Forum > Licht

Lite-Puter CX5 DMX controller

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
14-7-2005 11:04

kvm schreef:

stekelvarke schreef:

voor wat concretere info voor jouw zouw ik een nieuw toppic aanmaken want dit gaat niet echt meer over de cx-5
Dit gaat nog steeds over de CX-5, en het probleem met programeren.

Martin.
niet dat stukje over die combitafel enz. happy :)
exit night into LIGHT
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
16-7-2005 13:59
Ben ondertussen al aardig op weg. Enkle zit ik met een chase probleem. Ik heb 12 scenes geprogd en deze in een chase gestopt. Het knopje audio staat aan. Op het scherm zie ik de chase voorbij komen op de beat. Enkel blijft men scan saan op de laatste stap van de chase. Wat kan de oorzaak zijn? Heeft het mss iets te maken met de fade-time?
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
23-7-2005 16:36
Het chase probleem is opgelost. Weet iemand hoe ik op een lopende chase kan ingrijpen. Meerdere scans een andere kleur of gobo geven?
Laser fre@kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2006
Laatste: 21-3-2009
Berichten: 19
12-7-2006 14:55
met dat probleem zit ik ook nog steeds:S erg lastig als j tijdens een chase niet handmatig van kleuren kan wisselen heb er al een paar uur mee zitten rommelen maar niet echt veder gekomen shocked 8O darom gebruik ik tegenwoordig vaak de ingebouwde paternen
maar nu heb ik nog een ander vraagje wat de functie learn nu precies inhoud ben hier nog niet helemaal achter
en na mijn meening zit er geen verschil tussen een macro of een chase op mijn cx 5 of zeg ik nu iets stoms shut up :X want als k een macro maak dan is dat het zelfde als mijn chase.. of doe ik dan iets verkeert?

(met de handleiding ben ik al een heel eind gekomen maar hier loop ik toch steeds op vast)

grts Joris
waarom heeft mijn slaapkamer geen krachtstroom..?
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
12-7-2006 19:50

Basement-club schreef:

Het chase probleem is opgelost.
En wat weerhoud je om de oplossing hier even te posten zodat iemand anders er wellicht wat aan heeft? Is toch een perfect voorbeeld van helpen en geholpen worden?
Weet iemand hoe ik op een lopende chase kan ingrijpen. Meerdere scans een andere kleur of gobo geven?
Kan de CX-5 niet werken met meerdere chases tegelijk (staat me wel iets van bij). Dan zou je kunnen layeren (1 chase met X/Y, 1 chase met gobo/color/o.i.d.).

Live ingrijpen was volgens mij wel degelijk mogelijk (alleen moet je elke fader eerst helemaal open en weer dicht doen voordat hij ook maar ergens op reageert).

Ik heb vrij kort een CX-5 gehad. In die tijd was er niet veel anders te koop in die prijsklasse MAAR echt vrolijk werd ik niet van de CX-5. Ook vond ik dat hij erg heet werd (en het display zo traag als stroop reageerde als de sturing nog koud was).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
21-7-2006 00:04
Je kunt met de cx-5 geen chases combineren, wel kun je zelf macro's maken en deze in je chases zetten.

Al met al is de cx-5 een erg leuke tafel, maar je moet er gewoon veel tijd in stoppen, meer als bij een freeky of scanmastervariant.

Overigens wil ik het idee van dat de cx-5 en de freeky hetzelfde zijn hierbij uit de wereld helpen. De lay out lijkt op elkaar maar verder ook helemaal niets. Bij de cx-5 maak je bijvoorbeeld eerst scenes en dan pas chases. Bij de freeky maak je meteen stapjes in een chase (en dat zijn er max 10sad :() De cx-5 kan veel meer dan de freeky, maar zoals gezegd: dat kost tijd.....

Overigens kun je bij de cx-5 de master (kan ook bij de freeky) per fixture aan bijvoorbeeld je strobe kannaal toewijzen waardoor je een met een schijf al je chases kunt laten stroben.

Als je mag kiezen tussen een cx-5 en een freeky zou ik voor de laatste kiezen want deze werkt makkelijker&sneller.

PS: mocht er iemand een uitgebreide handleiding van de cx-5 vinden dan is deze meer dan welkom....
MB Audio systems
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
21-7-2006 11:17

jop schreef:

PS: mocht er iemand een uitgebreide handleiding van de cx-5 vinden dan is deze meer dan welkom....
Zoekt en gij zult vinden wink ;)
en hier vind je vele lite puter handleidingen

Martin.
kvm entertainment
Laser fre@kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2006
Laatste: 21-3-2009
Berichten: 19
31-7-2006 18:19
als ik het goed begrijp kan je kan je de zelf gemaakte macro's in je chases zetten
ik heb inderdaad wel is zoiets geprobeert.. maar met weinig suc 6 helaas sad :(
nou vraag k me af wat het nouw precies inhoud een macro in een chases zetten want volgens mij haal ik een paar dingen door elkaar.. ashamed :$

grts joris
waarom heeft mijn slaapkamer geen krachtstroom..?
Disco2000Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2007
Laatste: 14-10-2007
Berichten: 1
13-10-2007 10:07
hallo mensen ik ben nieuw ... en heb altijd jullie forum gevolgt, en heb me aangemeld omdat ik nu zelf wat heb, waar ik niet uitkom
ik heb ja ,ja een liteputer cx5 gekocht (gebruikt)....ik had al de forums gelezen van jullie maar ik dacht daar kom ik wel uit ......dus niet ..hoe krijg ik de oude program. eruit van de vorige gebruiker ?
hoe krijg ik de 12 kanalen op de goede plek ?
er is een engelstalige gebruiksaanwijzing bij maar als je een paar beschrijvingen niet goed kan omtoveren naar nederlands dan loop ik vast. is er ook een nederlandse beschrijving van dit mooie apparaat ??
ik heb 4 showtects clubspot 575 12 kanalen
ik hoop dat iemand mij kan helpen
gr frits mijn email adres is fheeren@caiway.nl
drive in show met of zonder zangers zangeressen en bands
Laser fre@kStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-5-2006
Laatste: 21-3-2009
Berichten: 19
17-10-2007 12:01
heb je de pan en tilt kanalen al in gesteld ?

grts joris
waarom heeft mijn slaapkamer geen krachtstroom..?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)