Forum > Zelfbouw Speakers

Zelfbouw project 1

(39 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
9-6-2005 17:30
als je voor zulke dure speakers gaat, waarom dan is zon prutserig kastje, wat je deed toen je 13 was ( ik tenminste) hou je zometeen iets van 60 liter over, en dan wil jij de 30/40 hz halen shocked 8O zal nu al echt geen diepe bas worden maar een ``hardere`` bas.
Ik zou voor 35euro per kast lekker een leuk kastje (laten) ontwerpen en bouwen, ziet er ook nog een stuk netter uit
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
9-6-2005 18:00
NIET DUS ! ,, waarom pruserig kastje ? ik heb ze net geverft ( gelijk de handvatten en plaatjes meegenomen ),lol https://www.rekal.be/ANDERE/project1-3.JPG

Het zijn best degelijke kasten hoor ( het hout enzo ).
Het is ook de bedoeling dat ze een harde bass gaan geven en niet echt diep gaan !
vooral aan de onderste zie je goed hoe "mooi" ze zijn geworden ( de bovenste is idem maar das natuurlijk nog een lelijk front ,daar moet nog een grill en speakerdoek voor komen ).
StefanStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-2-2003
Laatste: 12-10-2013
Berichten: 728
9-6-2005 18:34
De inhoud is gewoon te klein.
RademakersVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 28-7-2003
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 1344
9-6-2005 18:53
Het is ook de bedoeling dat ze een harde bass gaan geven en niet echt diep gaan
Hoe weet je dit zo zeker? Een paar posts geleden had je het nog over sub. Is het niet handiger om eerst eens te gaan luisteren naar een aantal speakers voordat je gaat beoordelen wat je wilt?

Op zich valt er best iets te realiseren met de kasten die je nu hebt, maar het zou zonde zijn als je nu, je (waarschijnlijk zuurverdiende) geld gaat uitgeven aan iets, waar je niet veel later van op terugkomt.

Mvg Johan
1-2-3-4-hoedje-van...
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
9-6-2005 19:45
ik heb al 500 verschillende kasten gehoord ( werk dan ook in de licht geluid sector ).
ik werk wekelijks met Focal/Tsa/Beyma/Stage acompany/Rcf/Jbl/Nexo/Dap/Skytronic/... zowel fullrange als enkel subb/bass/ mid/top/..... blablabla.
eerst wou ik 2 mz soundline 151 kasten bijkopen maar daar zit een zielige Eminece 15" Delta15lf van 125€ of zoiets in. voor 300euro per stuk ,,,dus dan betaal ik liever 300euro voor leukere betere zelfbouw waarvan ik weet dat de speaker 2 keer zo veel waard is ,toch ?
het maakt me heel eerlijk niet zo heel veel uit dat het geen subs worden want in de eerste instantie wel de bedoeling was.
Mss achteraf gezien nog beter in samenwerking met mn topjes die pas lekker lopen vanaf 200hz.

Mij maakt het zoveel niet uit man ,,,,,als der maar wat klank uit komt ( tussen 30 en 200hz ) en of dat nu 60 to 200hz word maakt me geen reed uit.
ik zal der zoiezo meer subb zowel als bass uit krijgen als die goedkoperen speaker van 125euro.
! maar dan wel zoveel mogelijk voor het geld. shappie

het worden en blijven familiefeestboxjes he ( die horen dat allemaal niet jho )
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
9-6-2005 20:39

rekal schreef:

ik heb al 500 verschillende kasten gehoord ( werk dan ook in de licht geluid sector ).
ik werk wekelijks met Focal/Tsa/Beyma/Stage acompany/Rcf/Jbl/Nexo/Dap/Skytronic/... zowel fullrange als enkel subb/bass/ mid/top/..... blablabla.
Hoeveel systemen heb jij wel ???
blablablupblpperdeblup laugh :D
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
9-6-2005 21:10
Ik "loop" nu zo'n 25 jaar mee en heb al verschikkelijk veel gehoord. Maar 500 verschillende sets... Nope, bij lange na niet. Hoe Rekal dat dan in een paar jaar tijd WEL voor elkaar gekregen heeft is mij een beetje een raadsel...
-- Pardon my French, I'm Dutch --
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
10-6-2005 00:08
2 x bewerkt. Laatst door Rekal op 10-6-2005 01:43
Jongens jongens jongens ...pffff
[citaat van rekal schreef:

ik heb al 500 verschillende kasten gehoord ( werk dan ook in de licht geluid sector ).
ik werk wekelijks met Focal/Tsa/Beyma/Stage acompany/Rcf/Jbl/Nexo/Dap/Skytronic/... zowel fullrange als enkel subb/bass/ mid/top/..... blablabla.

