Forum > Licht

JB-Systems iMove 5S

(42 reacties. Pagina 3 van 5)
Moderator(s): Dré
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
2-11-2004 20:56
Maar bij een goede truss met statieven leg je ook al gauw 1200euro neer.....
Maar ik weet nu wat jullie denken over de JB-Systems iMove 5S en daar vroeg ik om.
Van mij mag er wel een slotje op anders gaat het topic weer naar een heel ander onderwerp.
Mvg Mark Spin
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
MassiveStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 8-12-2003
Laatste: 28-8-2005
Berichten: 525
4-11-2004 14:02
Wat heeft voor jou/jullie nou uiteindelijk de doorslag geven om
ze toch aan te schaffen? (ondanks het hier gegeven advies)
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
4-11-2004 15:47
De meningen die waren gegeven van de MEESTE mensen was dat het een slecht ding is bla bla bla maar ze hebben het niet eens gezien!!!!!!!
Als er een vip lid is die zecht dat het niet een geweldig effect is.De meest gaan dan gelijk allemaal achter aan van ja slect ding terwijl zet het zelf niet gezien hebben.
Trouwens als ik bv een scanner wil nemen moet ik eerst nieuwe statieven halen ben je gauw 600 euro kwijt.
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
Dj SpiderEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 22-8-2003
Laatste: 27-5-2008
Berichten: 352
4-11-2004 18:39

massive schreef:

Wat heeft voor jou/jullie nou uiteindelijk de doorslag geven om
ze toch aan te schaffen? (ondanks het hier gegeven advies)
Helaas beschikken wij nog niet over een truss+Statieven. Het was ook een optie om 2 nieuwe statieven aan te schaffen. Dan waren we net zo veel kwijt als 2 nieuwe MH.

De MH worden nu op 2 geluids statieven gezet (Max 50 killo) Hier langs word een wit kleed gespannen, met een gekleurde lamp er onder. Dus een beetje een idee van een lichtzuil.
Dj fleurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-6-2003
Laatste: 24-3-2010
Berichten: 391
4-11-2004 19:51
klinkt orgineel!!
 
NiekStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 20-8-2002
Laatste: 10-7-2014
Berichten: 882
5-11-2004 13:32
Onstabiel bedoel je. Een drie- of vierpoot luidspreker statief heeft vaak geen enkel horizontaal draagvlak, en de vlakken die je eventueel kunt bestellen zijn best klein. Dus daar wil jij je MH op zetten, met het risico dat ze eraf vallen (door een stoot tegen statief o.i.d.)?
T-nuzzStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-2-2003
Laatste: 29-6-2006
Berichten: 52
5-11-2004 15:42
Hoe ga je dat doen dan? Met twee halfcouplers op een T-bar? shocked 8O shocked 8O
Er is maar één constante factor in de techniek: de verandering
Dj FlashlightStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-8-2003
Laatste: 22-12-2022
Berichten: 202
5-11-2004 17:17
Dat van die statief lijkt in der daat geen goed idee.
Pak liever een stukje truss, daar je moving head op.
Wel natuurlijk een grote base plate er onder, als dat
nog niet stabiel genoeg is: gewoon een stoep tegel erop.
Ik zou ze dan in iedegeval niet in het pubiek zetten!
Om het helemaal af te maken zo'n truss colorchager er onder.
(ik kan even niet op de naam komen.)
Om nog even terug op die "zuil' te komen.
Als je 40cm truss (zo groot mogelijk om je 'zuil" idee te realiseren)
Neemt kun je natuurlijk ook aan de binnenkant
van de truss een kleed spannen (of dat gaat werken?)
Of aan de buiten kant, dan maakt de truss diameter geen r**d uit
het is maar wat je leuk lijkt.

[oftopic] Op kleine feestjes ben ik bang dat je die moving head niet vaak gaat gebruiken. Simpelweg: daar is het budget niet voor.
(tenzij je ze voor een idioote meer prijs er bijdoet) Stel: iemand huurt je in voor een groot feest, maar je moving heads zijn daar te zwak voor, wat heb je dan aan je moving head? 1: vaak te duur voor kleine feestje, 2: vaak te zwak voor grotere feesten. Voor het oog zijn mh's natuurlijk subliem, alleen als je de basic dingen nog niet eens op orde hebt maar had de kans daartoe wel had om die op orde te maken, dan moet je je zelf nog maals achter de oren krabben en je zelf afvagen: was dit geen onnodige koop? en had ik beter truss+ statiefen kunnen kopen?
niet denken dat dit een aanval op je is of zo happy :) [oftopic]
ja...
DutchspidersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-10-2003
Laatste: 5-10-2009
Berichten: 148
5-11-2004 17:56
Ze zijn ook nog niet gekocht.
Kreeg nog steeds mails van mensen die mij wind up's aanboden.
Dus daar ga ik eerst op in
Ik wil later sterven in mijn slaap,net als mijn grootvader.Niet roepend en tierend zoals de passagiers in zijn bus.
Rene bussingStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 10-6-2014
Berichten: 55
5-11-2004 19:44
Ik heb ze vorige week bij mijn importeur een demonstratie gezien. Opzich zijn het best leuke mh-tjes, maar je moet er niet teveel van verwachten, want na een paar meter word het licht aanzienlijk minder. Wat er ook bij komt is dat de kwaliteit niet zo goed is vergeleken een martin mh.
Je moet jezelf gewoon afvragen wat je ermee wilt gaat doen, en wat je zelf wilt. Ik had gekozen truss en scans, maar dit is en blijft altijd mijn mening.
Voor het geld zijn ze best leuk, en zeker de moeite waard voor kleine drive in schows, maar toch is het mooien als ze aan truss hangen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)