Forum > Geluid

active speaker of niet

(27 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
SisStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-9-2003
Laatste: 20-1-2019
Berichten: 469
1-6-2005 19:15
Er wordt hier regelmatig over gunstige omstandigheden gesproken !!
Wat is een gunstige omstandigheid ???
Want, ik na bijna 27 dienst in de geluidswereld ( professioneel ) ! ben ik zelden een gunstig omstandigheid tegengekomen sad :(
En ja, ik heb al het één het andere al gezien een meegemaakt laugh :D
tjonge, tjonge ik wordt oud ashamed :$ laugh :D
sis
Freelance muzikant, producer, componist .
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
2-6-2005 09:50
1 x bewerkt. Laatst door Break The Silence op 2-6-2005 09:57
Pas nog klein kids optredentje gedaan met 2X B300 in de front, en 584 man (ouders en familie) in de zaal, en zelfs achteraan was alles duidelijk hoorbaar ...
Nu ja, tijdens een optreden zijn de mensen stil, dus dat scheelt uiteraard wel een pak ...

Ooit een bruiloft gedaan voor 120 man met 2x B300, ging perfect, kon nog een pak harder als het moest ...

Jeugdfuifje voor 200 man: 4X B300 ging maat net, maar ook wel subjes bijgehuurd, want dan mag het wel wat harder beuken

Hangt er puur vanaf waarvoor je het wil gebruiken
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
2-6-2005 09:55

RutgerLAN schreef:

Ik ben zelf ook tevreden over de B-300. Maar, ik ben het met Break The Silence eens, als je ze alleen op een statief moet zetten, heb je gewoon een probleem.
Een tip: zet je B300 op zijn kop, stop er de statief zo in (met de poten omhoog dus), en draai hem dan om ...
Doe ik altij als ik alleen moet opstellen en gaat vrij handig moet ik zeggen wink ;)
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
2-6-2005 10:13
Ho Ho-
175+50 w.
Daar kan je zonder sub weinig of niks mee!!
Dat iemand tevreden is en de gasten het ok vonden-kan gebeuren!!
Maar het is prutje flutje!!!
Als monitors bij de DJ Booth zou ik ze net kunnen gebruiken.
Ik heb net 2 x D 400 gekocht en dat is toch wel een paar klasses beter en zwaarder-zonder sub 50 tot 100 man maar dan mogen ze zich niet te druk maken of teveel willen dansen!!!!
Wees reeel en besef dat het prima monitors zijn maar zonder sub kan je daar geen groepen mensen netjes voorzien van geluid.

Kortom-als de D 400 zonder sub niet voldoet hoe wil je dan een B 300 profileren als een goede full range speaker voor feestjes van om en nabij 100 personen.
Amateuristisch en of vrienden feestjes-prima!!
Betaalde opdrachten-bent niet goed bij je hoofd wink ;)
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
2-6-2005 11:07

Break The Silence schreef:

RutgerLAN schreef:

Ik ben zelf ook tevreden over de B-300. Maar, ik ben het met Break The Silence eens, als je ze alleen op een statief moet zetten, heb je gewoon een probleem.
Een tip: zet je B300 op zijn kop, stop er de statief zo in (met de poten omhoog dus), en draai hem dan om ...
Doe ik altij als ik alleen moet opstellen en gaat vrij handig moet ik zeggen wink ;)
Hé, nog nooit bij stil gestaan, bedankt! Ga het zekers eens proberen!
Break The SilenceStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-2-2005
Laatste: 31-7-2023
Berichten: 127
2-6-2005 11:15

fredje schreef:

Ho Ho-
175+50 w.
Daar kan je zonder sub weinig of niks mee!!
Dat iemand tevreden is en de gasten het ok vonden-kan gebeuren!!
Maar het is prutje flutje!!!
Als monitors bij de DJ Booth zou ik ze net kunnen gebruiken.
Ik heb net 2 x D 400 gekocht en dat is toch wel een paar klasses beter en zwaarder-zonder sub 50 tot 100 man maar dan mogen ze zich niet te druk maken of teveel willen dansen!!!!
Wees reeel en besef dat het prima monitors zijn maar zonder sub kan je daar geen groepen mensen netjes voorzien van geluid.

Kortom-als de D 400 zonder sub niet voldoet hoe wil je dan een B 300 profileren als een goede full range speaker voor feestjes van om en nabij 100 personen.
Amateuristisch en of vrienden feestjes-prima!!
Betaalde opdrachten-bent niet goed bij je hoofd wink ;)
Ik heb ook nooit beweerd dat de basweergave op iets trekt he happy :) Ik weet ook wel dat hier de B300 zwaar tekort schiet, maar in veel gevallen heb je er geen behoefte aan ... Veel mensen willen echt niet dat op een huwelijk hun tafel staat mee te trillen op de muziek (er zijn er nog altijd die je met geen stokken op de dansvloer krijgt), en al zeker het ouder publiek niet.

Doe het al jaren met mijn B300 kastjes en heb nog nooit klachten gehoord.

Voor jeugdfuifjes: subjes erbij (had ik ook aangehaald dacht ik zo)
SubsystemStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 18-6-2004
Laatste: 24-9-2023
Berichten: 317
2-6-2005 12:10
Hoeveel man met welk vermogen? Dit is toch allemaal relatief...
vorig weekend nog openlucht dansnamiddag gedaan op een school, vermogen 2x400W in openlucht, voor zo'n 300-400 man.Was voldoende, was vlot te horen over de hele speelplaats.
Tegelijkertijd feestje gedaan voor de lokale voetbalploeg in een kantine voor ongeveer 100 man, stond 2x1500W, en was maar net genoeg...
PowerbeatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-1-2005
Laatste: 10-9-2014
Berichten: 808
2-6-2005 17:29
Kantine bij lokale voetbal hier is ook kut idd...blijft nix van je geluid over om 1 of andere reden. Met gunstige omstandigheden sis bedoel ik niet te grote ruimte, krap opgezet. Niet te hoog. Zodat je geluid gewoon wat harder klinkt. Ken het officiële woord niet...
I'll take you to the KoffieShop...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)