Forum > Algemeen Forum

Volledig vernieuwde drive-in show

(118 reacties. Pagina 3 van 12)
Moderator(s): Dré
FerdyStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-3-2003
Laatste: 23-12-2009
Berichten: 331
5-11-2004 23:33

dj large schreef:

mm das idd ook wel cool ja, ik zal er es een nachtje over slapen, want de visitekaartjes zijn al gedrukt(1000 stuks voo 40 euro sad :( )
maja t ziet er maybe idd wat professioneler uit

mvg lars
Of je het er beter uit vindt zien moet je zelf beoordelen.
Ik persoonlijk vind het oorspronkelijke idee beter omdat het logo herkenbaarder is. Een logo is bedoelt als een soort aanzicht, als jij het schelpje van Shell ziet, denk je meteen aan Shell en dus aan brandstof/ tanken (of misschien ook wel aan een lekkere bak koffie + een warme snack wink ;) ).
Zo moeten mensen bij jou logo ook meteen aan jou drive-in/ verhuur gaan denken, maak het logo daarom dus niet te moeilijk maar houdt het herkenbaar. Daar komt ook nog eens bij dat als je je logo op iets gedrukt wilt hebben, je met het oorspronkelijke idee beter/ goedkoper het logo kunt laten drukken. (Rood, Geel en Groen worden mooier in zwart-wit dan dat een hele 'regenboog' aan kleuren in zwart-wit wordt gedrukt)
Niets uit deze tekst mag gequote worden zonder toestemming van de schrijver
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
6-11-2004 11:11
Ik vind jullie logo sowieso niet geheel passend. Een logo behoort een beetje de bedrijfsgedachte weer te geven, deel van de werkzaamheden. Het is toch een soort visitekaartje. Een logo met een kleuerenspectrum is leuk, maar past in mijn ogen meer bij een reclamebureau o.i.d.

Voor je draadloze mics wil je natuurlijk én een betrouwbaar systeem, én een beetje merk, én niet teveel betalen. Shure en Sennheiser zijn te duur, AKG heeft een leuke mic voor ongeveer EUR 250,- (WMS-HT40) en wellicht Samson ofzo nog.

Deze mics hebben vaak 1 vaste frequentie, dus indien je er meerdere aanschaft nog even denken aan verschillende frequenties wink ;)
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
6-11-2004 14:48
over die Soundcraft LX7-11 24, die kunnen we zo goed als nieuw voor niet meer dan 1000 euro krijgen, en omdat, als we optredens van bands willen gaan doen we toch meestal wel zo'n grote tafel nodig hebben.
maar t is idd zo wat je zegt, de rest van de geluidsset zal waarschijnlijk te min zijn(vooral de microfoons) voor bands ed. dus denk ik dat we met een folio voorlopig wel genoeg hebben happy :) (scheelt alweer in de uitgaven wink ;) )

over het logo: ik wil het jullie graag laten zien maar ik heb nog geen server ruimte sad :( het heeft dus echt wel met drive-in te maken,
-het spectrum: drive in's hebben net zoals wij straks hopelijk veel lichten, spectrum heeft met licht te maken, en drive in werk ook ..... vandaar
verder hebben we middenin op dat witte stukje een muzieknoot geplakt...> drive in...>geluids show wink ;)

en over de mics, ik ben ze nu aan t bekijken, maar wat er in de specs staat bevalt me wel edelijk,, ik vind ze alleen oerlelijk
die gemini mic's die in de webshop staan is dat wat ?
Spectrum Drive-in Show
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
6-11-2004 21:37

dj large schreef:

over het logo: ik wil het jullie graag laten zien maar ik heb nog geen server ruimte
Je mag hem wel even mailen, ik heb ruimte zat.
TomVIP Lid
Uit: Anders
Sinds: 3-1-2002
Laatste: 4-10-2024
Berichten: 9491
6-11-2004 22:39
Tip voor de mic's:
VHF hoeft niet zozeer met verstelbare frquentie te zijn,
daar er bijna geen pro meer op de vhf band werkt.
En houd wel in de gaten, slechts 4 kanalen op de vhf zijn nog echt legaal........
En zullen in de toekomst ongetwijfels ook gaan vervallen.

