Forum > Algemeen Forum

" Brabantse Prijzen? "

(63 reacties. Pagina 3 van 7)
Moderator(s): Dré
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-12-2005 22:47

mark_dabomb schreef:

Ik snap dat veel mensen het voor de hobby doen en geld verdienen niet als target zien maar hoe kan je dan je kosten er uit halen?
Makkelijk, veel draaien voor weinig, of weinig draaien voor veel.

Vergeet echter niet dat een hobby geld mag kosten. Kosten dekkend hoeft het dan ook niet te zijn.

Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
11-12-2005 23:28
Ik kwam gisteren een collega dj tegen in de Appie, ze ging die avond draaien van 22 tot 4 voor 80 euro. Weliswaar zonder installatie, maar toch. Haar redenering: "normaal draai ik alleen maar als vrijwilliger en nu krijg ik geld voor hetzelfde kunstje." En vergis je niet, die draait dus ook in Tivoli voor 1000 man, vrijwillig! Dan is 80 euro gewoon een leuke bijverdienste.

Ik vind 80 euro veel te weinig voor 6 uur werk. Zij kent mijn tarieven en vindt dat zelf ook. Maar het gaat om het referentiekader enerzijds (hobby en pro zijn nu eenmaal niet met elkaar te vergelijken) én ambitie anderzijds (ik probeer naast mijn "normale" baan ondernemer te wezen, zij draait voor d'r lol en als ze dan ook nog een flinke fooi krijg is dat mooi meegenomen).

Detail is wel dat deze collega-dj mij een week of twee geleden mailde dat ze een "commercieel" feest ging draaien en of ik niet een paar verzamel-cd's met leuke seventies in elkaar wilde kopiëren. En hoe graag ik zo iemand ook mag, mijn antwoord daarop is een dikke neen. Iemand die voor 80 euro 6 uur gaat draaien, die doet dat mooi niet van mijn duurbetaalde (15 jaar tijd én een hoop geld) collectie. Detail is ook dat ze dit begreep, ik heb haar een fikse lijst met tips gemaild en zij is lekker bezig geweest met Kazaa.

Ieder z'n ding, mij zit zo'n collega toch niet in de weg, want de mensen die het feest organiseerden kunnen mij toch niet betalen en zouden mij dus ook nooit geboekt hebben. Ik zie dit dan ook niet als marktverzieken of klanten wegkapen.
Een pro die opzettelijk fiks onder mijn tarieven gaat zitten, daar ben ik dan wat minder blij mee. Maar over het algemeen boeit het mij echt niet. Ik weet wat ik kan en ga altijd van mezelf uit, zonder dit iedere keer maar weer te vergelijken met anderen.
DarkstealvisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2005
Laatste: 6-4-2006
Berichten: 8
12-12-2005 09:24

Sylvia schreef:

Detail is wel dat deze collega-dj mij een week of twee geleden mailde dat ze een "commercieel" feest ging draaien en of ik niet een paar verzamel-cd's met leuke seventies in elkaar wilde kopiëren.
Ik heb haar een fikse lijst met tips gemaild en zij is lekker bezig geweest met Kazaa.
Ik hoop dat je haar niet de tip hebt gegeven om met (illegaal)gedownloade mp3´s van Kazaa op een commercieel feest te draaien? Ik zou haar eerder adviseren om even langs de v&d te stappen en wat verzamel cd´s met jaren 70 etc muziek te kopen.
Money for Nothing
YoghurtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 11-8-2002
Laatste: 6-8-2023
Berichten: 904
12-12-2005 09:33
Verzamel cd's van de jaren 70 zijn in 99% van de gevallen K*T.
Dan koop je zo'n hele box, en eigenlijk ken je alleen de eerste 2 nummers van cd 1.

Zijn maar weinig cd's met meerdere hits erop.

Uit Belgie heb ik wel een paar cd's die behoorlijk dekkend zijn zoals:
*Disco Mega Funk

Sindskort is "de foute cd" van Q-music te koop, opzich goede manier om wat belangrijke platen legaal te krijgen. Zeker een tip!
SebasVDVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-2-2003
Laatste: 17-8-2016
Berichten: 1719
12-12-2005 10:43

yoghurt schreef:

Sindskort is "de foute cd" van Q-music te koop, opzich goede manier om wat belangrijke platen legaal te krijgen. Zeker een tip!
Zegt opzich ook wel wat over de jaren 70 muziek laugh :D
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-12-2005 11:12

Darkstealvis schreef:

Ik hoop dat je haar niet de tip hebt gegeven om met (illegaal)gedownloade mp3´s van Kazaa op een commercieel feest te draaien?
Wat denk je zelf?

Natuurlijk heb ik haar naar FRS, V&D en Bijenkorf gestuurd. Dat iemand ervoor kiest om dit niet te doen, is niet mijn verantwoordelijkheid.
Lj/dj conoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-4-2005
Laatste: 8-2-2011
Berichten: 264
12-12-2005 12:04
even 1 opmerking.
ik ben ook 15 maar heb geen kijkshop troep.
dus niet alle 15 jarigen zijn zo hoor.

prijzen van verhuur vallen me wel op maar andere niet.

mvg coen otten
PietjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-4-2004
Laatste: 30-11-2014
Berichten: 1105
12-12-2005 12:11
er worden ook niet alle 15-jarigen bedoeld ermee... gaat om de gemiddelde figuur razz :p
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
12-12-2005 12:27
Kennelijk vatten allerlei mensen de vraag persoonlijk op. Lijkt me nergens voor nodig.
DarkstealvisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-3-2005
Laatste: 6-4-2006
Berichten: 8
12-12-2005 13:12
Tijdens het organiseren van feesten ben wel is een drive in show op het Internet tegen gekomen die een laagste prijs garantie hanteerde. Toen ik dat las stikte ik bijna in mijn koffiekoekje. Naar mijn mening is er weinig sprake van echte marktverzieking in deze branche en de enkele keer dat het gebeurd ga je het toch niet tegen. Niemand hoeft zich naar mijn mening door de topic starter aangevallen te voelen , aangezien zijn vraag toch voornamelijk over de concurrentie gaat binnen Brabant. Misschien leuk voor een enquête?
Money for Nothing

Terug naar forum Reageer (zonder quote)