Forum > Geluid

Reloop rp4000 versleten?

(28 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
Thomas bStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 3
4-11-2006 20:06
Ik heb ook een probleem met mijn Reloop rp4000 mk3 (chrome ltd)... Bij het aanzetten en op de startknop drukken lijdt tot niets. De draaitafel begint schokkerig rond te draaien. Ik heb deze tafel als bijtafel naast mijn 1200's, maar wil toch wel graag dat ie het blijft doen. Als derde tafel gebruik ik hem nauwelijks, maar vraag me af waar dit probleem vandaan komt en hoe dit te verhelpen is.

m.v.g.

Thomas Bouyeure
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
4-11-2006 23:45
Heb je het plateau er wel op? Je zult niet de eerste zijn die hem zonder plateau aansluit, ziet hoe schokkerig hij draait (niet zo gek als je nagaat dat de motor z'n vliegwiel kwijt is!!!) en daarna denkt dat hij stuk is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
5-11-2006 03:28
Sorry Dre maar het lijkt mij toch vrij stug dat iemand problemen gaat bedenken door dingen te doen die niet normaal zijn.

Ik neem aan dat je een plaatje gaat draaien om tot deze conclusie te komen. beetje hetzelfde als zonder banden te gaan rijden en verteld dat de auto alle kanten op gaat op deze velgen, maar de banden nog gaat proberen.

Mocht het anders zijn dan mag je me een harde schop geven ;-)
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
5-11-2006 03:53

nijhuisr schreef:

Sorry Dre maar het lijkt mij toch vrij stug dat iemand problemen gaat bedenken door dingen te doen die niet normaal zijn.
Mocht je hier weer een keer in de buurt zijn dan mag je langs komen voor een bak koffie en gaan we samen even mijn mail door spitten op zoek naar zulke verhalen, ik heb er genoeg.

Mensen die hun headphone jack achter in het gaatje van een SL arm proberen te steken (waar je normaal het extra contra gewicht op schoeft), mensen die het vreemd vinden dat de draaitafel het niet meer doet als ze de 110/220V switch hebben ontdekt en daar mee hebben zitten spelen terwijl er prik op stond, mensen die zelf toonarmen aan gaan draaien en dat niet een klein beetje TE strak doen maar gewoon de arm zo vast draaien dat ie geen kant meer op gaat, mensen die een tulpsnoer op de aansluiting van hun target led (OEM bak) drukten, 8cm cd's in een CDJ1000 die vast zitten, lasers schoonmaken met brandspiritus etc etc..... ik kan inmiddels wel een boek schrijven vol met stommiteiten van mensen.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
5-11-2006 04:06
De quote die jij van mij maakt gaat over het probleem wat zich voordoet op een draaitafel met bijhorende post.

Maar ik begrijp al je punten die mis kunnen gaan.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
Thomas bStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 3
5-11-2006 12:26
't is inderdaad leuk om een nieuweling op een forum direct als mongool te bestempelen, ik ken het fenomeen, maar toch zit je er flink naast. Ik heb al wat jaartjes ervaring, maar toch niet op het soldeerniveau. Zodoende weet ik dus (als ik hem open ZOU maken) niet waar ik naar moet kijken.

Toen ik hem net had sloeg m'n rp4000 een keer op hol, uit en aanzetten hielp en heeft dat nooit meer gedaan. Nu sinds kort (weekje of 2-3) komt ie niet meer op snelheid. Het schokkerige gaat dus van (bijna) stilstand tot een beetje snelheid, dit alles in golven van ongeveer een halve seconde.

Aan verhalen wat ik had kunnen doen omdat je zo'n verhaal wel eens gehoord hebt, heb ik dus weinig.

En aan Dre, ik ben het vliegwiel niet vergeten erop te leggen nee, het maakt zo'n raar geluid anders en ik krijg m'n tonearm niet goed afgesteld als de plaat zo raar ligt..........
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-11-2006 10:05

nijhuisr schreef:

Sorry Dre maar het lijkt mij toch vrij stug dat iemand problemen gaat bedenken door dingen te doen die niet normaal zijn.
Krijg ik een fustje bier van je voor elke keer dat dit WEL gebeurd is? In dat geval zit ik het komende jaar gebakken!

Meer dan eens hebben klanten een draaitafel letterlijk terug gestuurd omdat hij niet mooi draaide (nogal wiedes zonder plateau...).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
6-11-2006 10:14

thomas b schreef:

't is inderdaad leuk om een nieuweling op een forum direct als mongool te bestempelen,
Die interpretatie is geheel voor jezelf. Verder is het zo dat volgens mij JIJ degene bent die graag geholpen wil worden in dit topic. En in zo'n geval zou IK (als ik geholpen zou willen worden) niet gelijk dit soort dingen in de mond van anderen gaan leggen. Voor je het weet gaan die anderen dingen denken in de trant van "zoek het lekker zelf uit".

Piont taken?
ik ken het fenomeen, maar toch zit je er flink naast. Ik heb al wat jaartjes ervaring, maar toch niet op het soldeerniveau. Zodoende weet ik dus (als ik hem open ZOU maken) niet waar ik naar moet kijken.
Als ik aan de hand van wat ASCII precies zou kunnen zien wat voor soort persoon er aan de andere kant zat dan ging ik absoluut op de kermis staan (want volgens mij kan niemand dat).

<<<<<<<

Als de motor niet stabiel draait kan het zijn dat een pool doorgebrand is (nog niet meegemaakt bij een RP-4000), het kan zijn dat het spindle lager droog is gelopen (paar keer meegemaakt), het kan zijn dat de detector niet meer goed werkt (nog niet meegemaakt). Spindle lager is eenvoudig te smeren (motorprint loshalen, bel los trekken, voorzien van nieuw vet en weer terugdrukken in het lager). In vrijwel alle andere gevallen is het rendabeler om de gehele motorprint maar te vervangen.

PS: Ik neem aan dat beantwoording van je email (zelfde vraag) niet meer nodig is.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Thomas bStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2006
Laatste: 12-11-2006
Berichten: 3
7-11-2006 13:23
Dank je wel.
Het wordt je niet verweten dat je niet weet wie er achter zit, maar het starten van een draaitafel zonder plateau en dan piepen dat het niet loopt zoals je zou willen is een vrij domme fout. je begreep vast mijn "zo dom ben ik nou ook weer niet reactie" wel.

Verder wil ik vragen wat eventueel zo'n motorprint moet kosten, ik ga straks eens kijken of het me lukt om alles netjes open te krijgen.

m.v.g.

Thomas

ps. Dit antwoord was idd afdoende, de mail hoeft dus niet meer beantwoord te worden.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)