Forum > Algemeen Forum

tv flightcase!

(24 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 1-9-2024
Berichten: 5308
16-2-2006 11:28
Het wachten is op SED (Surface conduction Electron emitter Display) van Canon... razz :p
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
16-2-2006 13:45
Ach over een paar jaar rollen we een doekje uit en hange we het in de trus, bovenaan connectortje erin en klaar laugh :D. Tot die tijd heb ik als publiek in ieder geval liever beamers. Anders zit je de hele tijd naar zo'n klein schermpje te turen, en dan is de aandacht daarvan al snel weg...
It's time to play the music, It's time to light the lights..
HR SoundStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-6-2005
Laatste: 13-3-2017
Berichten: 347
16-2-2006 13:50
Ik heb in het verleden 55cm monitor tv's in een flightcase gehad voor karaoke, deze werden door ons op een speakerstand geplaatst. De cases waren door een goede hobbybob gemaakt en voorzien van ventilatieroostertjes en van binnen compleet voorzien van stevig noppenschuim om de ergste "klappen" op te vangen. Dit heeft voor ons een hele tijd goed gewerkt. Indien ze niet gebruikt werden werd er een dvd-tje met ons logo en een simplistisch reclamefilmpje erop afgedraaid. Hier altijd leuke reacties op gehad. De monitor look tv's zijn in grote getallen bij bijv. een "kringloper" te krijgen en kostte geen spreekwoordelijk "drol". Ik zal maar geen betoog doen over de professionele uitstraling, maar voor ons werkte dit. Voor grotere producties zal dit waarschijnlijk geen optie zijn.
Manuals zijn niet alleen gemaakt om in de kast te liggen verstoffen.
LaxapStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2004
Laatste: 9-7-2023
Berichten: 307
16-2-2006 18:09

big bang schreef:

Ach over een paar jaar rollen we een doekje uit en hange we het in de trus, bovenaan connectortje erin en klaar laugh :D. Tot die tijd heb ik als publiek in ieder geval liever beamers. Anders zit je de hele tijd naar zo'n klein schermpje te turen, en dan is de aandacht daarvan al snel weg...
Over een paar (lees: heel veel) jaar zet je een flightcase neer met dit erin neer wink ;)

volledig atrikel 1 en 2.
Cyberlights in the house :D
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
16-2-2006 23:12

HR Sound schreef:

Ik zal maar geen betoog doen over de professionele uitstraling, maar voor ons werkte dit.
Op die manier heb ik jaren geleden ook gewerkt, met 66cm beeldschermen. Werkte toen prima, tevens zag je het niet veel. Uiterlijk is dan ook niet belangrijk. En inderdaad het koste geen "drol". Maar het doel toen, is totaal anders dan het doel nu.

We kunnen allemaal afwachten wat de toekomst bied, maar daar kom je niet verder mee. Ook ik ben vroeger begonnen met platenspelers, als ik toen had geweten dat er computers met MP3 spelers in aantocht waren, had ik daar dan niet beter op kunnen wachten? Het nieuwste van het nieuwste is ook veelal het duurste van het duurste.
Denk aan de eerste CD speler, beamer of plasma.
Techniek draait (ontwikkeld) door en daarbij hoeft een product wat nu gedumpt wordt niet slecht te zijn.

Bij zeer grote evenementen is natuurlijk een beamer het beste. (puur vanwege het veel grotere beeld)
Toch zal in menig zaal een plasma 42" voldoen. (gooi maar eens een plasma naast een beamer en vergelijk. Zorg wel dat er wat licht aanwezig is. Puur vanwege de enorme scherpte geeft een plasma veel duidelijker beeld. (vergeet ook niet dat ik nu in gelijke prijsklasse vergelijk)

Het inbranden van een plasma is eigenlijk totaal onbelangrijk, kijk jij de hele avond RTL4 op een disco avond? Projecteer je uitsluitend je logo de hele avond?
Dan zie ik het nut van een plasma niet. (backdrop met naam is dan meer dan genoeg) Dan is het duur speelgoed.
De aanschaf van een plasma heeft alleen zin als je hem juist weet toe te passen, dan ben je namelijk bij de eerste keer "verhuur" ook al uit de onkosten.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)