Forum > Newbie Forum

Hoofdtelefoon uitgang 0-10 volt sturing?

(22 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 5-10-2024
Berichten: 9491
30-1-2006 16:27
men jouw "kennis" zou je moeten weten dat een strobo meestal analoog gestuurd dmv optocouplers, als ze niet DMX zijn.
En om een opto te laten schakelen heb je meestal gelijkspannings-pulsjes nodig.

En als je een beetje kennis van elktriciteit hebt, dan zou je moeten weten dat geluid voortgebracht word dmv wisselspanning......

Ik heb menig zeer hoog opgeleide technicus in de loop der jaren verbaast doen staan met stomme logica om problemen op te lossen razz :p
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SliepStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-2-2005
Laatste: 2-5-2006
Berichten: 11
30-1-2006 16:46

Tom schreef:

men jouw "kennis" zou je moeten weten dat een strobo meestal analoog gestuurd dmv optocouplers, als ze niet DMX zijn.
En om een opto te laten schakelen heb je meestal gelijkspannings-pulsjes nodig.

En als je een beetje kennis van elktriciteit hebt, dan zou je moeten weten dat geluid voortgebracht word dmv wisselspanning......

Ik heb menig zeer hoog opgeleide technicus in de loop der jaren verbaast doen staan met stomme logica om problemen op te lossen razz :p
heb je gelijk in maar laten we het weer on-toppic houden happy :)
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
30-1-2006 16:59
De strobo's die ik open heb gehad stuurden hun optocoupler niet overdreven royaal aan, is ook nergens voor nodig. Een verdubbeling van de spanning lijk me hoogstens gevaarlijk voor de dissipatie van het serieweerstandje. Vaak is er zelfs een diode antiparralel aan de optocoupler als bescherming tegen ompolen.

Uit een mixer zou ik aan de andere kant niet meer als 15 V piek verwachten. (nut, voeding gewone opamps etc.)

Er aan meten (piekspanning uit uitgang, evt stroom etc) is met een scoop prima te doen, maar niet met een multimeter.
Voor een correcte interpretatie van de relevantie van de gemeten waarden moet je echter eigenlijk weten hoe beide apparaten in elkaar zitten, ze zijn er nu eenmaal niet voor gemaakt en voor het beoordelen van een dergelijke meting relevante spec's als uitgangsimp of ingangsstroom en beveiligingen ontbreken.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)