Forum > Algemeen Forum

Wat kosten jullie nou?

(2883 reacties. Pagina 277 van 289)
Moderator(s): Dré
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-1-2012 08:59
1 x bewerkt. Laatst door YourLiVe op 6-1-2012 09:02
Ik vraag normaal € 50,00 per uur als dj. Dat is veel, maar ik houd die prijs expres hoog omdat ik liever niet alleen als dj ingehuurd wil worden (liever compleet met drive-in). Als het om zoveel uurtjes gaat wil ik vaak wel wat korting geven, maar onder de € 40,00 per uur zal dat niet uitkomen...

Als jij normaal € 25,00 per uur vraagt lijkt me € 20,00 per uur dan ook een nette prijs. Aan de andere kant ligt het er ook aan hoe graag je de klus wilt hebben, want er is altijd wel iemand te vinden die het wel voor die prijs wil doen.

@ Tom, Hemske bedoelt dat hij normaal 20 tot 25 euro per uur krijgt. Daarom zegt hij ook dat 400 euro van de gekken is...
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
6-1-2012 09:00
De 20/25 euro zijn de normale minimale tarieven zonder set.
Daar had ik het ookal over met hem, dat de dagen wel ontzettend lang zijn.
KnorrepotStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 25-10-2009
Laatste: 25-6-2021
Berichten: 479
6-1-2012 09:54
Heb met de uitbater vooral geen medelij met carnaval (net als met kerst of oud en nieuw bijv) ben de afgelopen jaren vaak genoeg onder de optocht gebeld door mijn baas dat ik een setje in een cafe/zaaltje moest leveren met spoed. De baas had al gedronken, en ik doe met de vrienden zelf mee met de optocht, toevallig nog nuchter. Het was dus tijdens de carnaval. Na de optocht hier, trekt iedereen de kroegen in.

Je kan de verhuurprijs gerust over de kop gooien, dan smeken ze je haast nog om te komen, want.. als er geen muziek is, is er ook geen omzet!
En ik kom ook niet voor twee tientjes van mijn carnavalswagen af om na het cafe van de baas te lopen, daar de fiets te pakken, naar de zaak, met de bus naar de hal, setje ophalen, bouwen bij het cafe en het voorgande regeltje andersom weer af te werken om uiteindelijk een uurtje later weer in de optocht te verschijnen! laugh :D

Ook leuk, zondag avond, DE avond hier in Groenlo, City Lido BOM vol en de main PA in de grote zaal begeeft het tegen 10, en dan gebeld worden om vervaning te regelen.. Daar heeft de grote baas van de dancing wel veel baat bij.
Echter, een convesionele stack kun je niet maken, omdat het podium dan bij de zaal aan getrokken word (Dj staat in de ''engelen bak'' een zwevende dj bak aan de andere kant van de zaal)
Moet je eens opletten hoeveel mensen je dan willen helpen als je met een stuk truss en enkele flightcases aan komt zetten om als een malle een arraytje te vliegen laugh :D
AAA Showtechniek -> Freelance Geluidstechnicus
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
6-1-2012 12:17
Wanneer ik al deze prijzen bekijk verschiet ik er helemaal niet van dat meer en meer uitbaters kiezen voor een PC met muziekabonnement.Medelijden met een uitbater is niet nodig maar indien de avond een flop is heb nog geen DJ horen zeggen laat maar zitten je hebt niets verdiend dus hoef ik ook niets.
YourLiVeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 19-5-2004
Laatste: 27-10-2021
Berichten: 1849
6-1-2012 12:21
Als jij als dj geen meerwaarde kan bieden tegenover een pc met muziekabonnement ben je inderdaad geen cent waard.
Meld je aan voor een gratis vermelding op geluid-en-licht.com
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
6-1-2012 13:37
Een meerwaarde ben ik zeker wel, maar het probleem is dat iemand anders de klus aanneemt en ik weer door hem wordt ingehuurd.
Dus die dacht hier even een mooi bedrag te verdienen aan alleen verhuur..
Maar alles afgehandeld en ben lichtelijk stijf geweest in mijn prijs.
BSSStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 30-10-2009
Laatste: 23-5-2023
Berichten: 625
6-1-2012 13:50
En hoeveel krijg je er nu voor?
www.bigsoundsystems.be
HemskeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 30-11-2010
Laatste: 9-10-2022
Berichten: 288
6-1-2012 14:20
20 per uur.
Vind het prima, en ik hou niet zo van project prijzen en kijk zelf maar hoeveel uur het wordt.
Nou weet ik waar ik aan toe ben.
Ik kan vast en zeker op andere plaatsen meer verdienen, maar hier zit meer toekomst in dus dan neem ik dat voor lief.
Eddy wallyStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 17-1-2008
Laatste: 21-11-2017
Berichten: 823
6-1-2012 15:08

YourLiVe schreef:

Als jij als dj geen meerwaarde kan bieden tegenover een pc met muziekabonnement ben je inderdaad geen cent waard.
Ik ben ten eerste geen DJ maar doe wel al 25 jaar verhuur.Of die DJ een meerwaarde is of niet maakt voor de uitbater geen zak uit,wat telt is wat er na een avond overschiet in de kassa,na betaling van alle kosten.
Ik zie hier genoeg ,met karnaval zit het stampvol en of de boxen goed of slecht klinken,er een DJ is of niet het maakt weinig uit.Je kan perfect enkele playlists maken op een pc welke het goed doen,een grote hoop dj's?doet net hetzelfde ik kan vaak op voorhand zeggen wat hun volgend nummer is.
Dj stokeStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 13-10-2009
Laatste: 4-9-2012
Berichten: 53
6-1-2012 16:08

hemske schreef:

20 per uur.
Vind het prima, en ik hou niet zo van project prijzen en kijk zelf maar hoeveel uur het wordt.
Nou weet ik waar ik aan toe ben.
Ik kan vast en zeker op andere plaatsen meer verdienen, maar hier zit meer toekomst in dus dan neem ik dat voor lief.
Dan zou je dus 720€ moeten vangen voor al die uren. Als er meer toekomst in zit blijf je dus voor 20€ p/u draaien.
Met dit soort grote evenementen zou ik de prijs wat omhoog doen. Bijv. 30€ p/u, En later op "gewone" dagen die 20€ p/u hanteren.
De uitbater verdient genoeg aan carnaval dus je kan je prijs wel opkrikken. wink ;)
geluids overlast? je komt toch even kijken waar het vandaan komt...

Terug naar forum Reageer (zonder quote)