Forum > Geluid

ELECTRO VOICE VS MACKIE VS CERWIN VEGA VS MASTER

(45 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
12-6-2006 20:43
vergeet het met die ZX5 ! nope, nope en nog eens nope
daar haal je in de verste verte geen 200 man mee !!
Nou , het kan wel , maar het zal voor geen meter klinken laugh :D
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
ProsoundandlightStandaard Lid
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
12-6-2006 21:01

Dré schreef:

Achtergrondgeluid tijdens diner... Prima te doen laugh :D

Meer dan dat... Alleen in verkooppraatjes...
Toch niet.

Ik heb eigenlijk geen zin in een wel-niet discussie. Daar wordt de wereld niet beter van, en daar help je ook niemand mee.

Even een samenvatting van de situatie: De OP is op zoek naar twee degelijke topkasten, met een maximumprijs van 3000 euro, die in combinatie met een paar subs zullen worden gebruikt, en dit om 200 tot 300 personen van geluid te voorzien. De OP gaf een aantal voorstellen, en daarbij de vraag, of er misschien iemand nog een ander idee heeft. Daarop replicerende, haal ik de ZX5 van Electro Voice aan. Een kast die zeer goede prestaties levert, een leuk volume haalt, mooi en gebruiksvriendelijk is (persoonlijk), niet te duur is voor wat je krijgt, en vooral een uitstekende kwaliteit bezit. Kortom, wat de OP zou kunnen gebruiken.

Ik vraag me hierbij wel even af waarom er aan een verkooppraatje (van mijn kant) wordt gedacht?? Ik denk niet dat de OP die kasten bij mij gaat komen kopen, en ik denk ook niet dat ik een procentje mag verwachten wanneer de OP de kasten ergens in Nederland koopt. Dat verkooppraatje mag je dus best wel even volledig uitsluiten. Ik spreek hier enkel uit ervaring en kennis. Ik verkoop trouwens niet door dingen te zeggen, maar wel door dingen te laten horen/zien. Eerlijkheid duurt het langst, en wanneer een klant een bepaald iets mag testen, denk ik niet echt meer aan verkooppraatjes...

Zoals ik ook eerder al zei, geef ik graag eerlijk toe dat de ZX5 tekort schiet wanneer je hem inzet voor 300 personen, als er KNALHARD zal moeten gespeeld worden. Voor de normale discomuziek haal je echter wel genoeg volume. Misschien heb je in dat laatste geval een klein tekort aan bas, maar dat is ook logisch. Geef me 1 vergelijkbare (!!!) topkast (fullrange) die in deze situatie beter presteert wat dat betreft, en ik trakteer je een biertje...

Aangezien de OP er een sub zal onder plaatsen, zie ik geen enkel probleem! De ZX5 is een kast die bij zeer hoge volumes (zwaar in de limiet), nog steeds loepzuiver klinkt, en zijn klankkwaliteit volledig laat gelden, iets wat van weinig andere kasten gezegd kan worden!

Ik hoop dat de discussie niet in deze aard verder zal lopen, want dat is helemaal niet mijn bedoeling. Zoals ik hierboven zei, heeft een wel-niet discussie weinig zin. Ik blijf bij mijn standpunt, en jij waarschijnlijk ook bij het jouwe, dus heeft het weinig zin om erover door te bomen.

... achtergrondgeluid tijdens diner ... vind ik trouwens vrij flauw, ook al staat er een smiley achter.
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
ProsoundandlightStandaard Lid
Sinds: 4-10-2005
Laatste: 9-3-2015
12-6-2006 21:07

sis schreef:

sis
En dit vind ik dan eerder een belachelijke reactie.

Wanneer je de ZX5 gebruikt, waar je veel ervaring mee hebt neem ik aan?? (maar geloof ik niet), voor 200 man, en het klinkt voor geen meter, dan zal het probleem jammer genoeg niet bij de klankkasten te vinden zijn, maar wel bij de man achter de knopjes. (jij dus)

En als je trouwens laag tekort komt, dan zet je er toch gewoon even een EQtje voor! En ja, die speakers kunnen daartegen...
Niets vervangt ervaring, maar ervaring vervangt niets!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
12-6-2006 22:13

prosoundandlight schreef:

Dré schreef:

Achtergrondgeluid tijdens diner... Prima te doen laugh :D

Meer dan dat... Alleen in verkooppraatjes...
Toch niet.

Ik heb eigenlijk geen zin in een wel-niet discussie. Daar wordt de wereld niet beter van, en daar help je ook niemand mee.

Even een samenvatting van de situatie: De OP is op zoek naar twee degelijke topkasten, met een maximumprijs van 3000 euro, die in combinatie met een paar subs zullen worden gebruikt, en dit om 200 tot 300 personen van geluid te voorzien.
Inclusief subs inderdaad prima te doen. Ik kreeg echter (wellicht onterecht) de indruk dat er gesuggereerd werd dat het ook zonder subs te doen was (vandaar m'n reactie).

