Forum > Algemeen Forum

[interview] directeur Stichting BREIN

(31 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
28-11-2005 22:42
Uhmmm. Da's een goeie vraag voor het BREIN interview ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
28-11-2005 22:59

RonnieB schreef:

maar is dat niet hetzelfde verhaal als met gewone cds? deze mag je ook niet publiek weergeven, alleen als er rechten door de desbetreffende lokatie betaald worden.
Klopt, volgens mij is dat precies hetzelfde verhaal.

Zowel voor een gekochte cd als voor legaal gedownloade muziek geldt dat deze in huiselijke kring mag worden gedraaid (daaronder vallen ook verjaardagsfeestjes, huwelijkspartijen etc.). Voor publieke weergave moeten extra rechten worden betaald door de organisator van het evenement.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DréAdministrator
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 21-11-2024
28-11-2005 23:08

Victor schreef:

Voor publieke weergave moeten extra rechten worden betaald door de organisator van het evenement.
Uiteraard. Grote vraag is echter of een gedownloade (legale) mp3 vergelijkbaar bekeken wordt als het recht om zelf een kopietje te maken (van een originele drager) voor eigen gebruik (en als zodanig alleen te gebruiken in de privé sfeer) OF als een origineel (zoals het geval is bij bijvoorbeeld een CD).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
VictorVIP Lid
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 19-11-2024
29-11-2005 07:17
Naar mijn idee maakt dat niet uit en zijn de aanvullende rechten voor publieke weergave gelijk. Maar (ondanks dat ik me wel redelijk in deze materie verdiept heb) weet ik dat niet 100% zeker.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
MutzStandaard Lid
Sinds: 14-8-2004
Laatste: 1-4-2010
29-11-2005 12:06
Bedankt voor de activiteit in dit topic. Ik zal deze situatie schetsen aan dhr Kuiken en hem vragen hoe moeilijk hij het vind om te oordelen. Toch vraag ik me af of dit nou echt onder piraterij valt of onder 'fraude'.

Maar nogmaals ik neem alle vragen mee. Ik zal proberen geluidsen beeld opnamen te maken.

vriendelijke groet

jurjen
niet nodig
MutzStandaard Lid
29-11-2005 20:30
Wat ik me afvraag is hoe BREIN denkt over reclames van internet providers die vertellen hoe snel je wel niet films kunt downloaden en muziek. Is dit niet op het randje van wat mag? Is deze vorm van aanjaging van het downloaden wel legaal?

wellicht is brein in gesprek met deze vriendelijke providers

mutz
niet nodig
KVMVIP Lid (†)
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
29-11-2005 22:24

mutz schreef:

Wat ik me afvraag is hoe BREIN denkt over reclames van internet providers die vertellen hoe snel je wel niet films kunt downloaden en muziek. Is dit niet op het randje van wat mag? Is deze vorm van aanjaging van het downloaden wel legaal?
Volgens diverse computerbladen mag je muziek wel downloaden via kazaa e.a. alleen mag je het niet aanbieden. Films durf ik zo niet te zeggen.
Films zijn echter wel te bekijken en daar is ook de nodige snelheid voor nodig.

Andere vraag, een Horeca abbonement met mp3's.
Hiervoor betaal je wel rechten, maar je bent zelf niet in het bezit van de orginelen. Hoe zit dat in elkaar?
Vraag lijkt mij mede interessant vanwege de legale downloads die je op een feest wil draaien.

Martin.
kvm entertainment
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
30-11-2005 09:32

KVM schreef:

Andere vraag, een Horeca abbonement met mp3's.
Hiervoor betaal je wel rechten, maar je bent zelf niet in het bezit van de orginelen. Hoe zit dat in elkaar?
Vraag lijkt mij mede interessant vanwege de legale downloads die je op een feest wil draaien.
Je hebt het recht op gebruik van (meestal) X aantal nummers. Wil je nieuwe nummers, moet je andere nummers verwijderen. Aantal if afhankelijk van het soort abonnement.
Zeg je het abonnement op, dan vervalt ook het recht op het gebruik van de nummers die je hebt.
MutzStandaard Lid
11-1-2006 10:45
Beste iedereen,

Vanmiddag hebben we de workshop en het interview. De volgende vragen zal ik stellen aan de directeur. Mocht dit interview een succes zijn, dan wil ik wel eens kijken of het mogelijk is een dergelijke sessie te organiseren met een vertegenwoordiger van BIEM/STEMRA. Wellicht kunnen we dan een open forum houden, mocht hier belangstelling voor zijn.

On behalf a dutch HORECA forum I would like you to pose some questions.

What’s your main target , the producers of illegal Cd’s or the users?

Lately you have asked internet providers for personal information about their IP addresses. At first the providers refused to give this information referring at the privacy legislation. What’s the current situation?
The investigation methods you use, how do they fit into national privacy legislation?
Which investigation authorities do you have?

What’s your opinion about the copy tax for (re)writable cd’s, I-pots and memory? Why is this tax necessary? How is this tax distributed among the copyright owners and not in the public treasury?

What’s your opinion about the internet providers which advertise with their download speeds for films and music?

How do you prove that found cd’s are indeed copied without the correct rights. What can you tell us about the legislation DJ’s performing with copied CD’s and leaving the originals at home?

If someone uses an alternative to copying, let’s say I tunes. But after a while he/she wants to sell the downloaded files. How do you prove that the records are still legally paid for? Is it actually possible?

Cd’s like hit explosions , Veronica etc are regularly found in recycle shops. Are they to be taken on as well?

mochten jullie nog dringende aanvullingeb hebben, dan graag even mailen.

fijne dag

jurjen
niet nodig
Big bangVIP Lid
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 22-9-2024
11-1-2006 11:03
Mierenn**keritus: Ipots ---> iPods wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..

Terug naar forum Reageer (zonder quote)