Forum > Licht

De DYNAMO VAN JB

(108 reacties. Pagina 3 van 11)
Moderator(s): Dré
Dj mikkieStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-1-2003
Laatste: 30-5-2009
Berichten: 406
6-11-2004 13:33
ik denk dat voor de meeste mensen hier die dynamo juist geen punt van discussie meer is...

maargoed wat wil je dan horen over die dynamo hij wordt gewoon afgeraden omdat 100 watt gewoon geen overdaad aan licht is.
schnappi???
GunnieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-12-2004
Laatste: 3-7-2019
Berichten: 76
14-12-2004 21:20
hoi

ikzelf heb vandaag één Dynamo gekocht, tweede komt er nog aan :)
en moet zeggen zijn prijs is hij zeker waard.
stevig gebouwd geen plastic brol, lamp is perfect voor mijn thuis gebruik en de gobo's en kleuren zijn goed. die gobo shake is leuk en de "strobo" gaat redelijk vlot laugh :D

van geluidsproductie is deze zeker niet overdreven, de naar mijn mening snel genoege spiegel hoor je al niet, alleen de ventilator hoor je. de muzieksturing van wat ik er nu mee getest hebt valt mee maarja kan altijd beter zeker razz :p

enfin omdat er zo weinig over te vinden was heb ik zelf maar snel htmlke ineen geflanst met enkele pics op van de Dynamo zelf en de gobo's happy :) excuse de crappy filmpjes (genomen met Canon A200)

https://gunnie.xoopiter.com/JBSystemsDynamo/index.htm

ps iemand een suggestie om zoiets goedkoop met DMX aan te sturen ? happy :)
MaxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2002
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 1855
14-12-2004 21:34
Moet zeggen dat de JB Dynamo er toch zeker niet verkeerd uitzien voor zijn geld, Jammer dat er "slechts" een 100watt. Lamp inzit (wat wel ideaal is voor een Hobby Kamer).

Opbouw van de scan heeft veel van van The Winner (waar deze scan ook vanaf geleid is) Hij is alleen een stuk kleiner.Wel hebben ze wel enkele dingen verbeterd zoals de DMX aansluitingen die hier mooi in verwerkend zitten (in tegenstelling tot The Winner) en de Euro stekker aansluiting (THe Winner heeft een vaste kabel).

Enige minpunt aan de scan is dat uitpuilende geval bovenop de scan, wat het precies is ben ik nog steeds niet achter, maar het ziet er niet uit (helaas).

Ook zitten er een aantal nieuwe/andere Gobo's op die ik niet bij The Winner tegenkom, En heb het idee dat ook de Strobo een stuk sneller is dan bij The Winner, maar dat laatste kan ik niet met zekerheid zeggen omdat ik deze vrijwel niet gebruik.

Binnenkort maar een Winner MK3 dan? razz :p
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
14-12-2004 22:03
1 x bewerkt. Laatst door KVM op 14-12-2004 22:10

Max schreef:

Enige minpunt aan de scan is dat uitpuilende geval bovenop de scan, wat het precies is ben ik nog steeds niet achter, maar het ziet er niet uit (helaas).
Ziet er inderdaad niet uit, maar daarin zit de stappenmotor.

Acme (maker van de winner) heeft een voorloper van de winner, versie MH 620/640 ook met vaste kabel, persoonlijk lijkt het mij beter.Een eurostekker is misschien makkelijker, maar je kan hem er eventueel uittrekken of hij kan zelfs na veel gebruik er uitvallen! Dan toch maar liever een vaste kabel.
Elke keer resetten is ook niet alles.

Martin.
kvm entertainment
GunnieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-12-2004
Laatste: 3-7-2019
Berichten: 76
14-12-2004 22:03

Max schreef:

Enige minpunt aan de scan is dat uitpuilende geval bovenop de scan, wat het precies is ben ik nog steeds niet achter, maar het ziet er niet uit (helaas).
hieronder zit een motor happy :)
en dat uitpuilend ding stoort me niet echt, het is het licht dat eruit komt dat belangrijk is, in het donker zie de behuizing toch bijna niet sneaky :V

edit kvm was me te snel af
EricStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-10-2002
Laatste: 21-6-2024
Berichten: 455
14-12-2004 23:20
De strobefuntie ziet er in het filmpje inderdaad echt véél sneller uit dan bij de Winner, dit begint er echt op te lijken!

Ziet er een mooi apparaatje uit, zeker voor het geld. Spijtig van de zwakke lamp en gecombineerd gobo/colorwheel (maar wat verwacht je anders voor deze prijs natuurlijk) happy :)
Hoe meer kennis hoe meer twijfel
DjmaxxxStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-9-2004
Laatste: 27-5-2006
Berichten: 34
14-12-2004 23:48
ik vind het opzich wel een leuk efect
maargoed 100 watt lamp is echt niks tussen je andere verlichting

ik vind dit zelf meer voor thuis gebruik
en het klijne broertje van de winner

ik moet wel eerlijk zeggen dat jb-systems steeds meer met goed spul aan komt zetten
GunnieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-12-2004
Laatste: 3-7-2019
Berichten: 76
14-12-2004 23:52

Eric schreef:

De strobefuntie ziet er in het filmpje inderdaad echt véél sneller uit dan bij de Winner, dit begint er echt op te lijken!
moest je er iets mee zijn, filmpje is met 20 frames/s opgenomen

en als ik binnenkort men "zolder" opgeruimd heb kan ik alles eens netjes bezien, ik denk dat de 100W perfect is voor thuis, niet te fel en niet te fleps
GunnieStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 14-12-2004
Laatste: 3-7-2019
Berichten: 76
17-12-2004 01:13
heb nu ff nog een filmpje toegevoegd van de strobo functie, gewoon op men 3m hoge plafond laten schijnen. die variatie die je in het filmpje ziet is er in het echt niet, elke flits gaat netjes zelfde ritme :)

te vinden onderaan tussen de links naar de filmpjes happy :)
https://gunnie.xoopiter.com/JBSystemsDynamo

btw alleen strobo op witte bol happy :)
geen aparte shutter maarja
PoweredgeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 21-12-2004
Laatste: 22-1-2007
Berichten: 20
21-12-2004 18:17
Nou vraag ik me eingelijk af. Ik heb ook zo een zolder. maar dan de helft. dus een kamer van 3 meter breed 3 lang en 3 hoog. Zou de Winner dan de beste keuze zijn of heb ik met een Dynamo genoeg? The winner heeft meer lichtopbrengst maar zou dat niet té zijn in een kleinere omgeving?

Terug naar forum Reageer (zonder quote)