht als een directe composietverbinding (ik zie in ieder geval geen verlies). Uiteraard is het verschil met RGB behoorlijk stevig (maar RGB transmitters ben ik nog niet tegen gekomen).
en zijn ze gevoelig voor storing?
Antennes goed uitrichten. Doe je dat dan moet je héél dicht voor de zender of de ontvanger langslopen om storing te krijgen (vergelijkbaar met storing op analoge TV). Bij mij geen beeldruis of andere storingen bij normaal gebruik (afstand ca. 5 meter door plafond met heel veel staal erin en ook nog vloerverwarming). Bij direct zicht gaat het nog véél verder.
Zijn er professionelere oplossingen zonder dat het meteen duizenden euro's kost?
Geen idee. Vraag me ook af of het nodig is.

Overigens is ook het geluid PRIMA (maar voor jou niet nodig). Alleen de terugmelding remote is bij mij naadje (en stoort ook nog eens op de audio en zelfs een beetje op de video).

Ik wil overstappen op deze en gebruik tot nog toe deze. Beiden zijn momenteel in actie bij deze importeur.

Ik heb vandaag een bestelling bij Nedis dus laat maar weten of ik een voor je mee moet laten komen (prijs is fiks lager dan je denkt)...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-6-2006 14:07
Iedereen bedankt. Dit geeft genoeg vertrouwen om zo'n dingetje aan te schaffen.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Me_myself_and_iStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-8-2004
Laatste: 12-2-2009
Berichten: 175
14-6-2006 14:45
Heb je al een beamer? Anders zou een vpl-cx75 van sony misschien wat voor je zijn.
Die heeft (tegen meerprijs uiteraad) de mogelijkheid om een draadloze zender in te bouwen.
het is een prachtige, makkelijke en vooral kleine beamer met erg goede prestaties.

Zelf heb ik geen ervaring met de 'Air Shot functie', want die van mij hangt in een vaste opstelling, dus is het geen probleem die bekabeling te leggen. Maar de beamer zelf werkt zeker érg goed.
wat is zwaarder? een kilo lood of een kilo veren? een kilo lood natuurlijk ;)
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-6-2006 15:16

Victor schreef:

Hiervoor zijn kant- en klare zendertjes te koop voor rond de € 100. Heeft iemand ervaring met die dingen? Hoe is de kwaliteit, en zijn ze gevoelig voor storing? Zijn er professionelere oplossingen zonder dat het meteen duizenden euro's kost?
Ja, zoals je waarschijnlijk weet ben ik een echte draadloos freak. (heb dan ook vrijwel alles draadloos.)
Dus ook de beamer. Heb ooit eens een setje gekocht om ook draadloos achter in de tuin te koekeloeren. (opruiming dingetje dacht plm 50 euro) Unit heeft 4 kanalen, heb je op een bepaald kanaal storing, dan kies je een ander. Moet zeggen dat het goed werkt, maar de ruimte speelt natuurlijk ook mee.

Gebruikte afstand in de zaal die ik meestal gebruik is plm 10/15 mtr.(Geen idee of het verder kan, buiten gaat het een stuk verder, afstand vanaf huis (unit staat binnen) is dan zo'n 30/40mtr.

Merk Lifetec (2,4GHz)Geheel compleet met 2 voedingen de nodige scart verloopjes en andere kabels. Eventueel kan je tegelijkertijd meerdere (verschillende) infrarood units aansturen.
OEM unit dus ook vele anderen hebben dezelfde kastjes.
Zie ook Marmitec.

Martin.
kvm entertainment
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
14-6-2006 15:38
Ik heb inderdaad al een beamer. Afstand tussen zender en ontvanger zal (hemelsbreed) zelden meer zijn dan een meter of 15.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
15-6-2006 00:24

Dré schreef:

Ik wil overstappen op deze en gebruik tot nog toe deze.
Je had natuurlijk ook gewoon een kabel pijp door je huis heen kunnen laten trekken toen het gebouwd werd ;-)

Ik gebruik hier overigens ook zo'n draadloos ding van marmitek aangezien ik gewoon te lui was om een kabel te trekken..... werkt prima, totdat je de magnetron aanzet want dan is het signaal echt r*k (geld overigens ook voor het wireless internet hier in huis), waarschijnlijk omdat er maar een dun wandje zit tussen de plek waar mijn magnetron en de transmitter staat.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)