Forum > Licht

Geni Brilliance ombouwen

(25 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
22-7-2005 14:26
Macrostand is bij de Canon het bloemetje in het scherm. Eén keer op het pijltje naar onder drukken (op het joystickje), en er gaat een bloemetje oplichten in het scherm.

Beter is dan even de camera van verderaf te laten inzoomen, dit ivm overbelichting.
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
22-7-2005 14:59
bij macrostand nooit flits gebruiken indien de fotos te donker zijn sluitertijd vergroten (maar de camera wel stevig vasthouden en niet bewegen best is statief(je)).
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
28-7-2005 21:12
Ik heb ooit een dmx -> 0-10V demuxje gebouwd.

Foto1
Foto2

Op de foto1 is het alleen het rechter printje. De ander is de voeding.

De micro processor komt van dmx4all, daar kun je ook het printje bestellen geloof ik. Ik heb hem echter zelf gemaakt met wat aanpassingen hier en daar. PCB bestandje heb ik nog wel voor je mocht je geintereseerd zijn (Protel 99).

Je kunt deze gewoon op je 0-10v aansluiten. Het adres is in te stellen met 3 BCD schakelaartjes.

Later heb ik nog een DMX -> relais printje gemaakt, die kan je ook gebruiken voor bv schakelen van de lamp, spiegels, etc.

Succes!
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 506
28-7-2005 22:30
ej nais :D

ik zal volgende week ff kijken hoe het ding werkt en wat ik zal doen.

bedankt voor de moeite in ieder geval!!
wat een onzin in dit vak
CalipsoStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-3-2004
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 506
4-8-2005 14:41
Ik ben er aan begonnen.. (aangezien ik nu geen vriendin meer heb heb ik tijd over laugh :D)

En het was idd een powershot A80. Ik wist ff de voledige naam toen niet. en heb dus nu idd de macrostand gebruikt.

Ik kan je zeggen dat het aansturen van alle motoren apart best lastig gaat worden. Mede door de gebrekkige ruimte in het apparaat aswel de verschillende aansturingen.

even een overzichtje vanaf de zijkant

De schuif die ik erbij kreeg van Jop zit als volgd in elkaar:
De bovenkant
De onderkant
Het schema voor verduidelijking

De waardes staan in het schema erbij. De potmeter is linear.
Echter ligt de voedingspanning dichter bij de 12 volt als de 10 volt (11,6) dus of een strobo ombouw hier zal voldoen is nog de vraag.

Dus verder hoef ik niet te kijken want ik bouw die weerstand en transistor gewoon mee over op een nieuwe print.

Ook mijn vermoeden wat betreft de shutter was waar. Hier zit een optisch instrument in die ziet of hij gesloten of open is. Ik denk dat deze erg vuil is en daarom niet fatsoenlijk meer functioneerd. dus die gaa ik schoonmaken zodra ik de juiste imbus sleutels heb (pa???)
Gesloten
open

Volgens mij zijn het verder geen 1 van allen stappen motoren omdat zij geen begin en eindpunt hebben.
De aansturing hiervan heb ik niet meer nader bekeken omdat ik deze zo wil houden.

De print heb ik er al uit gehaald en schoongemaakt. Echt schoon is hij niet meer te krijgen. Allerlei aangekoekt spul erop. Zal nog een keer iets halen hiervoor.
Er zit maar 1 print in het hele apparaat. en er zit een eprom op met het programma. Verder zitten er meerdere ic's op voor de aansturing van de motoren. Ook zijn sommige met een extra dikke geleider aangesloten voor wat grotere vermogens.
van boven
beetje van de zijkant

Ik ga binnenkort weer verder. Heb er nu even genoeg van. Hints en kritiek zijn meer dan welkom.
wat een onzin in dit vak
FreeStylerStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-4-2005
Laatste: 21-8-2011
Berichten: 20
24-7-2007 23:12
Hallo Allemaal

Ik heb hier nog een Geni Radiance liggen waarvan de kop als hij op lage snelheid zou moeten draaien ligt te trillen ipv trage beweging (af en toe doet hij wel, zeker als hij van een hogere snelheid komt).
Tevens maakt deze stappenmotor een tikkend geluid als hij op hogere snelheid draait (op hogere snelheid is er geen trilling en draait hij wel).Ik heb dan de aansluiting van de kop verwisseld met die van de mirrordish en het probleem met de kop blijft, dus aan de electronika ligt het niet. Er blijven dan nog 2 zaken over: bekabeling en motor, de kabels zijn doorgemeten en lijken ok.

Ik zou eens willen testen met een andere stappenmotor, maar heeft er iemand een idee welke specs deze heeft, want op geen enkele motor kan ik iets terugvinden?
Ik heb de belgische verdeler hier in België reeds gecontacteerd maar willen geen support meer leveren voor deze toestellen.

Alle informatie is welkom.

Alvast bedankt

Terug naar forum Reageer (zonder quote)