Forum > Licht

Welke rookmachine?

(52 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-9-2005 23:06
zit ook nog wel eens een rotte Antari tussen. mijn Z1500 die ik inmiddels 5 maanden geleden uit de doos pakte had het probleem dat ie niet voldeed aan de rooktijd die in de handleiding stond. ding terug gebracht, "gerepareerd"en dus weer niet goed, weer terug naar importeur (Highlite), donderdag weer opgehaald en verdomme weer niet goed. angry je kunt wel eens pech hebben.

echter heb ik daarvoor 2 jaar een Z800 gehad. niet intensief gebruikt, maar wanneer ik 'm gebruikte deed ie het ook uitstekend. mooi continue uitstoot, geen halfverdampte vloeistof en vlot weer bijgewarmd.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 13459
10-9-2005 23:10

martijn schreef:

zit ook nog wel eens een rotte Antari tussen. mijn Z1500 die ik inmiddels 5 maanden geleden uit de doos pakte had het probleem dat ie niet voldeed aan de rooktijd die in de handleiding stond.
Rooktijd??? Bedoel je de tijd die je kunt roken voordat de machine onderkoeld raakt? Die tijd is afhankelijk van omgevingstemperatuur EN samenstelling van de vloeistof (en nog wel een paar andere dingen).

Wat was precies het probleem bij jouw machine?
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DjpStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-7-2004
Laatste: 31-8-2016
Berichten: 382
10-9-2005 23:27

martijn schreef:

echter heb ik daarvoor 2 jaar een Z800 gehad. niet intensief gebruikt, maar wanneer ik 'm gebruikte deed ie het ook uitstekend. mooi continue uitstoot, geen halfverdampte vloeistof en vlot weer bijgewarmd.
en nu heb ik hem en hij doet het nog steeds prima!
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-9-2005 23:34
giet er Jem ZR-mix in. de omgevingstemparatuur zal het probleem niet zo zijn, was een graad of 27 gister. ik heb daarnaast rondgevraagd (Tom), en mijn machine kwam bij lange na niet in de buurt van de gemiddelde tijd.

het probeem is dat ie na 17 seconden vol spuiten weer bij moet warmen. opzich lang zat, maar ga niet het volle bedrag betalen voor een half werkende machine. volgens de handleiding moet het apparaat minstens 30 seconden vol kunnen spuiten, en op 30% continu. beide lukt hem niet. ik denk dat het aan de heater kan liggen. achterliggende gedachte is dat het een half-budget merk blijft, en dus geld willen besparen. zou me dus niks verbazen als er 2 heaters van 750W (zelfde als in een Z800) inzitten. als er een niet zou werken, in het midden gelaten of het aan de aansturing of heater zelf ligt, zou dat met de rooktijd wel ongeveer kunnen kloppen.

Highlite heeft er doodleuk een nieuwe stuurpint ingezet. resultaat: een machine die er nog verder op achteruit is gegaan. de pomp loopt nu niet meer continu, maar geeft steeds gelijmatige pulsen. lijkt me een probleem in de aansturing. de rooktijd is nog verder teruggegaan. pulserend kan ie nu nog een seconde of 10 roken. daarna gaat ie weer bijwarmen. ik krijg bijna het idee dat er een stuurprint inzit, die er helemaal niet thuis hoort.

wat ik niet snap is dat ze hem zo terug durven te sturen. ze testen hem wel aangezien er altijd vreemde (flink stinkende) vloeistof in zit. eenmaal terug heb je een machine die uiteindelijk overal vet is van de vloeistof, een gebarsten AB heeft, mishandelde schroefjes en steeds slechter gaat werken.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 13459
10-9-2005 23:40
Ik kreeg laatst een dimmerpack terug waar nog allemaal metalen afstandhouders in zweefden. Gelukkig dan maar dat we zo'n ding zelf ook nog even checken voordat hij naar de klant gaat...

Reparaties blijven natuurlijk mensenwerk (dus fouten kunnen gemaakt worden). Wel is het belangrijk dat dit daarna dan alsnog goed opgelost wordt.

Factor 2 verschil in opgegeven tijd en werkelijke tijd is wel heel groot. Het KAN zijn dat de toegestane temp. range gewoon wat te krap staat. Als een machine in plaats van (bijvoorbeeld) van 250-300 graden nog maar mag werken binnen 260 en 290 graden dan heeft dit een fikse impact op de "rookduur".
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
10-9-2005 23:51
zou kunnen ja. echter verwacht ik dat er wel naar iemand wordt gekeken met verstand van zaken, zodat de machine na de eerste reparatie gewoon goed werkt. ik ga de rookmachine zelf niet openmaken, valt onder de garantie. straks beginnen ze daar ook nog over te zeuren en kan ik zelf voor de kosten opdraaien.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
11-9-2005 22:59
Ik raad iedereen die opzoek is naar een goedkope kleine rookmachiene ff het internet af te speuren voor een gebruikte Martin junior 700. Prijs gem 75-100 euro. De voordelen: super compact en robust (kun je niet zeggen van zon antari koekblik) 900w heater is na 60 seconde al warm. Goede rookoutput (vergelijkbaar met zr1000 maar dan met veel minder herrie) Hoeft nooit bij de warmen tussendoor, kan erg lang continu spuiten en hoeft daarna maar gem 15 sec bij te warmen, hij is stil en een superfunctie is dat hij alleen rookt als je op het knopje druk (geen spontane pufjes, of doorpsuiten na gebruik) dir omdat de motor de vloeistof na gebruik weer terugzuigt...
MB Audio systems
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 7-7-2024
Berichten: 13459
12-9-2005 10:25

jop schreef:

Ik raad iedereen die opzoek is naar een goedkope kleine rookmachiene ff het internet af te speuren voor een gebruikte Martin junior 700.
Heb ik vroeger ook gehad. Aanraden om ernaar te zoeken zou ik niet doen...

lees en huiver ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
13-9-2005 10:15
Ik heb er een 2 jaar met zeer veel plezier gebruikt. Je moet natuurlijk wel je ogen open houden als je er een tweedehands koopt, geen een enkel apparaat heeft het eeuwige leven....

Ik heb persoonlijk gewoon zeer goede ervaringen met het apparaat. En wa andere mensen zeggen/schrijven moeten zij weten.

Gr Jop
MB Audio systems
Dominic DorritoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-6-2005
Laatste: 17-2-2007
Berichten: 6
14-2-2007 23:32
Goeden avond allemaal!

Ik zie hier een gepast topic waar ik mijn vraag in kwijt kan!
Ik ben opzoek naar een heel goede rookmachine!
Ik zal even uitleggen waarom!

Het is voor een voetbalvereniging in een supporters vak ( Buiten )
En elke wedstrijd dat thuis gespeeld word.. word er altijd vuurwerk en confettie afgeschoten..
Nu we kunst gras krijgen zit het vuurwerk er niet meer in..
Wat we nu willen gaan doen is dus 2 rookmachine's op het vak van het stadion te plaatsen om zo het hele vak vol de blasen met rook!

Dus de vraag is welke rookmachine kan ik het beste gebruiken!?
Ik zoek het liefst rookmachine's van 3000 watt met redelijk wat thank inhoud! ( Niet verplicht )

Prijs liefst zo laag mogelijk!
Kan iemand mij er veder mee helpen?
Een beginnertje ;)

Terug naar forum Reageer (zonder quote)