Forum > Geluid

Behringer DX-1000 probleem

(40 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
15-12-2004 16:52
Als het nog niet in het wetboek stond dan mocht het wel opgenomen worden. Wat er dan OOK in opgenomen mag worden is dat de klant zelf maar alle kosten voor z'n rekening neemt als blijkt dat hij/zij ZELF een foutje gemaakt had (bijvoorbeeld zichzelf schromelijk overschatten waar het gaat om kennis van de apparaten en dus zichzelf ook te goed vindt om de handleidingen te lezen; ook als het niet lukt).

Want DAAR word ik soms ook wel een beetje moe van. Van die VMX-300's die ik teruggestuurd krijg omdat de klant zegt dat hij het niet goed doet (vind je het vreemd als alle killswitches aan staan???), of een VMX-300 die je terugkrijgt omdat de klant klaagt dat de cross-fader niet goed werkt op kanaal-1 (vind je het vreemd aangezien de cross-fader vast zit op kanaal 2 en kanaal 3). Of een mixer die je terugkrijgt omdat volgens de klant de kanalen niet goed werken (vreemd hè als je de draaitafels (phono uit) op de line ingangen knoopt). Of een mixer waarbij geklaagd wordt dat het geluid zwaar overstuurd is (vreemd toch als je de uitgang van de mixer aan de phono van je hifi set knoopt).

En dan ook nog mailtjes sturen in de trant van "hoe ga jij dit oplossen???"... De toonzetting alleen al...

Wat zou trouwens een redelijke "boete" zijn voor dit soort gevallen (rekening houdend met verzendkosten die we moeten maken EN tijd die we kwijt zijn aan het onderzoek zelf EN de adminstratie eromheen)???
-- Pardon my French, I'm Dutch --
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
15-12-2004 16:57
Hahaha, nou ben ik er wel één die gewoon wil dat het apparaat goed werkt, maar ik informeer eerst goed bij de leverancier voordat ik iets opstuur. Me spullen wil ik ook het liefst zo min mogelijk kwijt, dus ik stuur niet zomaar iets op. Inderdaad belachelijk dat mensen tijd en geld van je "stelen" door dat soort domme fouten.
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
SjapperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 26-11-2003
Laatste: 19-7-2012
Berichten: 376
16-12-2004 08:52

Dré schreef:

(...)
Wat zou trouwens een redelijke "boete" zijn voor dit soort gevallen (rekening houdend met verzendkosten die we moeten maken EN tijd die we kwijt zijn aan het onderzoek zelf EN de adminstratie eromheen)???
Ervanuitgaande dat deze opmerking serieus is bedoeld, ben ik maar zo vrij hier even op te reageren wink ;) :
Ik vind het nog steeds MEER dan terecht dat als het probleem bij de klant blijkt te liggen (ondeugdelijk gebruik, fouten door het niet-lezen van de handleiding [killswitches verhaal bijv]) dat dan de verzendkosten in ieder geval bij de klant mogen liggen. Dit is overigens ook weleens in een ander topic naar voren gekomen dacht ik? Veel klanten waren het hier toch mee eens (naja, behalve diegene die regelmatig dit soort "foutjes" maken misschien! wink ;) )
En als dit vaker bij dezelfde klant blijkt voor te komen (geen idee of je dat inzichtelijk hebt / kan maken), dat je misschien wel aanvullende voorwaarden gaat stellen indien de persoon in kwestie WEDEROM terugkomt met een probleem wat hem te verwijten valt. Deze voorwaarden moet je dan echter wel vooraf aan hem voorleggen.
Echter, vraag ik me af of dit juridisch gezien door de beugel kan. Aangezien je ook zit met een zogenaamde "zwarte" en "grijze" lijst van aanvullende voorwaarden van de leverancier naar de consument toe die volgens de wet niet ("zwart") of beperkt ("grijs") mogen.

Bovendien denk ik dat het ook een beetje het verhaal is van een webshop. Door de afstand kan iemand niet even langskomen met het apparaat en krijg je dus extra kosten en tijd (het weer terugzenden bijv.). Ik denk dat dat inherent is aan je vak, Dré! Maar goed, dat geldt andersom ook voor klanten die bij jou kopen. Die moeten mijn inziens ook (beter?) realiseren dat zij ook extra kosten kunnen hebben.