En indrukken zijn zo maar gemaakt (want het lijkt erop dat jij de indruk had dat mijn "Meer dan dat... Alleen in verkooppraatjes..." aan jou gericht was (en ook dat is niet meer dan een indruk; een foutieve indruk ;-))
-- Pardon my French, I'm Dutch --
SisStandaard Lid
13-6-2006 07:33

prosoundandlight schreef:

sis schreef:

sis
En dit vind ik dan eerder een belachelijke reactie.

Wanneer je de ZX5 gebruikt, waar je veel ervaring mee hebt neem ik aan?? (maar geloof ik niet), voor 200 man, en het klinkt voor geen meter, dan zal het probleem jammer genoeg niet bij de klankkasten te vinden zijn, maar wel bij de man achter de knopjes. (jij dus)

En als je trouwens laag tekort komt, dan zet je er toch gewoon even een EQtje voor! En ja, die speakers kunnen daartegen...
Ik bedoel als je uitsluitend met 2 x ZX5 werkt dat het niet klinkt, je moet me niet geloven hoor, maar een subkast is er wel bij aan te raden, behalve als het voor achtergrond en spraak is , daar kan ik mee leven !
En het laag opschroeven met een EQ heeft ook al weinig zin omdat het laag vanaf de grond komt !
maar ok elk zijn gading .
In ieder geval ik zet voor 200 man : 2 x EAW sb150 en 4 x EAW JF100e neer, dan ben ik altijd safe als het even harder moet, je weet maar nooit op sommige feesten

sis
TimmiejStandaard Lid
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
13-6-2006 09:30
De OP geeft een maximaal budget aan van 3000 euro. Er worden hier kasten aangeboden voor de helft van dat bedrag. (Niks mis mee op zich). Alleen is het nu de vraag, wil de OP voor de beste kwaliteit en daarmee ga je tegen de 3000 euro aan? Of misschien een iets mindere kwaliteit en geld over houden?

Ik ben zelf ook zeer te spreken over EV maar weet ook dat er beter kasten bestaan, zeker voor 1500 per stuk. sneaky :V
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
SisStandaard Lid
13-6-2006 10:42

Timmiej schreef:

De OP geeft een maximaal budget aan van 3000 euro. Er worden hier kasten aangeboden voor de helft van dat bedrag. (Niks mis mee op zich). Alleen is het nu de vraag, wil de OP voor de beste kwaliteit en daarmee ga je tegen de 3000 euro aan? Of misschien een iets mindere kwaliteit en geld over houden?

Ik ben zelf ook zeer te spreken over EV maar weet ook dat er beter kasten bestaan, zeker voor 1500 per stuk. sneaky :V
Goeie vraag ,
Heb even zitten rekenen :
2 x JBL MRX 515 top = 800 watt max vermogen die mag toegedoend worden
1 x JBL MRX 528 sub = 2000 wat " " " " " "
Kostprijs +/- 3250 euro inc. BTW
Tja, ik zou het wel weten, dit lijkt mij al een leuk setje waar je makkelijk 200 à 300 personen aankan + er is al een sub bij voor die prijs !! shocked 8O
sis
Deejee_jojoStandaard Lid
Sinds: 16-5-2006
Laatste: 13-9-2006
13-6-2006 11:49
Mja klinkt goed!
Heb zelf ook nog ff verder gezocht.
En zie ook wel heel erg een master setje zitten.

Daarbij neem ik dan
2 x N15A550 = 2 x 1060 = 2120 euri +
1 x sub LN18ASW € 1735 euri.

www.master-audio.com voor info over de speaker/sub
komt op een totaal van bijna 4000 euri, maaar mag het voor 3000 meenemen.
Daar red ik neem ik aan tog ook wel een zaaltje van 2 a 300 personen mee? of niet?
TimmiejStandaard Lid
Sinds: 5-10-2003
Laatste: 15-9-2009
13-6-2006 18:26
De toepassing is uitsluitend drive-in werk zonder bandjes? Want plastic wilt niet iedere band. Raar maar waar helaas sad :(

Of je het red met dat setje? Geen idee ken master niet goed.
Ik zou zelf niet maar 1 sub pakken al is het alleen al voor het oog, maar budgettechnisch gezien snap ik de keuze maar al te goed. Hoeveel wilde je eigenlijk aan subs uitgeven als er 3000 naar tops zou gaan?
Boxen zijn net vogels, ze horen beide te vliegen
MdkStandaard Lid
Sinds: 5-4-2005
Laatste: 13-5-2016
13-6-2006 19:40
Het bedrijf waar ik werk heeft precies zo'n setje geplaats in een café waar maximaal 100 personen in kunnen. (zangcafé)
Laag is meer dan voldoende aanwezig.
Over die active bas valt helemaal niets te zeggen.
Maar ik vrees dat je in een wat grotere zaal met echt 300 personen er in, toch te kort gaat komen

Terug naar forum Reageer (zonder quote)