Forum > PC related Forum

Hulp bij PC mixen gezocht

(51 reacties. Pagina 3 van 6)
Moderator(s): Dré
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 1207
6-11-2004 12:23
Een controller is toch wel een vereiste in mijn ogen.
Fatsoenlijk mixen zonder controller is vrijwel niet te doen.
Je bent het gevoel dan ook meteen kwijt.
Even snel aanpassen doe je niet zo maar even dmv toetsenbord of muis.
Een simpel mengpaneeltje gewoon MET toonregeling te nemen.
Je gebruikt toch redelijk vaak 2 knoppen tegelijk in je toonregeling.
Hoe dacht je dit te doen met een muis?
Killen zou nog wel kunnen met een toetsenbordje en dan wat knopjes programmeren maar echt bij stellen.
Dat lukt je gewoon niet.
Darth Crossfader
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
6-11-2004 12:55
Ik vind toch dat als je een multichannel geluidkaart hebt ,en daar je mixer op aansluit (2 apparte kanalen voor elke speler) dat er op de pc goed te mixen is. WEL is het dan een vereiste dat je je keyboard shortcuts goed instelt naar je eigen wensen. (programma's als virtual dj maken dit mogelijk). Het is dan alleen even wennen hoe je pitchbend enz via het toetsenbord maar het is heel goed te doen (zelfs met autosync uit).

Wil je echter wat professioneler ,en een set met een hoger "pats" gehalte ,ga dan voor een controler. Het is toch net wat makkelijker ,maar niet persee noodzakelijk naar mijn mening happy :)
MitchdjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2004
Laatste: 29-5-2005
Berichten: 15
6-11-2004 13:03
Het ging mij eigelijk meer om waar ik op moet letten bij mixen?
en hoe ik zeg maar een mix kan maken?
misschien was ik daar niet echt duidelijk
sorry daar voor
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
6-11-2004 13:13
In dat geval zou ik zeggen, veel leesplezier:
www.new-line.nl/forum/search/?str=beatmix&b=1&f=0&df=10&usr=

Gebruik nog eens wat andere zoektermen en je zult nog veel meer topics vinden.
RemczeroStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-11-2002
Laatste: 26-2-2010
Berichten: 336
6-11-2004 13:21
Vooruit dan :
1. Je 1e nummer start je gewoon.
2. Je gaat via je koptelefoon (bij gebruik van multichannel geluidskaart tenminste) je 2e plaat instarten. Dit doe je op de 1e beat van de 16/32. Als je die eerste beat niet weet te vinden ga dan gewoon mee tellen. Je hoort in de muziek meestal een verandering op zon moment.
3.Zodra je nummer in is gestart ga je met je pitchcontrol de platen gelijk laten lopen. Dus de 32 beats van de eerste ,op de 32 van de 1e. Dit doe je door de schuif in de plus te draaien om sneller te gaan. in de min om langzamer te gaan. Dit is het meest tricky gedeelte van het mixen ,en dit moet je heel goed oefenen. Het zal dan ook niet meteen goedgaan.
4. Zodra de platen gelijk lopen naar je zin , pas je de equalizer knoppen aan zodat je een beetje 1 mooi geheel krijgt. Dan duw je op de mixer in de software je schuif van de 2e speler omhoog. Nu hoor je over je speakers ,beide platen.
5. Je mixt je 1e plaat weg. Dit kan met kleine veranderingen aan je equalizer ,maar ook via je fader ,doormiddel van dicht schuiven.

Dit is allemaal al eerder gezegt in het forum ,maargoed speciaal voor jou dan toch het overzicht. Succes
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
6-11-2004 16:20

DJ.T schreef:

Fatsoenlijk mixen zonder controller is vrijwel niet te doen.
Je bent het gevoel dan ook meteen kwijt.
Even snel aanpassen doe je niet zo maar even dmv toetsenbord of muis.
En toch kan ik echt wel strakke mixjes maken met mijn toetsenbord, even strak als dat ik dat kan met proff. cd-spelers... Het is zeker wél te doen. "Je bent het gevoel kwijt" is gewoon gelul, gevoel kun je aanleren. Dat het omslachtiger werkt ben ik wel met je eens, natuurlijk werkt een controller prettiger. En het patsergehalte... leuke drogreden. Ik heb persoonlijk niet zo'n behoefte om te patsen met mijn spullen.
Een controller kan altijd nog worden aangeschaft!
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 1207
6-11-2004 16:38
Pim, jij wilt zeker niet voor mij een mixje op te nemen met enkel je pc? wink ;)
Laat hem dan ook voor de gein eens in de overloop er net naast en corrigeer hem dan eens recht te leggen, even horen hoe dat klinkt?
Met cd-spelers heb je al minder gevoel als met platen maar als je met een muis en een toetsenbordje staat te mixen lijkt het mij dat het nog minder is.
Ik gebruik zelf BPM Studio zonder controller voor ''erbij''
Gewoon een laptopje met verschillende playlisten, bijvoorbeeld voor achtergrond muziek ed. Of voor tijdens het opbouwen.
Dit werkt erg grappig, maar ik vind het toch erg omslachtig om met mijn muis en toetsenbord te gaan lopen mixen.
Misschien kan je het wel leren maar ik draai toch veel liever met mn cmx3000 als met mijn laptop.
Ik ben wel van plan om een RCP 2001 A bij BPM te kopen.
Dan is het een kwestie van alle cd's ouder dan 2 jaar erop zetten en je kan een nummer binnen een paar tellen vinden.
Jammer alleen dat je een asociaal grote harde schijf nodig hebt om toch zoveel mogelijk cd's er op te kunnen zetten.
En met rippen ben je wel een paar weken non-stop bezig sad :(
Darth Crossfader
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
6-11-2004 16:55
Ik ga echt geen mix voor jou opnemen . Kom maar een keer langs, ik woon in Groningen happy :)

