Forum > Algemeen Forum

post hier je foto's / verhalen van de Messe

(48 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
9-4-2005 21:37
OK, een kort fotoverslagje van de Pro Light & Sound 2005. Hier over geluidsspul:

Bij Behringer zat de stemming er met een coverbandje goed in. En ja, ze gebruikten alleen Behringer apparatuur!

Wat bescheidener was zoals altijd de stand van Dateq. Wel stond daar het al veel besproken prototype van de Vibe. Ziet er veelbelovend uit!

De grotere merken waren er natuurlijk ook. Zoals Denon die een druk scratchende dj hadden ingehuurd en Pioneer 1 en Pioneer 2 met een vlotgebekte Duitse meneer die de CDJ-200 demonstreerde en zowaar James Zabiela (de blonde meneer op de achtergrond). Enkele gelukkigen gingen naar huis met een gloednieuwe CDJ-200. Deze kon ook op de stand worden geprobeerd. Leuk spelertje, zoals meestal bij Pioneer werkt alles wat erop zit prima. Overigens kon je bij Pioneer alle apparatuur proberen, zelfs de dure vj dvd-speler en de nieuwe mixer. Bij Denon kon dit niet: schande!

Numark had de nieuwe 5000Fx mixer staan. Het exemplaar op de beurs was zo heet dat je je vingers er aan brandde. Als dat maar goed gaat...

En bij Ecler was de nieuwe Nuo 4 mixer te bewonderen, naast de Nuo 5, 2 en 3 die wel al kennen. De vertegenwoordiger op deze stand was erg geïnteresseerd in mijn foto van de Dateq Vibe!

Voor Sis nog even een plaatje van de EAW stand...

Tot slot heb ik een behoorlijke tijd in de (min of meer) geluiddichte JBL demoruimte gestaan, waar verschillende modellen uit de nieuwe SRX en VRX-900 mini line array op redelijk volume konden worden beluisterd. Deze JBL salesmanager was helemaal uit de VS gekomen om alle vragen geduldig te beantwoorden en de verschillende systemen te laten horen. De VRX-900 is ronduit indrukwekkend, evenals de superkleine en lichte (15 kg dankzij Neodymium magneten) SRX-712 12" monitor.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
9-4-2005 22:04
En qua licht:

Heel veel LED: moving heads, statisch en LED walls. Hier dezelfde even later in een andere kleur.

Wat Behringer is voor geluid is GLP voor licht. Hun stand was dit jaar oogverblindend mooi: foto 1 en foto 2.

Niet in de buurt staan als het ding aangaat: de Hungaroflash T-light strobo van 85.000 watt. Deze werd dan ook niet gedemonstreerd...

Verschillende lasershows, onder andere bij HB Laserkomponenten. Hier een paar plaatjes: foto 1, foto 2, foto 3 en foto 4. Maar de mooiste was ook dit jaar weer te zien bij de stand van het Duitse bedrijf Lobo: foto 1 en foto 2. De show werd met verschillende lasers (o.a. een solid state whitelight van 15 Watt en "gewone" moving heads gemaakt. Brute power had deze 10 Watt groene DPSS laser van HB. De zaal was minstens 50 meter breed en niet bepaald donker, maar het ding prikt er moeiteloos doorheen. Hier nog een foto.

JB Lighting had de al op het forum besproken Licon CX dmx-controller staan. Hier een detailfoto. Is het toeval of lijkt hij echt erg veel op de Scancommander van het eveneens Duitse MA, die een paar stands verderop te zien was?

Tot slot nog twee fraaie dingen: de Spot Line van Studio Due: parren die gedraaid en gekanteld kunnen worden, aanstuurbaar met dmx. Echt leuke dingen! Hier nog een foto.

En spectaculair deze cirkeltruss vol met PAR-spots en 8 scans. De truss kon draaien en kantelen. Foto 1 en foto 2.

De Messe Frankfurt is zo groot dat de afstand tussen de hallen eigenlijk niet te lopen is. Daarom rijden er bussen. Of, voor `vips` een echte VIP limo!
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
SP-AudioStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-10-2003
Laatste: 4-10-2011
Berichten: 96
9-4-2005 23:38
Zo, ik ben ook net thuis. hier de pics https://home.planet.nl/~plant061/MesseFrankfurt/index.html
Ik heb ook nog een filmpje van de Lobo lasershow maar die komt nog online, ben nu kapot. Het was wel weer een Super Messe!
(maximaal 120 tekens)
JeroenVDVVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-6-2004
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 4301
9-4-2005 23:45
Victor, geweldig verslag, leuk om dat zo te lezen en te zien.
SP-Audio, ook leuke foto's!

Ik ben jaloers, ik had er ook heen gemoeten wink ;) Nouja, volgend jaar, hoe dan ook, I'll be there happy :)
Light Image
MisterBoemStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-2-2005
Laatste: 26-3-2009
Berichten: 111
10-4-2005 00:03
ik wou dit jaar eigelijk ook gaan maar had een feest van 4 zalen voor 1500 man dus dat werd wat moeilijk. Voor dat ik wist van deze productie stond er wel op de planning om naar de messe te gaan. Helaas ging dit niet next year i hope.
Bas is een gitaar, Sub is een kast waar lage fq uit komen!
Michel van de beekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-8-2002
Laatste: 23-8-2011
Berichten: 72
10-4-2005 12:15
Ben ook weer terug na vier dagen 'opgesloten' geweest te zijn in de Messe. In de wandelgangen enkele hele interessante dingen gehoord en besproken. Betrekkelijk weinig nederlanders en belgen gesproken ... de meesten schenen haast te hebben om maar in die ene dag zoveel mogelijk te zien en te fotograferen wink ;).

Het was weer heel veel van het zelfde, weinig origineels en dat chinatown nog steeds groeiend is, draagt daar ook niet aan bij.

Voor mij het vermelden waard:
- XTA DP428; de echt al erg goede processoren zijn nog een stuk verbeterd. Klankmatig op eenzaam niveau, en ook nog eens erg veel mogelijkheden en gebruiksgemak.

- Pioneer DJM1000 en EFX1000; professionele audio-kwaliteit van Pioneer, wat moet ik meer zeggen!

- De reacties na het beluisteren de nieuwe Res 1
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
10-4-2005 12:26

Victor schreef:

Bij Behringer zat de stemming er met een coverbandje goed in.
[offtopic schreef:

Zie ik daar de nieuwe serie speakers? Heb je er nog naar geluisterd? razz :p

Ben zéér benieuwd wat deze kastjes presteren. wink ;)
[/offtopic]
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
10-4-2005 16:10
Ik heb even bij het bandje gestaan maar niet speciaal op de speakers gelet. Ik wist ook niet dat ze nieuw waren... ashamed :$
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
10-4-2005 16:16
Ze hadden wel mooie trackspotjes hangen op de behringer stand razz :p
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
10-4-2005 16:18

michel van de beek schreef:

- Pioneer DJM1000 en EFX1000; professionele audio-kwaliteit van Pioneer, wat moet ik meer zeggen!
Ik kan even niet bedenken of je dit nou cynisch of serieus bedoelt, maar ben daar wel benieuwd naar.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)