Forum > Geluid

Problemen met de shure whitelabel.

(53 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-9-2005 20:44
Owke zowel Syl als Jelmer heeft ze geprobeerd en beide hebben hetzelfde probleem als ik had..... dat betekent dus dat het ook niet aan mij ligt.

Morgen dus maar eens een serieuze klacht in gaan dienen bij de importeur aangezien ik vanmiddag hetzelfde probleem tegen kwam bij een collega dj die ook whitelabels op zijn SL's had gemonteerd. Hij had het alleen bij beide elementen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-9-2005 21:29
Balen.

Slotje hierop dan maar?
JelmerStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2004
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 430
6-9-2005 22:05
Wel heel bizar dat het maar met een element het geval was. De ander nergens last van. Mischien open deur maar voor de zekerheid (ik heb het niet geprobeerd namelijk): Heb je de naald van de "goede" in het probleem element gezet? Verplaatste het probleem(pje) dan ook?
The return of the BoomBap
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-9-2005 22:10
Dat heb ik ook niet geprobeerd. (Het probleem zit hem dacht ik wel in de naald, niet het element.)
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
6-9-2005 23:00
Probleem is inderdaad de naald en niet het element.

Wat ik vooral een bezwaarlijk iets vind is het grote verschil tussen de 2 naalden. De 1 is namelijk rock solid en de ander is dat niet. Zo'n groot verschil mag er naar mijn mening niet tussen 2 dezelfde elementen zitten en dat is iets wat ik ook zeker aan ga kaarten bij Shure.

Probleem is alleen dat ik nog steeds aan die whitelabels vast zit. Ik zou het er bijna niet meer bij gaan zeggen dat ze zo instabiel zijn ;-)

Maarja morgen dus maar eens bellen met de NL importeur en kijken wat die er op te zeggen heeft.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
Tribal ChefStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-11-2003
Laatste: 28-9-2009
Berichten: 543
6-9-2005 23:42
Hier hetzelfde, heb een tijd geleden 2 white labels gehad, nooit problemen, deze zijn alweer een tijd in het bezit van fredje. Ik had weer nieuwe besteld aangezien ze me toch wel konden bekoren, en ja hoor, instabiel als wat, erg balen.
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
7-9-2005 02:42
De whitelabel is dus een probleem geval.... maar dat wisten we al ;-)

Ik beloof dat ik morgen ga bellen en het antwoord van de importeur ook hier zal plaatsen. Ik vind dit namelijk iets waar zowel de importeur als shure zich wel eens bij achter de oren mag gaan krabben.
Het zal namelijk te gek worden als je je naalden maar op de gok moet gaan kopen en de billen bij elkaar moet knijpen in de hoop dat je een setje goede elementen/naalden thuis krijgt.

Ik ben er ook al achter wat het probleem is. Althans dat denk ik, maar daarvoor moet ik eerst weer even mijn eigen elementen terug hebben zodat ik beide naalden onder de microscoop kan mikken.
Ik denk namelijk dat het een fabrikage fout MOET zijn in de ophanging van het element en ik HOOP dat ik dat aan kan tonen met een vergrote foto van de ophanging.
Als dat namelijk lukt heb ik meteen iets om Shure mee om de oren te meppen als zijnde een feit.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 21-9-2024
Berichten: 9489
7-9-2005 10:54
ik heb het altijd al een eng ding gevonden laugh :D
Fred wilde me nog van mijn 500's afturnen voor twee van die dingen,
ben blij dat ik het niet gedaan heb als ik dit allemaal lees.... sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-9-2005 11:05
Shure probleem
Zo te zien ben je niet de enige met problemen.

De oplossing?
VIO suggested switching the carts, but you could also try swaping the stylus from each cart over to see what the problem is. But before you try this, make sure you try adjusting the length of the cart to make it shorter (read the manual).

My theory on this is that the alignment of the cart is critical - try loosening the screw and move the stylus end of the cart just a fraction to the left or right, then retighten the screw. This will change the alignment of the stylus in the groove and may affect trackability. In my experience, if the alignment is wrong, the stylus makes a rough dragging sound on the vinyl (turn your speakers off to hear this). Try comparing the raw sound of the two carts - I think the good one might sound cleaner and smoother in the groove.
Martin.
kvm entertainment
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
7-9-2005 11:17
Edit Mod: Sylvia: topic verplaatst naar Geluidsforum en titel aangepast.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)