DJ.T schreef:

Met cd-spelers heb je al minder gevoel als met platen maar als je met een muis en een toetsenbordje staat te mixen lijkt het mij dat het nog minder is.
Begin je nu alweer over 'het gevoel'? Wil je nu weer een hele discussie ontketenen? Alsof je met een cd-speler minder gevoel hebt shut up :X Jíj misschien, maar dat geldt dan echt niet voor iedereen. Echt waar, dit is een grote drogreden!

Ik gebruik zelf BPM Studio zonder controller voor ''erbij''
En dan wel een oordeel klaar hebben staan over het gebruik van een toetsenbord i.c.m. Pcdj???
Misschien kan je het wel leren maar ik draai toch veel liever met mn cmx3000 als met mijn laptop.
Dus je bent niet eens zeker van je zaak, maar je doet wel allemaal beweringen...
MitchdjStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2004
Laatste: 29-5-2005
Berichten: 15
6-11-2004 16:59

DJ.T schreef:

Pim, jij wilt zeker niet voor mij een mixje op te nemen met enkel je pc? wink ;)
Laat hem dan ook voor de gein eens in de overloop er net naast en corrigeer hem dan eens recht te leggen, even horen hoe dat klinkt?
Met cd-spelers heb je al minder gevoel als met platen maar als je met een muis en een toetsenbordje staat te mixen lijkt het mij dat het nog minder is.
Ik gebruik zelf BPM Studio zonder controller voor ''erbij''
Gewoon een laptopje met verschillende playlisten, bijvoorbeeld voor achtergrond muziek ed. Of voor tijdens het opbouwen.
Dit werkt erg grappig, maar ik vind het toch erg omslachtig om met mijn muis en toetsenbord te gaan lopen mixen.
Misschien kan je het wel leren maar ik draai toch veel liever met mn cmx3000 als met mijn laptop.
Ik ben wel van plan om een RCP 2001 A bij BPM te kopen.
sad :(
Waar kan ik BPM Studio downloaden ?
ik heb wel wat sites gevonden met demo's maar die werken bij mij
niet hij vind iets niet ...... werkt het soms niet op windows xp pro?
DJ.TStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 1-7-2024
Berichten: 1207
6-11-2004 17:10

PimW schreef:

Ik ga echt geen mix voor jou opnemen . Kom maar een keer langs, ik woon in Groningen happy :)
Het was maar een vraag, ik probeer het af en toe eens voor de gein maar ik kom toch niet op heel nette mixen, een leek zal het allemaal wel best vinden maar ik vind ze absoluut niet strak klinken. Ik zou wel eens willen horen hoe het bij jou dan klinkt. Groningen is me een beetje te ver om zomaar een keertje langs te komen, misschien als ik een keer in de buurt ben.
Ik gebruik zelf BPM Studio zonder controller voor ''erbij''
En dan wel een oordeel klaar hebben staan over het gebruik van een toetsenbord i.c.m. Pcdj???
Ik kan me zo voorstellen dat het met pcdj niet heel anders is.
En van wat ik van PCDJ gezien heb scheelt het ook niet ontzettend veel met BPM.
Misschien kan je het wel leren maar ik draai toch veel liever met mn cmx3000 als met mijn laptop.
Dus je bent niet eens zeker van je zaak, maar je doet wel allemaal beweringen...
Ik heb niet beweert dat het niet kan, ik heb beweert dat het erg lastig was!
Hoe pitch je bijvoorbeeld met een toetsenbord?
Als ik draai met een cd-speler dan plus en min ik omstebeurt totdat hij gelijk loopt, zo heb ik redelijk snel een plaat gelijk.
Ik heb het dan met de muis geprobeert maar het is toch lang niet zo fijn als gewoon een schuifje in je handen hebben, in mijn geval was het zeker niet zo precies om je een vaste schuif wat makkelijker een mm verschuift dan met de muis de pitch fader in een programma.
Darth Crossfader

Terug naar forum Reageer (zonder quote)