Als je UHF neemt, is verstelbare kanalen een bittere noodzaak.
En dan het liefst zoveel mogelijk. Het is namelijk behoorlij druk op de UHF.
Diversity neem je uiteraard.
Dus jta € 250,- is niet echt veel, maar in de VHF heeft Samson wel mooie setjes voor weinig, en de AKG set heb ik ook nog nooit een kwaad woord over gehoord.
Ik duw altijd tegen deuren waar trekken op staat.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
6-11-2004 23:33

dj large schreef:

over die Soundcraft LX7-11 24, die kunnen we zo goed als nieuw voor niet meer dan 1000 euro krijgen, en omdat, als we optredens van bands willen gaan doen we toch meestal wel zo'n grote tafel nodig hebben.
maar t is idd zo wat je zegt, de rest van de geluidsset zal waarschijnlijk te min zijn(vooral de microfoons) voor bands ed. dus denk ik dat we met een folio voorlopig wel genoeg hebben happy :) (scheelt alweer in de uitgaven wink ;) )
Bands doen is leuk, maar vergeet daarbij ook niet te investeren in randapparatuur. Galm, Echo e.d. dus met 1000 euro ben je er nog lang niet. Ook heb je speciale microfoons nodig (o.a. drumstel, DI boxen e.d.)
Monitor installatie en ga zo maar door.

Draadloze microfoon ? Er zwerven nog zeer goedkope DB modellen rond in winkels (VHF diversity) met het budget wat jij wil uitgeven houd je geld over.
DB is ook de maker van de AKG setjes.

Tevens, Wel een stuk duurder, heeft Sennheiser misschien nog oude uitloop modellen.

Martin.
kvm entertainment
Dj largeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 9-10-2003
Laatste: 2-2-2009
Berichten: 220
7-11-2004 12:10
mm @ tom, ik wist niet eens dat er verschillende soorten mic's zijn ashamed :$ ma ga es effe wat post's doorlezen daarover,

ik ga straks es effe bellen om te vragen van welk merk een mic was die k vaker gehuurd heb, volgens mij ook van db, deze beviel mij ook wel

mvg lars

@ jasper ik heb ze gestuurd !
alvast bedankt
Spectrum Drive-in Show
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
7-11-2004 13:44
Ik zou persoonlijk echt wel een UHF mic. nemen. En de genoemde AKG mic. is geen true diversity, maar dat is voor kleine toespraken e.d. ook niet nodig. Wanneer je echter serieus bands wilt gaan verzorgen heb je aan 250 euro voor een draadloze mic. niet voldoende. Dan heb je minimaal het dubbele nodig...

Als laatse: sinds wanneer is uiterlijk een belangrijk motief bij de aanschaf van een draadloze microfoon? Waar praten we over?
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
7-11-2004 15:40

Niek Bolscher schreef:

Wanneer je echter serieus bands wilt gaan verzorgen heb je aan 250 euro voor een draadloze mic. niet voldoende. Dan heb je minimaal het dubbele nodig...
Ik denk dat hij in eerste instantie geen bands gaat doen, mede i.v.m. de (te) grote inverstering.

In het vorige verhaal was ik vergeten te zeggen dat je met jou budget 2 DB setjes (VHF diversity) kan kopen.
Maar op is op dus reeds goed mogelijk dat het al volledig uitverkocht is.

Martin.
kvm entertainment
Dj JasperStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 3-6-2003
Laatste: 7-9-2018
Berichten: 393
7-11-2004 15:55
Ik heb hem even gehost voor Dj Large:

home.wanadoo.nl/kids.hofman/compleet%20vel%20visitekaartjes.doc

Terug naar forum Reageer (zonder quote)