Forum > Geluid

rare dingen met synq smx-1

(87 reacties. Pagina 3 van 9)
Moderator(s): Dré
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
27-9-2004 13:10

Joost schreef:

Ook weer duidelijk! wink ;)

Goh waar zo'n forum wel allemaal niet goed voor is laugh :D
Ik wist het ook niet hoor maar ik heb vorige week een spoedcurses effecten gehad van een collega dj.

Ik heb een dag lang niets anders als effecten lopen beluisteren e.d. (dan ben je ze pas echt strontzat :P )
En natuurlijk zal een losse EFX500 het op sommige punten wel beter doen, maarja een EFX is net zo duur als een Synq mixer.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
27-9-2004 14:40

Patrick van Vugt schreef:

Ik heb een aantal rare dingen ondervonden met de synq smx-1, 1 keer vlak voor een live optreken was ik een stukje aan het beat mixen (voor de lol).
Mijn 2 gemini's hingen aan kanaal 2+3, kanaal fader 2 stond open en 3 stond helemaal dicht.
Toen er een break kwam in het nummer hoorde je het nummer van kanaal 3 er behoorlijk goed doorheen, ik baalde hier enorm van.
Dus mixer uitgezet, aangezet, en het was er nog steeds.
Vervolgens de mixer weer uitgezet en fader 3 los geschoeft en die vervangen met fader 4.
Mixer weer aangezet, er was niks meer aan de hand, ook kanaal 4 (met de ((zogenaamde)) stukke fader) lekte niet meer shocked 8O ...
Klinkt alsof de connectoren tussen de faders en de moederprint niet helemaal goed contact maken. Vaak is dat op te lossen door de faders even los te halen en dan de connector een paar keer achter elkaar vast en loshalen (dus faderblok van kanaal in kwestie een beetje op en neer doen). Voor de zekerheid kun je nog een beetje Kontakt 61 (anti corrosion) in de connector spuiten (echt een drupje per connector).

Het zou goed zijn als Synq betere connectoren gebruikte (bijvoorbeeld met gedraaide buscontacten) maar da's iets dat maanden geleden al aan ze door is gegeven.
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
27-9-2004 15:52

Dré schreef:

Patrick van Vugt schreef:

Ik heb een aantal rare dingen ondervonden met de synq smx-1, 1 keer vlak voor een live optreken was ik een stukje aan het beat mixen (voor de lol).
Mijn 2 gemini's hingen aan kanaal 2+3, kanaal fader 2 stond open en 3 stond helemaal dicht.
Toen er een break kwam in het nummer hoorde je het nummer van kanaal 3 er behoorlijk goed doorheen, ik baalde hier enorm van.
Dus mixer uitgezet, aangezet, en het was er nog steeds.
Vervolgens de mixer weer uitgezet en fader 3 los geschoeft en die vervangen met fader 4.
Mixer weer aangezet, er was niks meer aan de hand, ook kanaal 4 (met de ((zogenaamde)) stukke fader) lekte niet meer shocked 8O ...
Klinkt alsof de connectoren tussen de faders en de moederprint niet helemaal goed contact maken. Vaak is dat op te lossen door de faders even los te halen en dan de connector een paar keer achter elkaar vast en loshalen (dus faderblok van kanaal in kwestie een beetje op en neer doen). Voor de zekerheid kun je nog een beetje Kontakt 61 (anti corrosion) in de connector spuiten (echt een drupje per connector).

Het zou goed zijn als Synq betere connectoren gebruikte (bijvoorbeeld met gedraaide buscontacten) maar da's iets dat maanden geleden al aan ze door is gegeven.
Bedankt dré, dat zal ik dadelijk voor de zekerheid even doen, maar nu weet ik nog steeds niet hoe het kan dat de pgm gewoon door de que heen kwam, terwijl hij helemaal op que stond....
*Quukske*
DimitriStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-8-2003
Laatste: 12-1-2015
Berichten: 25
27-9-2004 17:15

Reind schreef:

