Forum > Geluid

Restauratie Peavey SP1 en T-300.

(85 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
10-3-2005 00:51
Hallo Jakkes72

jakkes72 schreef:

Die leverancier A.R.K, heb je daar adresgegevens van?
Bij deze:

ARK - SERVICE CENTRE
OTTERKOOG 63
1822 BW ALKMAAR
072 5627295

Greetz Webbie....
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
10-3-2005 00:53
Hallo BartSegers,

bartsegers schreef:

hoe is deze verf aan te brengen ?

ik zoek nog altijd een goedkoop zelf aanbrengbaar alternatief.

beetje het oude gitaar bos idee. lekekr grof, en ijzersterk laugh :D
Deze verf MOET verspoten worden met een spuit met een grote naaldopening (2,5 - 3.0 mm).

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
9-6-2005 11:22
Hallo,

Ik heb vandaag 2 Peavey Black Widows 1504-4 besteld.
Het adres waar ik het nu besteld heb, was meer als een derde goedkoper als A.R.K. shocked 8O (bedankt nog voor de tip Martin).
Ik betaal nu 415,- Euro de twee incl. BTW en vervoer.

A.R.K. rekent voor één Black Widow 255,- Euro excl. BTW, en dan komt er nog het vervoer bij van DHL. Reken maar uit wat dat scheelt.

Nu nog 2 á 3 weken wachten voor dat het binnen is, maar ja voor die prijs wil ik wel even wachten.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
9-6-2005 22:13
Hallo Tcmc,

Zou er aan het scheidingsfilter van de SP-1 ook nog wat verbetert kunnen worden"?
En zou Ferrrofluid gebruiken in de 22XT, in combinatie met een "verbeterd" scheidingsfilter wat helpen?

Wat ik nu heb is:

- Mid/High = Peavey 22XT
- Bass = Peavey Black Widow 1504-4

De crossoverfrequentie is nu 500Hz.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
9-6-2005 23:10
Het adres waar ik het nu besteld heb, was meer als een derde goedkoper als A.R.K. (bedankt nog voor de tip Martin).
Ik weet wel ongeveer wat een Black widow kost en waar je hem zou kunnen halen wink ;) Tevens heb ik ervaring met ARK.

Martin.
kvm entertainment
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
10-6-2005 16:48
Hallo,

Misschien iemand interesse in de oude speakers die uit de SP-1 komen?
2 x Peavey SP-1 15" woofer, 100Watt/4Ohm (echte watts, deze speakers kunnen minimaal het dubbele aan)
1 x Peavey 1" Spider HF driver, vanaf 500Hz belastbaar, 40Watt/8Ohm

Mogen weg voor een klein prijsje.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TrancemasterStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-9-2002
Laatste: 31-8-2009
Berichten: 41
10-6-2005 17:58

Webbie schreef:

Hallo,

Ik heb vandaag 2 Peavey Black Widows 1504-4 besteld.
Het adres waar ik het nu besteld heb, was meer als een derde goedkoper als A.R.K. shocked 8O (bedankt nog voor de tip Martin).

Greetz Webbie...
Kun je mij dat adres mailen happy :) Daar wil ik dan ook wel gebruik van maken, mocht 't weer
een keer nodig zijn.

alvast bedankt happy :)
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
10-6-2005 18:05
Hallo Mark,

Je hebt mail... happy :)
Geef wel even feedback terug, als je wilt.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...
TCMCVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2003
Laatste: 21-12-2014
Berichten: 1193
11-6-2005 08:09

Webbie schreef:

Hallo Tcmc,

Zou er aan het scheidingsfilter van de SP-1 ook nog wat verbetert kunnen worden"?
En zou Ferrrofluid gebruiken in de 22XT, in combinatie met een "verbeterd" scheidingsfilter wat helpen?

Wat ik nu heb is:

- Mid/High = Peavey 22XT
- Bass = Peavey Black Widow 1504-4

De crossoverfrequentie is nu 500Hz.
Wanneer een tweeter of driver vanuit de fabriek niet van ferrofluid is voorzien zou ik het niet gebruiken. Ik heb niet zo'n goede ervaringen met ferro fluid in drivers en tweeters. De hoogste tonen lijken wat gedempt te worden, zowel bij Hifi als PA.

