Forum > Licht

Lite-Puter CX5 DMX controller

(33 reacties. Pagina 1 van 4)
Moderator(s): Dré
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
7-7-2005 23:01
Heb sinds kort een CX5 controller in men bezit. Heb wel een probleem. Ik krijg men dynamo er niet met aan de praat. Het lukt me zelfs niet om de kanalen in te stellen. En in de manual staat dit blijkbaar niet uitgelegd. Kan iemand me op weg helpen? Please
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-7-2005 22:53
Een Dynamo? Misschien wat harder fietsen? razz :p

Nee, alle gekheid op een stokje, de CX-5 is (tegenwoordig was aangezien de nieuwprijs voor meer dan de helft gehalveerd is) naar mijn mening een zeer dure unit met zeer veel mogelijkheden waar vrijwel niet uit te komen is. (of het zal aan mij liggen wink ;)... laten we het daar maar op houden )

Alhoewel de nederlandse handleiding verschilt met de engelse staat het wel vermeld. Nederlandse handleiding blz. 4 / 7.1 en Engelse handleiding Chapter 2 / 2-2 blz 6.

Defenitie van overige modellen:
Stap 1: Toets "FNC" in, en toets nummer "988"

Stap 2: U ziet in het display: USER DEFINE LAMP, PAN IS CHANNEL?
Toets hier het kanaal nummer van de Pan.(zie handleiding scanner)

Stap 3:Ga met +> naar TILT=CHANNEL?
Toets hier het kanaalnummer van de tilt in en toets ENTER.

Stap 4: Toets "FNC" 981 en selecteer 1:ANY COMPANY

Het hoeft niet persé een scanner te zijn, met veel drukken, en logisch nadenken (voor zover mogelijk) heb ik zelfs mijn lasers met deze unit aan de praat gekregen.

Bij het programeren van een scene o.i.d. moet je schuif 1 snel heen en weer bewegen. Pas daarna kan je programeren. (soms ook tijdens programeren)

Mocht de uitleg schreeuwerig overkomen dan ligt het aan de auteur die het vertaalt heeft.

Martin.
kvm entertainment
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 13472
9-7-2005 23:01
Schuiven hoeven volgens mij niet snel bewogen te worden maar alleen volledig open en volledig dicht om geactiveerd te worden. Dit om "invoer per ongeluk" te voorkomen.

Ik vond dat behoorlijk klote. Instellen van de scans vond ik echter niet klote (na de handleiding goed gelezen te hebben). Vandaar ook dat ik wat vreemd opkijk dat de OP er wel moeite mee heeft (want dit was volgens mij m'n eerste DMX tafel dus ik was nog totaal maagd toen ik met de CX-5 begon).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
10-7-2005 14:01
Heb het ondertussen gevonden. De handleiding die op de site van lite-puter staat is niet relevant voor mij aangezien ik beschik over een andere uitvoering van de tafel. De fnc981 zit er niet op. Ik heb gewoon een scan genomen met 4 kanalen. En het is uiteraard niet de bedoeling om hem gaan te gebruiken om dynamo scans aan te sturen. Er zullen 4 DJ-Robo's op komen en eventueel 2dynamo's. Nieuw is deze tafel vrij prijzig maar ik heb hem voor slechts 250 euro op de kop kunnen tikken. Een goede koop toch wel volgens mij.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
10-7-2005 17:41
Vreemd dat FNC toets 981 er niet op zit. (dwz in de software waarschijnlijk niet aanwezig is. Ik mag aannemen dat het wel om de CX-5 gaat. (en niet de CX-3 ?)

Tja, en dan kwa prijs zoals ik hierboven al melde
aangezien de nieuwprijs voor meer dan de helft gehalveerd is
het toestel is dus, of (was) in de dump. Tafeltje met een adviesprijs van plm. 1800 gulden her en der rond de 280 / 300 euro nieuw.
Hoogstwaarschijnlijk door de Boost (?) kan hem helaas niet meer vinden) zelfde unit in het wit die kwa prijs ook veel lager lag.

Martin.
kvm entertainment
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-10-2024
Berichten: 1855
10-7-2005 23:40

kvm schreef:

het toestel is dus, of (was) in de dump. Tafeltje met een adviesprijs van plm. 1800 gulden her en der rond de 280 / 300 euro nieuw.
Klopt, Zie hier.

