Forum > Geluid

32

(51 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DannyK78Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-1-2005
Laatste: 15-7-2010
Berichten: 303
30-5-2005 20:19
Baal dus nu ergens. Door dit topic heb ik me meer in Bose en referenties verdiept en ik zet nu toch de nodige vraagtekens bij mijn setje voor thuis, vooral omdat ik het niet heb vergeleken met de andere in het topic genoemde merken.

En dat van de hoge filtering bij de sub is inderdaad duidelijk hoorbaar.

En ook al vond ik hem gister dus nog top klinken, nu ik let op waar de lage tonen vandaan komen en nu ik snap (of realiseer ipv snap) waarom bepaalde filter-pan effecten niet mooi werken op lage tonen kijk ik er met andere ogen naar.
En daar baal ik eigenlijk best wel van.

Binnenkort misschien maar te koop aanbieden, of kan dat echt niet meer? Speakers uit '86?
Niet meer actief in het wereldje, maar kom hier toch nog graag
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
30-5-2005 20:34
ik wist dat er weer een hifi discussie uit zou gaan komen laugh :D
Het zelfde heb je altijd met Paul de Leeuw shut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 1370
30-5-2005 21:01

Tom schreef:

ik wist dat er weer een hifi discussie uit zou gaan komen laugh :D
Je ging zelf in op Reind zijn mening over Bose Hifi.
Zelf ben ik er ook niet enthausiast over. Het is geen rommel, klinkt best prima.. Maar in hifiwinkels vind je het vaak in een aparte bose-hoek. En das niet voor niets. Zonder vergelijk klinken ze erg goed, maar houdt je er iets naast uit eerdergenoemd rijtje, dan is de keuze makkelijk. Dan hoor je opeens wat je bij bose miste, maar geen plaatsje kon geven.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
30-5-2005 21:08
maak je geen zorgen, ik weet de verschillen.
Kijk je moet niet vergeten dat de gemiddelde dj of geluidtechnicus heel ander geluid zoekt dan een particulier die gewoon een plaatje wil draaien.

Nogmaals, Bose is prima, maar veel te duuuuuuuuuuur.
Vandaar dat ik ze dus recone.....
Ik koop ze slecht, en knap ze op.
En zo bekeken, heb je er een hele fijne box (als top) aan voor het geld voor een meer dan redelijke prijs.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
30-5-2005 22:09

DannyK78 schreef:

Baal dus nu ergens. Door dit topic heb ik me meer in Bose en referenties verdiept en ik zet nu toch de nodige vraagtekens bij mijn setje voor thuis, vooral omdat ik het niet heb vergeleken met de andere in het topic genoemde merken.

En dat van de hoge filtering bij de sub is inderdaad duidelijk hoorbaar.

En ook al vond ik hem gister dus nog top klinken, nu ik let op waar de lage tonen vandaan komen en nu ik snap (of realiseer ipv snap) waarom bepaalde filter-pan effecten niet mooi werken op lage tonen kijk ik er met andere ogen naar.
En daar baal ik eigenlijk best wel van.

Binnenkort misschien maar te koop aanbieden, of kan dat echt niet meer? Speakers uit '86?
haha, tjah hou je zelf niet voor de gek wink ;) eerst klonken ze toch ook prima...
En lekker boeiend voor thuis een beetje mee te stoeien...

Vriend van me heeft compleet bose setje hangen voor dvd/tv maar een leuk muziekje en tjah... ben er eerlijk gezegd zeker niet van onder de indruk maarja...

Wel beetje verkeerde voorbeeld met dit topic tom...
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
30-5-2005 22:13
ik wilde er eigelijk weer een leuk "how to" topic van maken, maar het gaat helemaal de verkeerde kant uit..... sad :(
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
30-5-2005 22:16
mooi bezemwagentje tochrazz :p
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 1-10-2024
Berichten: 9491
30-5-2005 22:18
dat vind i zo zielig van al het typewerk,
en het staat dan weer net alsof ik al het slechte nieuws van bose wil weghalen..... laugh :D
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SandervandermaatStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2004
Laatste: 23-4-2007
Berichten: 520
30-5-2005 22:22

Tom schreef:

en het staat dan weer net alsof ik al het slechte nieuws van bose wil weghalen..... laugh :D
zou zomaar kunnen natuurlijksneaky :Vlaugh :D
liever een ster in me voorruit dan een ster in me gril
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
30-5-2005 22:54

Tom schreef:

Nogmaals, Bose is prima, maar veel te duuuuuuuuuuur.
Maar ze hebben ook wel leuke dingen hoor ;)

Het 3-2-1 concept is iets wat erg leuk kan werken (moet je niet een grote woonkamer hebben), je hebt dan 2 satalieten en 1 sub en toch het idee dat je naar een 5.1 set zit te luisteren (mag ook wel voor dat geld ;) ).

Bose is een stukje lifestyle, een beetje pats en dat tikt gewoon mee in de prijs.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!

Terug naar forum Reageer (zonder quote)