Forum > Geluid

Synq SMX-2

(304 reacties. Pagina 28 van 31)
Moderator(s): Dré
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
13-8-2007 12:30
Hoe zit het met de degelijkheid van het apparaat? er zullen al vast wel gebruikers tussen zitten die het apparaat al een jaar in het bezit hebben?
Is er veel slijtage op te merken? Knoppen die wat los gaan zitten of moeilijk bedienbaar worden?
Ik heb nu een dateq xtc, degelijker kan bijna niet, maar ben op zoek naar een goede meer dan 3 kanaals mixer.
De faders zijn makkelijk te vervangen, zijn ze er bij synq dan vanuit gegaan dat dit regelmatig moet gebeuren en de kwaliteit van de faders dus redelijk laag is?
kortom mijn vraag: hoe zit het met de degelijkheid van de mixer (en dan vooral het basic-mix gebeuren, niet per se de effectenkant, want daar zitten blijkbaar nog wat probleempjes in) ?
dus faders, kraakjes, visuele slijtage, potmeters, contactjes (bv de memorycard slot), lampjes en andere knoppen.
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
13-8-2007 12:47
Faderverhaal kan ik kort in zijn: Deze mixer heeft dezelfde faders als die in de UMX SE en de RMX reeks van Reloop. En met name de UMX SE en de RMX-40 BPM zijn bij mij in grote getallen verkocht (gaat bij elkaar opgeteld stevig richting de 4 digits ;-)

Het gebeurt bij deze fader wel eens dat hij open gaat staan. Soms door slechte fadertechniek (de bekende fader klakkers), soms doordat de subprint te strak op de fader gesoldeerd zit waardoor deze de fader uit elkaar trekt. In beide gevallen is het probleem op te lossen door het faderhuis weer aansluitend te maken (zonder vervanging van welk onderdeel dan ook). Ik heb dan ook voor zowel de RMX-40 BPM alsook voor de UMX SE nog geen faders hoeven bestellen of naleveren ;-)

SMX-2: Ik heb 5 stuks teruggezien met een storing (waarvan 2 x een mixer van dezelfde klant volgens mij). 3 met een probleem met de effect unit, 1 met een probleem in de master (los contactje) en 1 met een lek in de cross-fader. Op het aantal verkochte units is dat wel wat hoger dan gemiddeld (met de nadruk op WAT hoger).
-- Pardon my French, I'm Dutch --
MitchelStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 6-9-2003
Laatste: 22-7-2010
Berichten: 186
17-8-2007 12:31
ik heb nu ook het probleem dat bijna al mijn faders lekken shocked 8O

en iemand een idee hoe ik de smx kan koelen in een kist hij zit nu strak in het schuim maar misschien een gleuf rondom en daar lucht doorheen laten ventileren?
Waar een wil is, is een weg.
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
17-8-2007 12:49
Goed, ik dan maar even.

Heb de SMX-2 nu een jaar in mijn bezit. Ben er tot nu toe nog altijd erg over te spreken, ondanks het feit dat ik mijn mixer heb moeten terugsturen naar Dré. Ging hier, zoals Dré al noemde, om een slecht contact in master 2. Keurig omgeruild door Beglec.

Geen problemen met lekkende en/of krakende faders. Visuele slijtage is bij mij ook niet aan de orde. Nu moet ik wel zeggen dat ik 'm netjes in een kist heb zitten en ik 'm afdek wanneer ik 'm niet gebruik. Effecten doen wat ze moeten doen, maak er echter weinig gebruik van. Ook de sampler is prima te gebruiken. Memorycard zit stevig op z'n plek.

Op die ene storing na, niets dan fijne ervaringen met de SMX-2. Of hij kwa degelijkheid kan tippen aan een Dateq valt te betwijfelen. Waar je een XTC o.i.d. ook naar toe sleept, hij blijft het altijd doen. Dit moet je met de Synq nog maar afwachten.

