Forum > Licht

De beste lichtsturing voor ongeveer 2000-3000 euro

(83 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
7-4-2005 13:42
Voor dit bedrag koop je een hele mooie gloednieuwe LJ-setup ?

Ben ook wel een LJ-fan, maar wij gebruiken dan ook voornamelijk (alleen ? ) intelligent licht van Martin. Die fixtures zitten toch net even wat beter geintegreerd in de software dan de ondersteunde niet-martin fixtures. (voor zover ik het op dit moment ken)
De offline-visualizer (bijgeleverde 3d-omgeving om offline dingen te programmeren) kent alleen martin-fixtures.

LJ zelf komt soms een beetje rommelig over, maar het kan wel echt heel veel en er is goede support (groot engelstalig forum :)
Je moet er natuurlijk wel mee om leren gaan en bepalen hoe je je show het handigste programmeerd etc, maar dat houd je toch.

[edit]
Kan me ook voorstellen dat gesleep met een relatief kwetsbare en lompe PC onhandig is, maar daar hebben we in een vaste opstelling geen last van .. ;)
DriveinteamStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-4-2004
Laatste: 16-5-2016
Berichten: 281
7-4-2005 14:13
Bij een on the road setup ook niet hoor wij hebbe ook gewoon 2 19" pc's die netjes in een flightcase zitten dus.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-4-2005 14:17

driveinteam schreef:

Bij een on the road setup ook niet hoor wij hebbe ook gewoon 2 19" pc's die netjes in een flightcase zitten dus.
Zelf werk ik met een laptop.
Waarom sunlite ??? Ik vind en ik denk met mij vele andere Martin LJ veel lekkerder werken. De interfaces daarvoor zijn vaak op ebay duitsland voor een prikkie te vinden. Het zijn weliswaar meestal isa-kaarten
Een oudere LJ set met isa kaarten zou ik afraden, dan loop je achter de feiten aan.
ik gebruik het kleinere broertje van sunlight(daslight) en als je bv een 4 tal scans met wat parren verhuurt(dus zonder bediening) is dit wel wat handiger dan dat je eender welke tafel meegeeft. je maakt bv een paar knopjes zoals "slow" of "rock" en je klant moet enkel op het juiste knopje drukken
Dat kan ook een voordeel zijn, de box werkt ook zonder pc, als stand alone.

Ik raad verder niets aan, in mijn situatie werkt het geweldig. (lees ook post Victor).
En nogmaals download het programma en kijk zelf of je het makkelijk vindt. Er zijn hier op het forum meerdere gebruikers. (zowel van Sunlite en Daslight)

Martin.
kvm entertainment
AartStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2004
Laatste: 23-4-2010
Berichten: 287
7-4-2005 16:30
Industrieële up-to-date MB's met ISA sloten en uistekende (betrouwbaarheids-) specificaties en een lange lifecycle (5jr) zijn gewoon te krijgen, maar een PCI kaart icm goede standaard hardware is wel goedkoper en lijkt me ook een praktischer uitgangspunt.

Wij gebruiken een ISA-kaart, hebben toch zat oude hardware rondhangen en het is geen zaak van leven of dood als het er eens mee stopt.
Ik raad verder niets aan, in mijn situatie werkt het geweldig. (lees ook post Victor).
En nogmaals download het programma en kijk zelf of je het makkelijk vindt. Er zijn hier op het forum meerdere gebruikers. (zowel van Sunlite en Daslight)
Helemaal mee eens, ook LightJocky is overigens als je het eens wilt zien zo volledig te downloaden op de Martin site.
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
7-4-2005 20:23
@ william, sorry dan heb ik je verkeerd voor(/op wink ;) )gelicht wink ;)
toch nog eens even naar kijken dan, ik raad je overigens aan de engelstalige versie van de manual mee te nemen, met alle respect richting de heer G. Schottert maar die vertaling van em is ook niet alles..
HurricaneStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-10-2002
Laatste: 30-7-2020
Berichten: 343
7-4-2005 20:39
Goed nieuws Harmen. ipv een maxim krijg ik een pearl mee. toch bedankt voor de uitleg en uitnodiging! happy :)
...
DJ ChrisStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 21-12-2007
Berichten: 290
7-4-2005 20:59
pfiej, Tobias en Ik hebben de software gedownload, en begrijpen er echt GEEN BAL van, is er ergens een duidelijke handleiding voor beginners, die een pro controller willen gebruiken?

groet
alsof iemand erop let
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-4-2005 21:17

DJ Chris schreef:

Tobias en Ik hebben de software gedownload, en begrijpen er echt GEEN BAL van,
Daar was ik al bang voor en weet nu helemaal zeker dat het gebruik van een "echte" tafel nog moeilijker voor jullie wordt. Het Sunlite programma is juist zeer gebruiksvriendelijk.

Op de site van Sunlite kan je ook de handleiding downloaden. (is wel in het Engels, zoals vele handleidingen)

Wat dat aangaat kan het ook wel slim zijn om je iets meer in het DMX verhaal te verdiepen. Hoe stel ik een lamp in, hoe programeer ik de lamp etc.)

Als je wilt zien hoe het werkt, of uitleg wilt hebben kan je ook een keer langskomen. Het is niet zo moeilijk als dat het eruit ziet.

Ook kan ik dan de gebruikers verschillen tussen Daslight en Sunlite laten zien.

Martin.
kvm entertainment
HarmenStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-11-2003
Laatste: 5-10-2010
Berichten: 121
7-4-2005 21:31
noemt hier iemand dash/sweetlight en pro in een zin sad :(
denk t niet..
maare @ william, das erg mooi voor je!
je mist wel wat hoor laugh :D
maare ik kan die macros van je nog steeds niet vinden, wel presets maar dat is hier niet letterlijk te vertalen.
je kunt wel je eerder gebruikte progjes gebruiken als macros dmv stacks maar nog steeds niet hetzelfde als een macro..
Green MagicStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-7-2003
Laatste: 17-2-2006
Berichten: 57
7-4-2005 21:37
Ik draai ook met LJ, en ik vind het een zeer mooie controller. Oude PC's zweven overal rond, mijn hele setup heeft ongeveer 1500 Euro gekost. Dit is dan met 19" behuizing, dual-screen waarvan 1 touch, en een externe DMX-tafel. (Zit dan wel 2e hands spul bij, maar toch)
Zeker met een DMX-tafeltje erbij is er heel snel mee te werken, en de touchscreen is makkelijk om snel standjes op te roepen.

Aart schreef:

De offline-visualizer (bijgeleverde 3d-omgeving om offline dingen te programmeren) kent alleen martin-fixtures.
Dit was vroeger wel zo, maar nu absoluut niet meer. Heel veel non-martin fixtures worden ook in de OV ondersteund. Ik heb onze winner-scans er bijvoorbeeld ook in staan. Check ook het martin forum, daar staan veel updates voor fixtures op.
Ook is het continu in ontwikkeling, elke keer worden er nieuwe features toegevoegd.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)