Forum > Algemeen Forum

pioneer

(30 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
17-3-2010 20:58
en als je helemaal niets meer kan kan vinden:
je postcode+huisnummer in de onderkant smelten met een mooi fijn soldeerboutje.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JoepurlingsVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-10-2003
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 2072
17-3-2010 22:20
Tja Tom, je kunt ook alles graveren, maar dit is weer vervelend bij verkoop.
Niet goed, wel hard!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
17-3-2010 22:21
niet als je de gravering op een plaats doet die niet direct in het gezicht zit.
En als de koper dan kan vertellen waar hij hem vandaan heeft, is dat geen enkel probleem.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
18-3-2010 10:40

Mifex schreef:

Jazeker, echter is dit nog steeds niet de oplossing mocht er een speler gestolen worden. Er moet toch wel wat meer zijn dan een simpele stikker die eraf is te scheuren? Ik denk dat een boef slim genoeg is deze stikkers eraf te halen als ze een apparaat hebben gestolen.
Nou... Ik zou verwachten dat een koper slim genoeg zou zijn om een apparaat dat aan de buitenkant niet voorzien is van een serienummer niet te kopen (wat voor lulverhaal de verkopende partij op dat moment ook op zou hangen).

Maar... Zoals we in dit topic gezien hebben is ook DAT niet het geval helaas.

ALS er al markeringen (serienummer of andere manier van tracing) in het apparaat zouden zitten dan zouden die wellicht een strategische reden hebben. Het zou dan wel héél dom zijn als zulke informatie op het internet te vinden zou zijn...

Lang verhaal kort: Er is een kans dat je medeplichtig bent aan heling. Ik zou daar nog maar even in duiken als ik jou was...

Enne... Overweeg om geen spullen meer te kopen waar wel een serienummer op HOORT te zitten maar geen serienummer op zit (ongeacht het lulverhaal van de verkopende partij).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
IdeedeluxeStandaard Lid
Uit: Anders
Sinds: 4-6-2003
Laatste: 29-7-2017
Berichten: 853
18-3-2010 12:30
Toch komt het vaker voor dan je denkt. Fabrikanten hebben vaak de onhebbelijke eigenschap om serienummers op stickers te drukken die enigszins slijtagegevoelig zijn. Tot overmaat van ramp plakken ze de sticker dan ook op een slijtagegevoelige plaats. Dit gebeurt bijvoorbeeld ook met laptops. De sticker is dan nog wel aanwezig op de onderkant van de laptop, maar wat er ooit op stond is niet meer leesbaar, omdat het er letterlijk afgesleten is. Er hoeft dus geen kwaad in het spel te zijn.

We zien dit regelmatig bij laptops die verkocht worden door bijvoorbeeld leasemaatschappijen of grotere bedrijven. Je hebt altijd exemplaren die minder goed behandeld zijn of waar de sticker gewoon niet bestand was tegen de wrijving van het gebruik. Het wordt anders, als je bijna wel kunt nagaan, dat je het product koopt van iemand die niet ter goeder trouw is, als de prijs, het verhaal en de staat niet met elkaar overeenkomt.
I am a TimeDriver!
Malle PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 1078
18-3-2010 13:51
Er bestaat tegenwoordig toch ook iets als DNA-markering?
voorbeeld

edit:
Het goedje is makkelijk aan te brengen maar moeilijk weg te krijgen. Echter: smeer SDNA nooit op kleding of andere stof!

De DNA hoeft maar minimaal op de voorwerpen gesmeerd te worden. De DNA slijt niet van de voorwerpen af!
Alles komt goed....
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
18-3-2010 16:30

Dré schreef:

Nou... Ik zou verwachten dat een koper slim genoeg zou zijn om een apparaat dat aan de buitenkant niet voorzien is van een serienummer niet te kopen (wat voor lulverhaal de verkopende partij op dat moment ook op zou hangen).

Maar... Zoals we in dit topic gezien hebben is ook DAT niet het geval helaas.

Enne... Overweeg om geen spullen meer te kopen waar wel een serienummer op HOORT te zitten maar geen serienummer op zit (ongeacht het lulverhaal van de verkopende partij).
Ik moet gewoon eerlijk bekennen dat ik dit niet bekeken was, we weten allemaal denk ik wel hoe dat gaat op de pa beurs, werkt het, ziet het er goed/redelijk uit (naar de prijs) zo ja. dan koop ik het.

Ik vermoed dat dit geen heling is, maar dat het door slijtage komt. ik heb het andere serie nummer in iedergeval na getrokken en die stond nergens bekend (op internet tenminste)
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
18-3-2010 18:56
Internet is echt niet toereikend als het gaat om registratie van gestolen/vermiste apparatuur, al helemaal niet als je op een ánder serienummer gaat googelen...

Om te beginnen zou ik de verkoper maar eens opbellen om te vragen hoe het zit. En komt er geen plausibel verhaal (liefst vergezeld van een originele factuur met serienummer zodat je eventueel bij Pioneer kunt navragen of te checken is of SN met apparaat overeenkomt), dan zou ik sterk overwegen om hem terug te brengen.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 9489
19-3-2010 10:50
Nou Syl om nu zo zwaar te de nadruk erop te leggen dat het misschien wel niet in de haak is met deze speler....

Ik krijg hier ook zat apparaten binnen waarvan het serienummer er slechts met een schamel papieren stickertje door de fabriek erop gezet is.
Er zijn genoeg oorzaken aan te geven waarom het eraf of versleten kan raken.
Bijvoorbeeld een vochtige opslag, waarbij de lijmlaag oplost of loslaat, is niet ongewoon.
Warmte is ook een goede vijand van lijmlaagjes.

Het zou natuurlijk ook nog een grijze import cd speler kunnen zijn.
Dan zou de verkoper de sticker eraf kunnen gehaald hebben uit tactische overweging.

als hij bijvoorbeeld NL Pioneer dealer is,
en daarbij ook grijs importeert,
Is het natuurlijk niet handig dat zijn naam word verbonden met deze speler.
Maar dan is hij nog altijd niet gestolen.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 13470
19-3-2010 11:03

Tom schreef:

Nou Syl om nu zo zwaar te de nadruk erop te leggen dat het misschien wel niet in de haak is met deze speler....

Ik krijg hier ook zat apparaten binnen waarvan het serienummer er slechts met een schamel papieren stickertje door de fabriek erop gezet is.
Wat is precies je punt? Dat fabrikanten een waardeloos systeem van serienummer markering gebruiken? Klopt helemaal.

Verandert dat IETS aan het feit dat bij gestolen apparaten het serienummer het eerste is dat spontaan verdwijnt? Nope.

Moet je bij 2e hands goed opletten als het serienummer ontbreekt? Yep.
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)