Forum > Licht

Nieuwe lichttafel: JB-Lighting Licon CX

(43 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
JanboStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-8-2004
Laatste: 8-6-2010
Berichten: 231
8-3-2005 22:46
Thanks Bart, heb ook een emailtje gestuurd en ik verwacht dan hetzelfde antwoord. Twee kopen?? laugh :D

Maar misschien eerst de wijze raad van Victor opvolgen. Paar keer huren kan veel ellende voorkomen.
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
8-3-2005 23:23
Mag toch hopen dat de firmware op fatsoenlijke wijze up-date-baar is.
De cx staat al bijna een jaar op hun site, ik mag hopen dat die op grondige wijze gebeta-test is. Ik heb in dat opzicht meer vertrouwen in de CX van jb dan in zeg de "creation" van glp.
Ik denk dat je dat "sold" eerder moet lezen als "onze eerste series zijn gereseerveerd voor reviewers, beurzen, vrienden en bekenden"
Petty materialists!
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
16-3-2005 10:02
Ik heb zijn grote broer hier in de verhuur.
Alle mensen die bekend zijn met de MA scanco tikken hier zo op weg. Ben zelf Avolites fan, maar na een aantal wat grotere producties begin ik die Licon toch erg te waarderen. Veel cues, presets en chases dicht bij de hand. Zo te zien is het kleine broertje bijna met evenveel cue/chase/seq knoppen uitgevoerd.

Voordelen:

Goede prijs/kwaliteit verhouding
Simpele tafel
Veel playback buttons
Stabiel/degelijk
Leuke combi van Par/intelli

Nadelen:

redelijk omslachtig programeren
Shape generator kost veel tijd om een mooie move te fabrieken.
Par sectie via encoderswheels bedienen is niet makkelijk.

Kortom goede aankoop. happy :)
>>Zo niet, dan toch!!<<
-bart-VIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-10-2002
Laatste: 14-8-2015
Berichten: 388
29-3-2005 13:25
https://www.jb-lighting.de/downloads/katalog/DE/20.pdf
Petty materialists!
Joost Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-2-2002
Laatste: 15-7-2014
Berichten: 466
29-3-2005 15:09
@ Sander:

Is het ook mogelijk om met offsets te werken in je p/t effecten? En zijn deze makkelijk te "verdelen" over de groep fixtures die je geselecteerd hebt (bv fix1: 0%, fix2: 5%, fix3: 10%, etc)?

Kun je een wat meer uitleggen waarom het zo omslachtig programmeren is?
I'll tell ya what. I'll do it for a caravan.
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
29-3-2005 17:23

Joost schreef:

@ Sander:

Is het ook mogelijk om met offsets te werken in je p/t effecten? En zijn deze makkelijk te "verdelen" over de groep fixtures die je geselecteerd hebt (bv fix1: 0%, fix2: 5%, fix3: 10%, etc)?

Kun je een wat meer uitleggen waarom het zo omslachtig programmeren is?
Een offset is mogelijk ja, dit heet Phase in Licon termen. het nadeel alleen is dat je per fixture steeds die waarde moet verranderen met je encoderwheel. En als je 32 wappers gebruikt wordt je daar niet echt blij van. Je kunt dus op deze manier een 'wave' maken.

Omslachtig programeren: Als je het goed wil doen maak je eerst presets voor alle features van je heads. Pan / tilt posities, enz...Later copieër je deze weer naar cue knoppen voor snellere toegang tijdens je show. Persoonlijk vind ik dit een beetje dubbel werk. En vooral mooie shapes maken kost relatief veel tijd t.o.v een pearl of Hog. Als je odd/even shapes wil maken moet je per fixture de richting aangeven. Parren proggen kost ook redelijk veel tijd aangezien je alle dimmerkanalen die je wilt proggen eerst moet aanzetten, later ook zorgen dat ze daadwerkelijk geselecteerd zijn anders worden ze niet opgeslagen onder een cue of schuif.

verder is het een hele fijne tafel, als je show éénmaal geprogd is dan is het 'live' relaxed schuiven.
>>Zo niet, dan toch!!<<
Fl@xStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 7-10-2003
Laatste: 2-6-2010
Berichten: 49
10-4-2005 17:04
ff een kick voor de mensen die nog meer willen weten over de Licon CX.

Ben afgelopen week op de messe bij JB-lighting geweest en daar ff de CX uitgebreid bekeken.

Ze hebben een aantal features uitgebreid t.o.v de Licon 1.

*Touchscreen
*USB slots om shows op memorystick op te slaan
*Visualizer software te koppelen aan de tafel, om thuis voor te programeren of om real-time je output te zien.

Verder hebben ze me laten weten dat er een nieuwe software versie komt waar de nadelen die ik in de vorige posts noemde bijna allemaal verholpen of verbeterd zijn.

Shape generator wordt uitgebreid met meer figuren zoals waves, odd/even cirkels enz...

Hoop dat jullie er iets mee kunnen.
>>Zo niet, dan toch!!<<
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
10-4-2005 17:26
En hier dan nog even het plaatje van het beursexemplaar dat ook al in het topic over de Pro Light & Sound staat: https://www.megashow.nl/new-line/Pro%20Light%20Sound%202005/JB%20Lighting%20Licon%20CX.jpg
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
StekelvarkeStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 10-12-2003
Laatste: 2-8-2014
Berichten: 713
10-4-2005 21:14
zijn dit nu wolkjes op dat scherm of vetige vingerafdrukken? razz :p
exit night into LIGHT
OmErtaStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2005
Laatste: 23-12-2008
Berichten: 236
10-4-2005 21:26
is een touchscreen dacht ik dus zullen wel vettige vingerafdrukken zijn

Terug naar forum Reageer (zonder quote)