@ DJ Jus, lees dat topic maar eens door! (m.a.w. "search" cdj800, maaarten, garantie???)
Beauty hides in the deep
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
16-12-2004 09:59
(Garantie) vErzendkosten zijn heel makkleijk te vorkomen;
Gewoon de gebruiksaanwijzing goed doorlezen, en al je kabeltjes goed kontroleren.
meer dan de helft van die zogenaamde grantieklachten verdwijnen dan als sneeuw voor de zon.

We zien dat hier op het forum ook vaak genoeg met paniekklachten op nieuwe spullen.
Blijkt meestal gebruisaanwijzing blindheid, of kabel problemen te zijn.

Ik zeg tegen mijn schoonloopmatten-klanten met klachten altijd,
als u er zeker van bent dat het een fout in ons produkt is,
moet u het zeker aan ons terugsturen!
Als u gelijk heeft, krijgt u niet alleen een nieuw produkt, maar vergoeden wij ook nog UW verzendkosten.
De grap is dat je dan meestal veel minder gauw iets krijgt teruggestuurd omdat men meestal zelf ook wel weet waardoor de klachten zijn ontstaan.
(niet doorlezen gebruiksvoorschrift, verkeerde behandeling, enz.)
Verder krijg je dan alleen nog echte klachten krijgt teruggezonden.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
SpeakerfreakStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-10-2002
Laatste: 1-12-2017
Berichten: 1913
16-12-2004 11:25
offtopic;)

er kan ook zoveel aan een matje kapot zijn
VictorVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 23-8-2002
Laatste: 16-9-2024
Berichten: 5308
16-12-2004 13:48
Ik dacht het wel:
- uitval/kaal worden
- verkleuren
- glad worden
- slippende anti-sliplaag
- krimpen in de was
- schimmelen
- toplaag laat los van onderlaag
- scheuren

en ga zo maar door.
Ik ben niet gek, ik ben een helicopter! Een Satel Pogi om precies te zijn!
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
17-12-2004 12:21

Victor schreef:

Ik dacht het wel:
- uitval/kaal worden
Uitval nee, zit op speciale manier vast
en kaal alleen door slijtage
- verkleuren
Alleen door zonlicht of door met witwasmiddel wassen
- glad worden
Het rubber blijft stroef, PVC word glad en dat zit er bij mij niet onder
- slippende anti-sliplaag
Je valt in herhaling, dat zei je hierboven ook al. Zit je expres de boel te dramatiseren? laugh :D
- krimpen in de was
Andere merken bij iedere keer dat je ze wast, maar door speciale bevestiging van katoen kan mijn mat alleen bij de eerste keer wassen een paar milimeter krimpen of uitzetten, daarna veranderd hij niet meer van maat.
- schimmelen
Dan zou je hem niet schoonmaken, viezerik! Want van zichzelf schimmeld hij niet.
- toplaag laat los van onderlaag
In theorie kan dat tijdens de fabrikage gebeuren dat de hechting van de twee delen niet 100% is, maar alle leveringen worden bij binnenkomst gecontroleerd, om ervoor te waken dat er niets de deur uitgaat met gebreken. MOcht een klant dat dan toch meemaken, krijgt deze zelfs na 5 jaar nog een nieuwe van me. Maar als de rug los zit, weten ze dat al na een week.
In het gebruik kunnen de rug en het katoen niet uit elkaar vallen, dankzij speciaal procedee. Dus is het vrijwel meteen zichtbaar.
- scheuren
Alleen als je er te ruw mee omgaat, bijvoorbeeld door ze te hard uit te kloppen.
En als de mat tot op de draad versleten is, fdan is hij uiteraard ook minnder sterk, maar dan is hij ook wel gemiddeld een jaar of tien oud. Mag het dan een keertje? Ik moet ook eten.....
en ga zo maar door.
Kom maar op.......
We hebben er altijd naar gestreeft om zo'n goed mogelijk produkt voor een redelijke prijs te laten maken....
Idd, ik laat ze zelf maken! Ik heb dus veel invloed op hoe het produkt word gemaakt en de samenstelling en hoeveelheid van de ingrediënten.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
17-12-2004 12:29
ehm... hap?

Of was je gewoon even hardop je verkooppraatje aan het oefenen laugh :D
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 9489
17-12-2004 22:33
Mijn mat is mijn kindje,
Vaders en kindjes:
als je aan mijn kindje komt dan kom je aan mij.........
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
ReemskiVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-10-2002
Laatste: 18-9-2024
Berichten: 1370
18-12-2004 03:36
Dan laat je toch flink over je kindjes heen lopen Tom.......

Terug naar forum Reageer (zonder quote)