Forum > Algemeen Forum

Maten CEE stekker

(33 reacties. Pagina 3 van 4)
Moderator(s): Dré
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
14-4-2005 13:33

DJJD schreef:

Sorry maar ik vind dit wel een beetje overdreven.
Als jij niet weet welke stekker wat moet doen, en waar hij toegepast moet/mag worden,
en vooral hoe, dan vind ik het niet overdreven.

Maar sorry dat ik je waarschuwde hoor,
fik rustig je huis af en laat je door mij daarbij niet storen met mijn onzinnige postjesshut up :X
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
14-4-2005 13:58

speakerfreak schreef:

speakon... powercon... ach zien er het zelfde uit dus zijn ze het zelfde laugh :D

als jij een luidspreker connector met 16a gaat belasten is het niet zo gek dat er rook uit komt, DUHHHHHHHHHHHHHHHHH laugh :D
Wat een onzin.
NL4FC
4 pole cable connector with latch lock. Cable sleeve for cables 5 - 15 mm diameter. 30 A continuous per contact
Van de Neutrik website.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
14-4-2005 14:05

jadjong schreef:

Wat een onzin.
NL4FC
4 pole cable connector with latch lock. Cable sleeve for cables 5 - 15 mm diameter. 30 A continuous per contact
Van de Neutrik website.
Volgens jouw redenatie kunnen we net zo goed gewone 230 stekkers gebruiken voor luidsprekers, kunnen we lekker kanallen als het hulpje ze weer eens verwart laugh :D
En kan je nagaan wat een onzin jij er van maakt......
Er staat toch duidelijk bij: Speakon® Lockable Loudspeaker Connector
https://www.neutrik.com/content/products/products_entry.asp?productid=210_308361
Powercon is een heel ander verhaal:
https://www.neutrik.com/content/Products/products_group.asp?level2id=204_54471
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
14-4-2005 14:13

Tom schreef:

Volgens jouw redenatie kunnen we net zo goed gewone 230 stekkers gebruiken voor luidsprekers, kunnen we lekker kanallen als het hulpje ze weer eens verwart laugh :D
En kan je nagaan wat een onzin jij er van maakt......
Nee, volgens mijn redenatie kan je meer dan 16A door een 4p speakon connector halen zonder rooksignalen. Wat Neutrik ondersteund met de links uit jouw post.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
14-4-2005 16:38
1 x bewerkt. Laatst door Dré op 14-4-2005 21:11
Ik geef het op, doe jij dat maar sad :(
Edit Mod: Dré: Ik denk dat hier sprake is van miscommunicatie Tom. Niets aan het handje voor zover ik kan zien.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
14-4-2005 20:49

Tom schreef:

Ik geef het op, doe jij dat maar sad :(
Kom op, niet zo snel de hoop opgeven sad :(

Speakerfreak vindt het niet vreemd dat een speakon connector gaat roken bij 16A(onafhankelijk de spanning). Ik wel, want het voltage van een versterkeruitgang ligt lager dan het voltage uit de muur. Dus voor hetzelfde aantal watt's moet er meet ampere door de connector. Wat betekend dat de connector een hoger amperage aan kan.

Op een andere manier: Natuurlijk is het logisch dat er iets(luidspreker) gaat roken als je 16A(220v) door een speakonkabel haalt. Dan hangt de speaker direct aan het lichtnet en dat vinden ze niet lekker.

Welke manier bedoelde jij? ashamed :$

Natuurlijk weet ik dat een speakon connector bedoeld is voor muzieksignalen en dat powercon bedoeld is voor 220v uit de muur. Ik zeg ook niet dat het wel kan, ik probeer alleen duidelijk te maken dat er door een speakon connector een hoger amperage kan dan door een powercon connector.
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 13472
14-4-2005 21:05

DJJD schreef:

Sorry maar ik vind dit wel een beetje overdreven. Het gaat hier immers om de keuze van de connector, en ik mag hopen dat alle connectors die Dré in zijn webshop verkoopt, niet dodelijk zijn mits goed bekabeld.
Maar da's nogal een stevige MITS!
Mijn powercon doorfik verhaal gaat eigenlijk niet echt op want na enige navraag bleek het hier om een speakon te gaan. Hoewel ze wel geloof ik nagenoeg hetzelfde zijn.
Vreemd. De Speakon kan namelijk NOG meer stroom hebben dan de Powercon (zoals ook al aangegeven (terecht) door Jadjong)! Neemt niet weg dat de Speakon (zoals aangehaald door Tom en bekrachtigd door Jadjong) natuurlijk niet bedoeld is voor 230V gebruik (maar da's ook door niemand voorgesteld in dit topic).

Dat gezegd hebbende. Ook ik heb meer vertrouwen in een grote stevige CEE stekker dan in een powercon. Ik heb een powercon wel rare geluiden horen maken toen hij onder vollast aan- en afgesloten werd (en heb zelfs al meegemaakt dat een powercon het loodje legde). Bij de CEE stekkers heb ik nog nooit wat raars meegemaakt.

MAAR... Een CEE stekker neemt wel een BAK meer ruimte in!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
JoepvandemortelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 3-9-2024
Berichten: 170
15-4-2005 21:57
Wat ik erg vreemd vind aan het verhaal van Jadjong is dat de toelaatbare stroom te maken heeft met de spanning.

Dit is namelijk absoluut niet zo.

Een powercon of speakon plug word gekeurt voor een maximale spanning. En ik ga er van uit dat ze bijde voor 230V (technische) gebruikt kunnen worden.

De maximaal toelaatbare stroom heeft (in dit geval dan) niets te maken met de spanning.

Waarom mag de powercon dan minder hebben als een speakon? Ik concludeer hieruit dat de speakon beter opgebouwd is (dikkere contacten, betere behuizing/koeling).

M.v.g.
Joep
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 20-9-2024
Berichten: 9489
15-4-2005 23:38
Wat ik in elk geval wel weet van een powercon, is dat er veel meer aandacht is besteed aan het scheiden van de draden.
Het "muurtje" tussen de draden is veel hoger.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
JadjongStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-8-2002
Laatste: 2-1-2021
Berichten: 614
16-4-2005 02:38

joepvandemortel schreef:

Wat ik erg vreemd vind aan het verhaal van Jadjong is dat de toelaatbare stroom te maken heeft met de spanning.

Dit is namelijk absoluut niet zo.
Om hetzelfde aantal Watts door de draad te krijgen wel. P=U*I Verlaag je U, dan moet je I verhogen om dezelfde P(watt) te krijgen.
Een powercon of speakon plug word gekeurt voor een maximale spanning. En ik ga er van uit dat ze bijde voor 230V(250v (technische) gebruikt kunnen worden.

De maximaal toelaatbare stroom heeft (in dit geval dan) niets te maken met de spanning.

Waarom mag de powercon dan minder hebben als een speakon? Ik concludeer hieruit dat de speakon beter opgebouwd is (dikkere contacten, betere behuizing/koeling).

M.v.g.
Joep
Stel: je wilt een speaker(Labsub) voorzien van 2KW aan vermogen. Daar zit een versterker achter die ook +/- 2KW van het lichtnet haalt. 2000w/230v=8.7A. Een versterker als Crest8001 zal max 91vRMS uitsturen, 2000/91=22A.

Ik vertel nergens dat de max toelaatbare stroom te maken heeft met de spanning. Ik vertel dat als de spanning zakt de stroom zal stijgen wil je het gelijke vermogen behouden.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)