Jammer dat je niet dichterbij woont. Je had 'm altijd even mogen komen proberen. Succes met je overwegingen en eventueel de aanschaf.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200
DréAdministrator
Uit: Nederland
Sinds: 17-11-2001
Laatste: 19-9-2024
Berichten: 13472
17-8-2007 14:06

mitchel schreef:

en iemand een idee hoe ik de smx kan koelen in een kist
Uit de kist halen als je hem gebruikt (of kist aanpassen). Kan zo maar zijn dat niet elke mixer zo maar in elke kist kan zitten EN op dat moment ook nog gebruikt kan worden. Dat het past betekent niet automatisch dat het kan. Koeling mag niet aangetast worden...

Mijn auto past in een garage met 10cm ruimte rondom. Helaas zal ik dan nooit meer in de auto kunnen komen (dus zet ik hem maar niet in zo'n garage ;-)
-- Pardon my French, I'm Dutch --
Big bangVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-11-2003
Laatste: 28-6-2024
Berichten: 2389
17-8-2007 14:09

mitchel schreef:

en iemand een idee hoe ik de smx kan koelen in een kist
Zorg dat het schuim alleen tegen de mixer drukt op de plaatsen waar geen luchtroosters zit. Dat zal op z'n minst een hoop schelen.

Dré schreef:

Mijn auto past in een garage met 10cm ruimte rondom. Helaas zal ik dan nooit meer in de auto kunnen komen (dus zet ik hem maar niet in zo'n garage ;-)
Tijd voor een cabrio wink ;)
It's time to play the music, It's time to light the lights..
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
17-8-2007 14:44
Ik heb hier ook weer een probleempje met mijn Synq. Eén van de faders geeft links gewoon goed geluid, maar rechts een zeeer verstoord geluid. Kan aan de fader liggen, maar hij doet het ook op de cue.

Verzoek aan Marky: kun je me daar even over mailen, ik heb je adres niet meer en kan 'm wegens drukte ook niet naar je sturen voor reparatie.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
Daan86Standaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 1-1-2004
Laatste: 24-2-2008
Berichten: 74
17-8-2007 17:15

Groovelover schreef:

Goed, ik dan maar even.
dank je voor je reactie. Ik begrijp dat het geen dateq is in degelijkheid.
M'n besluit staat nog niet 100% vast maar waarschijnlijk staat hier over 2 weken toch een synq.
toch nog een kort vraagje:
ik heb in dit topic al het een en ander gelezen over de eq.
maar hoe bevalt de eq jou? Valt er bijvoorbeeld goed de lage tonen mee weg te draaien zonder dat er direct een "gat" in je muziek zit?
en in de specs staat dat er een -30db kill functie op zit? wordt deze geactiveerd met de potmeter zelf (helemaal dicht draaien) of via andere knopjes (net als bij de dateq xtc de killswitches)?

afz. Daan
Custom Sl-1200 Red - Synq SMX-2 - Custom Sl-1200 Red
DjsebasStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 11-3-2006
Laatste: 8-11-2011
Berichten: 48
17-8-2007 17:42
Door de potmeter helemaal dicht te draaien wink ;)
pioneer cdj 800mk2 - synq smx 2 - pioneer cdj 800mk2
GrooveloverStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 5-3-2004
Laatste: 28-8-2010
Berichten: 462
19-8-2007 21:25
Het is op geen stukken na een Dateq. Vergeet niet dat de Dateq's zich al lang en breed hebben bewezen.

Er zijn inderdaad geen aparte knoppen voor de kill functie, zoals bij de XTC. Wat betreft de eq; het is ook weer geen NUO 5, waar het geluid 100% gekilled is wanneer je de potmeters dichtdraait. Voor mijn doeleinden, meestentijds mixen van house, voldoet de eq prima. Geen problemen mee.

Toch raad ik je aan om 'm ergens te gaan proberen. Je kan hier wel van alles lezen, maar je krijgt toch nooit helemaal een volledig beeld.
Pioneer cdj 800 mk2 - Synq SMX-2 - Pioneer cdj 800 mk2 - Technics RP-DH 1200

Terug naar forum Reageer (zonder quote)