Forum > Geluid

Speakers voor max 80 decibel.

(26 reacties. Pagina 3 van 3)
Moderator(s): Dré
FredjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 2-3-2003
Laatste: 20-5-2008
Berichten: 1195
14-10-2004 15:28
Beide opties hebben voor en nadelen.
Mijn optie zou zijn-
huren (kost je namelijk de kop niet!!),dan kan je meteen een set huren waar je smoel op hebt om te kopen en kijken hoe het zich gedraagt als er publiek is.
Daarbij factureer je de huurkosten gewoon door.
Al met al word het kort dag om iets aan te schaffen en voor je het weet neem je een verkeerde beslissing.
groet
it's just one of those Day's ,they come and they Go.
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
14-10-2004 17:04
bedankt voor je reactie Fredje.

Ik ben net even bij de lokale dealer geweest (Eigenhuijsen Muziek te Nijmegen, of mag dat hier niet. shut up :X). Daar sprak ik een jongen die net een nieuwe set thuis heeft staan van 4 subs van HK en 2 topjes. Aangestuurd door Crown versterkers. Hij wilde deze set graag eens uitproberen op een feestje om zo te kunnen kijken wat het spul kan. Met hem ga ik nu iets proberen te regelen.

Verder heb ik even naar de Wharfedale ESP-15 (als ik het zo goed zeg..) geluisterd, dit was de enigste speaker die ze op voorraad hadden in het 200-250 Euro per kast prijs-segment. Ik moet zeggen dat het een hele vooruitgang is t.o.v. mijn XXL's. Als ik me goed herinner heeft (had?) Max deze kastjes ook? Ik kijk iig nog even rustig rond naar mijn speakers. Ik denk dat Fredje wel gelijk had. 2 weken is idd niet veel tijd en huren kan ik nu waarschijnlijk ook mooi regelen.
Keljet
BartsegersStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-1-2002
Laatste: 28-10-2014
Berichten: 1463
14-10-2004 19:19
hk 4 subs 2 tops. dat wordt geheid nurenruzie dan.
das echt toch flink over kill in een cafe'tje
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
14-10-2004 21:20
Denk ook niet dat we het de hele avond vol laten knallen... Maar hij wilde het graag uitproberen want thuis mocht het niet van zijn vader vertelde hij. En daar kan ik me ook wel iets bij voorstellen.. laugh :D

Ik moet hem van de week nog even bellen om het precies af te spreken maar ik hoop wel dat het door gaat. Zo kan ik waarschijnlijk goedkoop aan een kwalitatief goed setje komen voor een keer.
Keljet
TeunStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-12-2002
Laatste: 2-5-2014
Berichten: 133
1-11-2004 15:56
Oké het feest is inmiddels afgelopen vrijdag geweest en ik zal hier de afloop even posten.

Het was dus een 70's / 80's feest van 21:00 tot 02:00 uur. Ik heb met mijn eigen mixset gedraait maar met het geluidssysteem van Jeroen, de jongen met wie ik de speakers had geregeld. Hij had een 2 keer 1200 watt versterker (Crest of Crown, vergeten) & een sub+top per kant bij zich. Dit heeft in het begin nog aardig hard open gestaan en om 12 uur ging het volume wat omlaag. Echter, we zaten RUIM over de 80db geluidslimmiet heen. De eigenaar van de zaal heeft wat met de mensen geregeld geloof ik.

Wat misschien ook nog wel leuk is om te melden, het was een enorm succes! Het was de eerste keer dat het feest er was ge-organiseerd en het was zo druk dat er zelfs een tekort aan glazen ontstand achter de bar. Dit werd overigens snel opgelost. Er waren zo'n 200 mensen en ik heb tot nu toe alleen positieve reacties gehoord!

Ik heb afgesproken de grote feesten samen met Jeroen te doen, dit geluidssetje was prachtig. Voor de kleinere feestjes (tot +- 45 man) zal ik straks met een Mission 900 + 2 Wharfedale EVP-S 15 draaien. Deze worden binnenkort aangeschaft, als ze weer op voorraad zijn bij Feedback of ik de lokale dealer overtuigt heb van het feit dat als ze bij Feedback 160€ zijn hij ze aan mij eigenlijk ook voor 160€ moet verkopen.

Bedankt voor alle reacties en de hulp!

Laatste vraag: EVP-S 15 + Mission 900 moet toch voldoende zijn voor de wat kleinere feestjes? Ook als het ene keer iets harder mag...
Keljet
ElceeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 24-11-2003
Laatste: 22-6-2007
Berichten: 215
1-11-2004 17:05

sylvia schreef:

80 dB binnen heb ik ook al eens meegemaakt, in een Utrechtse werfkelder die wordt verhuurd voor feesten & partijen. Ik denk dat dit een bikkelharde afstraffing was na jarenlange klachten van omwonenden over geluidsoverlast in combinatie met het gemeentebeleid om juist aan die kant van de Oude Gracht de horeca-activiteiten in te dammen.
De werfkelder van het COC !!! Daar kun je met simpel gemak de limiters omzeilen en het barpersoneel kreeg ik ook om de tuin geleid. Blijft een kutlokatie waar ik ook niet snel meer zal draaien
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
1-11-2004 17:09
Touché, dat is inderdaad de ergste (mét te veel prutsers als personeel). Hoewel ik twee weken terug hoorde dat ze de limitor er tussenuit hebben gesloopt, ben benieuwd hoe dat verder gaat wanneer ze niet tegelijkertijd de enorme lekken in geluidsisolatie aanpakken.

Op een goede tweede plaats staan de buren: Grote Catacomben. Eveneens een ramp qua toegestaan aantal decibels, ik draai er niet meer. En met mij vele anderen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)