Forum > Off-Zone

Het centrale fotografie topic (partypics, apparatuur, tips)

(375 reacties. Pagina 29 van 38)
Moderator(s): Dré
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
21-6-2009 10:52

watje schreef:

en dan hoorde ik ook nog iets over de ISO moet ik daar nog op letten?
Dat klopt, is de lichtgevoeligheid van de chip. Naarmate de ISO hoger wordt neemt de ruis toe. Bij dure camera's wordt dit pas bij 3200 of hoger storend, bij goedkope camera's soms al bij 800 of lager. Deels ook een kwestie van reviews lezen.
It's time to play the music, It's time to light the lights..
PimWStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-4-2003
Laatste: 15-12-2010
Berichten: 207
21-6-2009 22:08

watje schreef:

en dan hoorde ik ook nog iets over de ISO moet ik daar nog op letten?
Ga je nu eerst maar eens inlezen op bijvoorbeeld dpreview.com zoals hierboven ook al aangegeven wordt. happy :)
WatjeVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 16-8-2006
Laatste: 30-11-2015
Berichten: 1293
24-6-2009 22:49
na veel gelezen en erachter te komen dat het prijskaartje te duur werd
maar toch de info in me achterhoofd te laten naar macro en medimarkt geweest

en ben nu de trotse eigenaar van een Canon eos 1000D
A lightshow is the perfect combination of Art and Technology. "Stilstaan is achteruitgang, voortgang boekt men door te dromen
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
13-10-2009 10:50
Afgelopen vrijdag op een openingsfeest van een lustrum gedraaid. Na afloop uiteraard wat fotootjes geschoten en sommigen wat na bewerkt op m'n mac. Mijn foto's zijn nog altijd niet helemaal zoals ik ze wil hebben, maar ik kom meer in de buurt. Ik heb een EOS 450D en een Speedlite 430EXII. De foto's waar geen sfeer licht op de achtergrond is, of waar het helemaal donker is, vind ik nog lastig. Hier onder een paar voorbeelden.

Mixende handjes
Leuk kleurtje op de achtergrond
Dames
Bewogen Bacardi
Antiek
Thema bekendmaking
Confetti kanon

Overige foto's

De foto's aan het begin vind ik minder sfeer hebben dan de foto's op het einde. Maar bij de instellingen op het einde zaten ook vaak bewogen foto's. Moeilijk om die balans te vinden. En om op de avond zelf steeds opnieuw alles in te stellen is ook niet alles.

Tips altijd welkom!
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
13-10-2009 13:58
Welke instelligen op je camera heb je hier gebruikt?
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
13-10-2009 16:10
Ik heb onder andere de avondstand, de standaardstand en mijn eigen instelling gebruikt. Bij mijn eigen instellingen heb ik echt alles continue aangepast. Vooral de flitser continue veranderd. Maar als je de foto opslaat, dan kan je bij informatie over de foto de instellingen zien.

Met dit antwoord kan je vrij weinig he? haha wink ;)
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.
RoeltjeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-1-2003
Laatste: 30-9-2015
Berichten: 505
13-10-2009 18:30
Ding op M zetten, ISO op 800, diafragma op 4.5-5.6 sluitertijd lekker lang en je flitser instellen op 2e sluiter synchronisatie. (kan op camera zelf, 450D kan externe flitsers als de 430II en 580II aansturen)

Zijn geen standaard instellingen, dus je moet een beetje pielen, maar zo trek je best wat licht (en kleurtjes!) binnen en krijg je gezichten ed bij portretjes ook nog lekker scherp.

Voor de rest gewoon pielen met sluitertijden, diafragma's, iso's enzovoort. en de meukfotos gewoon gelijk wegdonderen.
vaj-ta-lie-tie
Mathijs_promixStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-9-2006
Laatste: 30-5-2017
Berichten: 201
13-10-2009 18:49

Emile Schuur schreef:

Ik heb onder andere de avondstand, de standaardstand en mijn eigen instelling gebruikt. Bij mijn eigen instellingen heb ik echt alles continue aangepast. Vooral de flitser continue veranderd. Maar als je de foto opslaat, dan kan je bij informatie over de foto de instellingen zien.

Met dit antwoord kan je vrij weinig he? haha wink ;)
Wat moet ik nou met zo'n nutteloos antwoord? laugh :D Zijn jouw instellingen net zo top-secret als de ingredienten en de manier hoe ze Coca Cola maken?
Maar even zonder gekheid; Ik heb onlangs nieuwe camera gekocht dus ben beetje aan het surfen en pielen met instellingen dus vandaar dat ik het even vroeg wink ;) .
Victor JuniorStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 17-4-2003
Laatste: 18-10-2015
Berichten: 1016
13-10-2009 18:58

Emile Schuur schreef:

En om op de avond zelf steeds opnieuw alles in te stellen is ook niet alles.
In dat geval kan je beter een andere camera dan een spiegelreflex nemen...

Wat me opvalt bij je foto's van de dames die je hier direct postte (en dat heeft niet met techniek/instellingen te maken) is dat je erg veel "headroom" overlaat. Boven de hoofden zit er een heel leeg vlak, probeer je portretten wat meer beeldvullend te maken.

Check ook even je witbalans, sommige huidkleuren zijn wel erg geel/groenig... Oja, en je bewerkingen schieten allerlei kanten uit, probeer wat meer een geheel te maken van de serie.
Waar zit de cut op dit apparaat?
Emile SchuurStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-2-2006
Laatste: 6-2-2016
Berichten: 94
15-10-2009 11:46
@ Roeltje
Klinkt overtuigend. Op m'n volgende feestje maar eens uitproberen. wink ;)

@ Mathijs
Haha nee ze zijn tuurlijk niet geheim. Maar ik heb er zoveel aan lopen pielen dat ik niet één standaard instelling heb.

@ Victor
Klopt, met zo'n camera moet je altijd aanpassen. Maar je kan prima een basisinstelling hebben waarmee je op elk feest begint en dan wanneer de avond vordert ook weer aanpassen. En met de ruimte boven de hoofden begrijp ik wat je bedoelt. Ga ik op letten!
Drinken halveert je leven maar je ziet dubbel zo veel.

Terug naar forum Reageer (zonder quote)