Geen nieuwe feature, geen fabrieks fout, geen kapotte SMX1 maar gewoon zoals het hoort
Leek me ook al het meest voor de hand liggend. Maar kan in ieder geval weer rustig slapen wink ;)
Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
2-10-2004 20:57
En jahor, het moest er van komen, na al deze kleine probleempjes is het dan toch echt gebeurt..
Hij heeft het begeven sad :( , eerst viel het linkerkanaal ineens uit, ik dacht dat het aan de xlr lag, gecontroleerd niks mis mee, vervolgens speakon gecontroleerd ook niks mis mee.
Vervolgens mixer uit gezet, weer aan, en hij stuurde bijna niet meer uit.
Aan en uit zetten helpt niet, het ligt niet aan de cd spelers (heb een andere mixer er aangehangen, die deed het wel).

Maandag ga ik bellen naar de plaats waar hij vandaan komt, ik baal er echt enorm van, nu ben ik dus een heletijd m'n mixer kwijt sad :(

Aan de anderekant is het ook goed dat hij het begeven heeft, hij was al niet 100% en nu heb ik iets om hem terug te sturen...
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
2-10-2004 23:08

Patrick van Vugt schreef:

Maandag ga ik bellen naar de plaats waar hij vandaan komt, ik baal er echt enorm van, nu ben ik dus een heletijd m'n mixer kwijt sad :(

Aan de anderekant is het ook goed dat hij het begeven heeft, hij was al niet 100% en nu heb ik iets om hem terug te sturen...
Neem anders direct contact op met de importeur, veel leveranciers hebben 0,0 ervaring met zulke dingen en zullen hem ook naar de importeur op sturen. Als jij nou die stap even over slaat en direct contact op neemt + het probleem even uit legt gaan zulke dingen een stuk sneller. (er ff van uitgaande dat de mixer niet bij Dre vandaan komt)
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
3-10-2004 14:08
Eerst contact opnemen met je leverancier!!!
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Patrick van VugtStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 31-1-2004
Laatste: 14-10-2008
Berichten: 466
3-10-2004 17:06

Dré schreef:

Eerst contact opnemen met je leverancier!!!
Maandag gaat er gebeld worden...
Hoe lang gaat zow'n reparatie ongeveer duren, of valt daar geen pijl op te trekken?
*Quukske*
ReindStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-11-2002
Laatste: 16-1-2012
Berichten: 3032
4-10-2004 00:03
Ligt er een beetje aan hoe lang ze er over doen om er achter te komen dat ze zoiets zelf niet kunnen fixen wink ;)

Ik ben het met Dre eens als je weet dat je een goede leverancier hebt die weet hoe ie zulke dingen op moet lossen. Alleen bestaan er ook leveranciers die zo'n ding eerst 2 weken op de plank laten liggen en hem dan pas op sturen..... in dat geval vind ik persoonlijk dat je de leverancier best over kunt gaan slaan en beter contact kunt zoeken met de importeur/leverancier.

Om maar even een voorbeeld te noemen, in Amersfoort hebben we ten Hove, verkopen ook dj gear maar dan vooral de budget merken. Ze hebben daar absoluut 0 verstand van gear en met vragen moet je al helemaal niet aan komen. Laatst sprak ik iemand die zijn Numark TT2 er naar toe had gebracht en gewoon 7 weken kon wachten voor ie weer over zijn draaitafel beschikte. Dat is gewoon te lang als er verder geen telefoontje of wat dan ook komt van je leverancier. En bij Numark duurt een reparatie echt geen 7 weken dus dat ding heeft gewoon minstens 4 weken op de plank gelegen bij ten Hove.
Rubix cube moeilijk? Probeer maar eens een universele logitech harmony afstandsbediening in te stellen!
SylviaEx Lid
Uit: Nederland
Sinds: 12-1-2003
Laatste: 11-11-2011
Berichten: 4564
4-10-2004 09:20
1 x bewerkt. Laatst door Sylvia op 4-10-2004 14:20
Maar ik vraag mij af wat de importeur ervan vindt als iedereen die van mening is dat zijn dealer te langzaam is rechtstreeks bij hem gaat aankloppen.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)