500 Hz is een lage crossover frequentie, maar moet goed te doen zijn omdat je een grote hoorn hebt, immers de laagste frequentie is het sterkst afhankelijk van de hoornlengte alsook het mondoppervlak.

Mocht je zelf het filter willen verbeteren of herbouwen, dan zit er niets anders op dan de speakers in de kast afzonderlijk door te meten met Sia Smaart Live 5. Dit kun je buiten doen en de speakerkast op de rug te leggen.

Je kunt ook voorzichtig met de DCX crossover experimenteren met verschillende filtertypes, crossover frequenties en demping. Voor de high driver zou ik een 18 dB butterworth filter maken terwijl voor de lage tonen 12 dB, misschien 6 dB octaaf al voldoende is. Dit kun je dan vertalen naar analoge filters. Mijn ervaring is wel dat je 2 dB ernaast kan zitten en dat de frequenties op het analoge filter iets verlegd moet worden. Doe dit niet met alleen muziek, maar ook in combinatie met Sia Smaart Live 5. Je heb wel eens de neiging om een "gat" te creëren.

TCMC
WebbieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 27-12-2002
Laatste: 7-6-2024
Berichten: 2128
11-6-2005 09:22
1 x bewerkt. Laatst door Webbie op 11-6-2005 16:15
Hallo Tcmc,

TCMC schreef:

Wanneer een tweeter of driver vanuit de fabriek niet van ferrofluid is voorzien zou ik het niet gebruiken. Ik heb niet zo'n goede ervaringen met ferro fluid in drivers en tweeters. De hoogste tonen lijken wat gedempt te worden, zowel bij Hifi als PA.
Oké, dan zal ik ook niet gaan knoeien met die rommel. Dat hij minder helder gaat klinken moet ik zowiezo niet hebben.
500 Hz is een lage crossover frequentie, maar moet goed te doen zijn omdat je een grote hoorn hebt, immers de laagste frequentie is het sterkst afhankelijk van de hoornlengte alsook het mondoppervlak.
Heeft het zin op de crossoverfrequentie wat hoger te leggen (bijvoorbeeld 600Hz), want de laatste SP-1's zijn ook volgens mij zo gecrosst (er komt nu een moderne woofer in).
Mocht je zelf het filter willen verbeteren of herbouwen, dan zit er niets anders op dan de speakers in de kast afzonderlijk door te meten met Sia Smaart Live 5. Dit kun je buiten doen en de speakerkast op de rug te leggen.

Je kunt ook voorzichtig met de DCX crossover experimenteren met verschillende filtertypes, crossover frequenties en demping. Voor de high driver zou ik een 18 dB butterworth filter maken terwijl voor de lage tonen 12 dB, misschien 6 dB octaaf al voldoende is. Dit kun je dan vertalen naar analoge filters. Mijn ervaring is wel dat je 2 dB ernaast kan zitten en dat de frequenties op het analoge filter iets verlegd moet worden. Doe dit niet met alleen muziek, maar ook in combinatie met Sia Smaart Live 5. Je heb wel eens de neiging om een "gat" te creëren.

TCMC
Mijn onkunde op dit gebied is dermate groot dat het niet wijs is om dit zelf te gaan doen. Uiteindelijk wil ik toch de zaak aktief gaan aansturen. Wel is mij geadviseerd door Peavey om het originele "cd EQ network" wel te blijven gebruiken van het passieve filter. Zoals je mij eerder hebt verteld kan ik dat ook met de DCX doen, maar zoals eerder gezegd ben ik echt een totale n00b in dit gebeuren.

Ik wacht eerst tot ik de nieuwe Black Widows binnen heb, en ga dan is luisteren of het wat geholpen heeft. Daar er nu twee verschillende drivers inzitten, moet met de vervanging ervan het geluid van beide speakers het zelfde gaan klinken (wat ze nu absoluut niet doen).

Heel erg bedankt voor je duidelijk uitleg en reactie.

Greetz Webbie...
These go to Eleven ...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)