Forum > Zelfbouw Speakers

De bouw van een 15" hybride basreflex/hoorn kast.

(21 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
30-4-2006 20:51
Het probleem met een enkel 12" is dat je niet op hoogte zit.

Het gaat mij in eerste instantie een set te bouwen die betaalbaar,en voor kleine en grotere binnen doeleinde inzetbaar,is.
Voor kleine klussen zou een enkel 12" ook geschikt zijn, voor grotere klussen "trekt" een enkel 12 het niet meer, dan heb dubbel nodig.
Mijn keuze was in deze de dubbel in te zetten, niet vanwege de "grote" klus, dat was het niet, maar vanwege de hoogte.
Ik had de hybride's ook op hun zij kunnen leggen (103cm) en de top hierop (100cm) maar dat vond ik net te laag.
De dubbel 12" top kon het in het cafe makelijk aan, klonk rustig en duidelijk.

De volgende top bouw ik ook weer 2x12"(b&c 12ndl76)deze hebben meer db vermogen dan de rcf (dus een kleinere,lichtere, goedkopere, versterker) en voor het hoog de bms 4550, zeer mooi hoog, laag inzetbaar.
Voor kleine klussen, lichtere versterkers mee, voor de grote klussen de lab's en een extra hybride.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.
Ivo2Ex Lid
Uit: Nederland
Sinds: 14-7-2003
Laatste: 6-1-2010
Berichten: 693
30-4-2006 21:17
Een oplossing zou ook wezen om een grotere versterker op het laag te zetten, 2x 2500 watt, maar deze zijn mij te duur.
Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)