Overigens zag ik deze tafel bij een shop in Nederland voor slechts € 299,- wat natuurlijk geen geld is voor zo'n tafel. Ik heb toevallig afgelopen week deze controller in mijn handen gehad en zag er een stuk degelijker uit als mijn sm 1612 (Mag ook wel voor het prijsverschil van voorheen). Ook het gebruik was erg makkelijk, Klik op Chase, je toetst een getal in, drukt op Go en klaar is kees.
Maar heb me wel laten vertellen dat het inprogrammeren van deze controller een hele karwei is, ben er daarom ook nog niet uit of ik mijn SM 1612 wel zal vervangen.
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
10-7-2005 23:48
Dit is dus de reden dat ik voor de CX5 ben gegaan. Je kan 12 chases of scenes meteen oproepen. Alles reageert snel waardoor je veel meer gevoel in je show kunt stoppen. Ook de joystick werkt vlotter dan deze die op de scanmaster zit. Ik heb echter wel een probleem met het maken van een chase. Ik heb dus als test 12 scenes gemaakt. Nu wil ik deze in een chase stoppen. Lukt aardig alleen weet ik niet wat ik met de x fade moet. Wanneer ik een chase oproep in run mode gaat de scan in blackout. Dit komt denk ik doordat de pan en tilt kanalen van men scan niet overeenkomen met deze van de controller. Ik heb de CX5 ingesteld op een 4 kanaals scan, echter de kanaalverdeling verschilt. Zou dit de reden kunnen zijn? Normaal zou je de kanalen moeten kunnen instellen door fnc981 maar mijn controller herkent dit niet. Het is wel degelijk een CX5 maar een eerdere uuitgave vrees ik. Ik denk dat ik een probleem heb.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
11-7-2005 00:52
Met welk nummer kies jij dan de plm. 100 voorgeprogrameerde DMX settings van bekende scanners?
Want ook voor die kies je FNC 981.
alleen weet ik niet wat ik met de x fade moet
Staat toch allemaal in de gebruiksaanwijzing, Uit mijn hoofd, X fade is de "snelheid / wachttijd" overgang tussen de scene's.
D.w.z als voorbeeld: scene 1 loopt, je toetst scene 2 en go dan gaat de x fader in werking, die gaat langzaam (of snel) van scene 1 naar 2. (ligt er dus aan hoe je hem heb meegeprogrameerd, X fade "wachttijden" kan je namelijk meeprogrameren).

Wil je die meegeprogrameerde "langzame" overgang niet kan je handmatig met de x fader ingrijpen zodat hij direct van 1 naar 2 gaat.
Nogmaals uit mijn hoofd, het is mogelijk dat je i.p.v. scene chase moet lezen. Na een beetje proberen zal je zien wat ik bedoel.

Martin.
kvm entertainment
Basement-clubStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 26-2-2013
Berichten: 174
11-7-2005 20:50
Om even terug te komen op de fnc 981. Ik weet dat deze fuctie beschreven staat in de handleiding die je op de site van lite-puter kan downloaden. Mijn handleiding ziet er hetzelfde uit, enkel dat er bepaalde dingen ontbreken. Lijkt me dus dat ik een oudere uitvoering van de CX5 heb. Hoe ik men scans nu instel? Wel ik kies fnc 1 en dan kan ik scrollen tussen de verschillende merken, ieder merk heeft dan nog eens een zen eigen onderverdeling. Ik heb dus voor de dynamo een 4 kanaals scanner gezocht die in het geheugen staat. Voor het proggen van de scenes gaat dit goed. Enkel wanneer ik een chase wil maken loopt het dus mis. Volgens mij omdat de pan en tilt verschilt tsn de scan die aangestuurd word en de degene die is ingesteld. Ik zou dus de software moeten kunnen updaten zodat ik via fnc 981 men kanalen handmatig kan instellen.
JopEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 5-6-2009
Berichten: 234
11-7-2005 21:28
Die vooraf ingeprogrammeerde apparaten zijn alleen voor de pan/tilt channel config die je dus ook gewoon manual kun proggen.
Ik werk al jaren met de cx-5, het is een supertafel eenmaal geprogrammeerd (laat slechts enkele dingen te wensen over)
Echter de controller goed programmeeren is wel een karwei. Er zitten trouwens enkele voorgeprogrammeerde macro's ingebouwd (cirkeltje enz)
Ik snap alleen nog steeds niet waar die master fader nou voor is.....

Groetjes Jop
MB Audio systems

Terug naar forum Reageer (zonder quote)