Ik zeg 500 als bewijze van spreeken.
net zogoed als ik 1000 had kunnen neerschrijven.
ik dus gewoon dat ik met al die systemen meermaal werk zoniet heb gewerkt.
nergens zeg ik dat die systemen van mij zijn !
ik bedoel dus met bla bla bla dat ik dus met al die systemen werk zowel als met enkel subb,bass,midd,high,fullrange ,,,,de hele rattaplan ( blablabla ).

ik wou dus op mijn vorige post al schrijven wat ik hier nu schrijf ( maar ik dacht laat ik maar beleefd en te geduldig blijven doen ).
1 : Waarom moet er altijd gevraagd worden of ik wel heel absoluut zonder twijfel zeker ben of ik iets wil doen ? ( om mij te helpen ? nee ,niet dus want mij helpen is kijken welke speaker ik erin zou kunnen zetten ,en niet zeggen wat een flutkastje het wel niet is )
2 : Waarom kan er niet gewoon geandwoord worden op mijn vraag ? altijd diezelfde bijdehandte comentaren voegen helemaal geen kut toe aan het topic. ( en maken me alleen maar triester ) ,,,,
3 : ik stel een vraag op dit topic waaruit ik

9 "zou ik dat wel doen" reacties krijg
7 "nuttige,ideen van andere,of degelijke opmerkingen" ( heb ik wat aan ) reacties krijg
6 "niet betrekking met dit topic" reacties krijg

het zal wel weer aan Rekal liggen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik word hier gewoon zou kwaad van ,dat jullie altijd 20 keer ( bij wijze van ) moeten vragen of ik het wel zou doen.
Er staat toch wat ik wil een stomme speaker ( bij wijze van ) in mn kast ga rammen ( bij wijze van ) !
WELKE ????? niet meer niet minder !!!
De plank kan aangepast worden ( liefst niet ) en dat ik dan andwoorden krijg als prutkaste , amateuristich zooitje ,bijdehand : je hebt nogal veel systemen dan. heb ik verder niks aan !
Het spijt me echt maar ik ben helemaal over mn toeren op dit moment.
En ja hoor dadelijk een leuke mail ; koel jij eerst maar eens wat af voordat je nog wat post op new-line. ( zo voorspelbaar toch allemaal ,dat ik er soms moe van word )

En neen ik ben bijlange niet de enige dit dit vind ! ik heb een stuk of 20 mensen op msn die ook hier lid zijn bij new-line en die zeggen allemaal dat ze gewoon moe worden van het meestal zo kinderachtige / niks toevoegende aan een project andwoorden.

In het kort : ik kan blijven andwoorden op vragen als "hoeveel systemen heb jij wel" maar dat heeft geen betrekking tot mijn vraag ,,,, waarom stel ik eigenlijk nog een vraag ?
mn geduld blijft niet duren : maar je mag het best weten,
ik heb 2 topjes en bijna als het nu eindelijk eens on-topic kan allemaal 2 basjes.
voor de rest een Dolby seround set van jbl denon en blaupunkt en een wekker radio dat is het.
De rest hebben ze op het werk.
Nu kan ik al raden wat de volgende post is ;;; mag je mij wel eens uileggen welke firma dit is dan .
pfffff snap je wat ik bedoel. sad :( sad :( sad :(
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
10-6-2005 01:00
Rekal, ga slapen en hou op met dat onzinnige en onsamenhangende geblaat! Wat wil je nou bereiken? Er zijn hier genoeg mensen die je willen helpen met advies maar je zult er zelf ook wat in moeten investeren. Kom op man...
RekalStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 3-4-2003
Laatste: 26-7-2021
Berichten: 278
10-6-2005 01:15
Mmm ik ga straks pas slapen.
maar buiten dat ,ik snap dat mensen me willen helpen ,,maar onzinnige / afbrekende / niet on-topic / biedehandte reacties welke der maarliefst 15 van de 7 zijn. word ik inderdaad moe van.
ik kan best tegen kretiek. ( mits deze onderbouwt zoniet met een ander/beter voorstel ).
en als ik dan ondanks een bepaalde "zou ik niet doen" reactie besluit het wel te doen nou neem dat dan ook aan ,en ga van daaruit verder. ( dan pas help je me )

je zegt ; je zult zelf ook wat moeten investeren.
o ,doe ik dat niet dan dacht je ? ik doe niks anders dan die termen onder de knie krijgen maar ik begrijp der niet te veel van en geef voorstellen meer als dat ik krijg. waarop ik niet eens reacties krijg trouwens.

Ik heb te vaak deze zelfde soort kwajigheid/triestigheid in me op dit forum en hier heb ik het bijna iedere keer wel over.
het lijkt wel of er als er iets getypt word de waarde en normen ( opvoeding ) zo overboord worden gegooit omdat je de persoon toch niet kent.
Je zegt niet dat iemand DIK is maar je zegt wel dat iemand beter minder zou kunnen eten en dan de dikkigheid er vanzelf wel af gaat. ( daar heeft die persoon wat aan ,niet aan botte/gevoeloze/kut opmerkingen ! ).
Ik ben benieuwd als hier iemand zou zijn en ik mn kasten liet zien en dan iemand dat durft zeggen "prutkastjes" . inderdaad dat doe je dus gewoon niet. pak het subtieler aan of deel rake klappen uit ( jouw mening dan ) die onderbouwd zijn.
Ik snap het niet ,iedere keer voel ik me wel weer aangevallen ,mss omdat mn karakter nogal gevoelig is ? of gewoon omdat ik ook weldegelijk grof word benaderd ? inderdaad ik laat nie over me heen lopen ik verdedig mezelf en mn standpunten,.

Terug naar forum Afgesloten topic