Forum > Geluid

Tik in speaker door licht schakelaar

(43 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
16-2-2005 17:02
Er wordt wel eens gedoucht terwijl er muziek aanstaat?
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 28-9-2024
Berichten: 5308
16-2-2005 17:04
Oh, OK. Pfoeh, wat een opluchting... wink ;)
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
DjmarkjeEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-9-2004
Laatste: 9-4-2005
Berichten: 141
16-2-2005 17:13
Ik heb dit probleem ook thuis gehad en verschilende dingen geprobeerd bleek uiteindelijk dus aan de lichtschakelaar te zijn nieuwe ingezet alles weer goed.
tjaaa.. ander weet ik het ook niet meer
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
16-2-2005 20:52
Oké, kom dus net van de Makro vandaan. Heb me daar een overspanning beveiliger gehaalt. Die schijnt pieken uit het lichtnet te halen ... Heb hem dus geprobeerd, werkt niet! Dus die kan weer terug angry Deze koste trouwens 27 euro. Ook hadden ze er één van 57 euro, deze filterde EMI signalen, en onstoorde de rest. Dit is me écht te prijzig voor zo'n *** ding.

Dus ga op zoek naar een ander alternatief. Ik wordt gewoon agressief van iedere plop die ik hoor angry
DJ SietseStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2003
Laatste: 9-9-2008
Berichten: 1218
16-2-2005 22:05
Wie heeft jou wijsgemaakt dat een overspanningsbeveiliger helpt??? Denk nou zelf.. is er hier sprake van overspanning? laugh :D
Door internet beperkt
NijhuisrVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 10-3-2003
Laatste: 10-9-2024
Berichten: 2195
16-2-2005 22:25
Wat jij nodig hebt is gewoon een goed netfilter, daar sluit je dan je boxen op aan.

https://www.circuitsonline.nl/circuits/view/82

Deze kan je ook gewoon kopen, maar heb geen idee wat die dingen kosten.
Leviathan, Lord of the Labyrinth!!...
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
16-2-2005 22:27

DJ Sietse schreef:

Wie heeft jou wijsgemaakt dat een overspanningsbeveiliger helpt??? Denk nou zelf.. is er hier sprake van overspanning? laugh :D
Ik citeer uit de handleiding: "Filtert pieken in het net".

Dus neem ik aan dat hij het signaal filtert, niet waar? wink ;)
RutgerLANStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-1-2005
Laatste: 5-2-2019
Berichten: 387
16-2-2005 22:51

nijhuisr schreef:

Wat jij nodig hebt is gewoon een goed netfilter, daar sluit je dan je boxen op aan.

https://www.circuitsonline.nl/circuits/view/82

Deze kan je ook gewoon kopen, maar heb geen idee wat die dingen kosten.
Thnx! Hier kan ik wat mee.

Zal eens kijken of ik dit zelf ga maken, of dat ik het laat maken. Ik denk dat ik voor het laatste ga, aangezien ikzelf redelijk in de electronica zit maar het goed wil hebben. En zeker geen 230 V door mijn neus wil krijgen!

Ik ga kijken naar een kant en klare oplossing. Is die er niet, zoek ik iemand die het voor mij wil solderen wink ;)
LEDesignStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-4-2004
Laatste: 26-5-2017
Berichten: 744
17-2-2005 05:37
Eindelijk, op de 3e pagina een antwoord wat allang eerder gegeven had moeten zijn.

Deze tik hoor je omdat alles op een gedeelde 0-leiding uitkomt, waardoor pieken door het hele stroom-circuit lopen. Dit is dus hoorbaar. Soms helpen ontstoorfilters, soms niet. Wat je kan doen is de b300 aansluiten op een 'schone' groep, een groep met schakelaars wat zelden gebruikt worden. Maar om nou een verlengkabel door je huis te laten lopen is ook weer zoiets.

Ik heb dit zelf ook vaak met de drive-in, nou werk ik met krachtstroom dus heb ik dit iets minder gauw, maar zogauw de blacklight ingeschakeld wordt, of de rookmachine gestart wordt, dan hoor je die tik weer, ook al zit het op verschillende groepen. Dit komt dus door die gedeelde 0-leiding.

Ik heb er tot nu toe nog geen goede oplossing voor gevonden.
Vergeet niet te lachen
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 2-10-2024
Berichten: 13473
17-2-2005 10:13

Dj Mark schreef:

Eindelijk, op de 3e pagina een antwoord wat allang eerder gegeven had moeten zijn.

Deze tik hoor je omdat alles op een gedeelde 0-leiding uitkomt, waardoor pieken door het hele stroom-circuit lopen.
En de EM spike die in de ether terecht komt??? Die moffel je maar even weg omdat het goed uitkomt??? Of ga je die spike in de ether zeggen dat hij als de wiedeweerga een kabel in moet gaan zodat hij gefilterd kan worden?

Meestal ontstoort met dingen bij de bron (waar ze ontstaan), da's logischer namelijk. Zo is de ellende van een lekkende kraan prima op te lossen door de afvoer van de wasbak open te laten staan (kan het water mooi wegkomen) maar handiger is het natuurlijk het leertje van de kraan te vervangen... wink ;)
Ik heb dit zelf ook vaak met de drive-in, nou werk ik met krachtstroom dus heb ik dit iets minder gauw,
Even hierboven heb je het over een "gedeelde nul". Heb je diezelfde "gedeelde nul" maar even weggemoffeld bij je uitleg "ik gebruik krachtstroom dus ik heb het minder gauw"??? Wij gebruiken immers krachtstroom in sterconfiguratie (en dan is die nul OOK zo gedeeld als het maar kan).
maar zogauw de blacklight ingeschakeld wordt, of de rookmachine gestart wordt, dan hoor je die tik weer, ook al zit het op verschillende groepen. Dit komt dus door die gedeelde 0-leiding.
Wederom wordt het EM verhaal onder het tapijt geveegd. Is een optie alleen zal de natuur zich niet aanpassen aan het inzicht van de persoon... De aarde is plat ;-)
Ik heb er tot nu toe nog geen goede oplossing voor gevonden.
Ik wel. Metalen behuizingen, EMI filters aan de ingangen (zijn verplicht volgens de CE maar High-End EN veel PA merken hebben hier nog niet echt van gehoord), goede filtering van de voeding van het apparaat, Pin-1 error herstellen (Pin-1 is chassis ground en NIET signal ground en al helemaal NIET een onderdeel van de audioverbinding!!!), Goede kabels gebruiken, Alleen gebalanceerd werken.
Eindelijk, op de 3e pagina een antwoord wat allang eerder gegeven had moeten zijn.
Generaliserend, denigrerend en zou fout als het maar kan!
-- Pardon my French, I'm Dutch --

Terug naar forum Reageer (zonder quote)