Forum > Algemeen Forum

Het bouwen van een case

(3446 reacties. Pagina 27 van 345)
Moderator(s): Dré
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
1-7-2004 18:55
Even een vraagje van mij tussendoor.
Ik ben nog steeds druk aan t brainstorme over een case/meubel, maar nu had ik gedacht 2 kisten te maken (1tje voor de parren, 1tje voor effecten en overige zooi)die ik dan op elkaar kon stapelen (en dan heb ik nog een heel systeem in gedachte voor cd spelers en mengpaneel enzo, maar dat word eerst nog afgewerkt). De vraag die ik daar nu voor heb is misschien volgens sommige mensen een domme vraag, maar ik heb nou eenmaal vrij weinig ervaring met fc's.

Mijn vraag is: als ik de 2 cases op elkaar wil stapelen, wat voor hoeken moet ik dan nemen? ik zie overal wel bolhoeken, maar voor het stapelen lijkt mij dit zo "wegglij gevoelig"

Alvast bedankt.

Justin
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
1-7-2004 19:00

DJ Jus schreef:

Mijn vraag is: als ik de 2 cases op elkaar wil stapelen, wat voor hoeken moet ik dan nemen? ik zie overal wel bolhoeken, maar voor het stapelen lijkt mij dit zo "wegglij gevoelig"
Je hebt bolhoeken (een volledige "bal"), maar ook stapelbolhoeken (met een "bal" met een holte erin), kijk maar:

Bolhoek: www.pennfabrication.com/CDimages400x400/Hardware/Corners/C1351.jpg

Stapelbolhoek: www.pennfabrication.com/CDimages400x400/Hardware/Corners/C1357.jpg
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
DJ JusStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2004
Laatste: 30-12-2005
Berichten: 410
1-7-2004 19:26
aha, slim. dus de bovenste met gewone bolhoeken, en de onderste met die andere?
Geld is net schaamhaar... het groeit niet op me rug
Dj NoizStandaard Lid
Uit: België
Sinds: 20-8-2003
Laatste: 16-6-2006
Berichten: 357
1-7-2004 19:28

DJ Jus schreef:

aha, slim. dus de bovenste met gewone bolhoeken, en de onderste met die andere?
Inderdaad!
Dus: Bij elk van de cases zijn de 4 bovenste hoeken gewone bolhoeken en de 4 onderste hoeken stapelbare bolhoeken. (eventueel kan je, als je 1 van de 2 cases steeds bovenaan zet, de 4 onderste stapelbare bolhoeken van de onderste case vervangen door gewone bolhoeken, maar dan ben je natuurlijk gebonden aan de "stapelvolgorde" ...)
Being a dj is not just a job for me, it's my calling!
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
1-7-2004 19:49

jeroenvdv schreef:

Zou je hiervan een fotootje kunnen posten? Ben best benieuwd naar dat ontwerp, en kan het me niet helemaal voorstellen..
Het idee is heel simpel.
Als ik tijd heb zal ik er een foto van maken, Dit kan echter wel even duren aangezien ik freelance mixer ben bij de band die deze case heeft.

dj Jasper schreef:

Dat idee heb ik wel vaker gepost wink ;) :

Je hebt 2 bakken die je kantelt en op elkaar legt:
home.wanadoo.nl/kids.hofman/jbh-feesten/18juni2004/18juni20044.jpg (hier kan je het zien aan het handvat)

De bodem is een plank die rust op spijltjes, dus die bodem kan je eruit halen. Als je dan ook nog in die spijltjes magneetjes verwerkt, en de case kantelt, en dan een reclamebord erop doet,heb je een mooi meubel!
Nee, als ik het goed kan zien op de foto is dat niet het model wat ik bedoel.
Maar op zo'n manier kan het ook.Tevens zou je in die bodem ook een plexiglas plaat met licht erachter kunnen monteren.

Martin.
kvm entertainment
LJ DaAnStandaard Lid
Uit: Nederland
Sinds: 4-3-2003
Laatste: 16-9-2020
Berichten: 627
3-7-2004 18:52

kvm schreef:

jeroenvdv schreef:

Zou je hiervan een fotootje kunnen posten? Ben best benieuwd naar dat ontwerp, en kan het me niet helemaal voorstellen..
Het idee is heel simpel.
Als ik tijd heb zal ik er een foto van maken, Dit kan echter wel even duren aangezien ik freelance mixer ben bij de band die deze case heeft.
Nou ben ik ook wel nieuwsgierig geworden.. laugh :Dlaugh :D
Fouten in deze tekst dienen ter vermaak van de lezer.
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
3-7-2004 20:10

LJ DaAn schreef:

kvm schreef:

jeroenvdv schreef:

Zou je hiervan een fotootje kunnen posten? Ben best benieuwd naar dat ontwerp, en kan het me niet helemaal voorstellen..
Het idee is heel simpel.
Als ik tijd heb zal ik er een foto van maken, Dit kan echter wel even duren aangezien ik freelance mixer ben bij de band die deze case heeft.
Nou ben ik ook wel nieuwsgierig geworden.. laugh :Dlaugh :D
Hoezo? Het zijn gewoon 2 losse kisten die met elkaar verbonden zijn d.m.v.sluitprofiel. Het geheel vormt samen 1 case.

Enkele voordelen van de deelbare case, slechts 4 wielen nodig en 8 bolkophoeken. Eventueel een ander voordeel dat je 1 degelijke case hebt i.p.v 2 cases die van elkaar af kunnen schuiven.

Nadeel kan zijn, vervoersprobleem en totaal gewicht.

Martin.
kvm entertainment
MartijnVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 15-3-2003
Laatste: 3-7-2024
Berichten: 2419
3-7-2004 23:50
binnenkort komen er weer 2 projectjes aan: een 10HE versterkerrack, en een kist voor de mixer. met het versterkerrack begin ik met wat mazzel morgen, kwestie van een plaat hout van het dak trekken. laugh :D er komt namelijk een nieuw stuk schuur bij, en dan komen er kant en klare dakplaten op, dus geen geklooi met isolatie. ik ga jullie op de hoogte houden.

ook staan er nu nog 2 kistjes in de schuur, die voor wat effecten zijn. die zijn alleen niet helemaal volgens de standaard gecased. er zit ook geen deksel op, geen HPL maar verf ed. gewoon van wat restspul. ook daarvan komen binnenkort de foto's.
Zelfbouwcase; het meest volledige assortiment onderdelen voor flightcases en speakers
CyberDanceVIP Lid
Uit: Nederland
Sinds: 18-6-2003
Laatste: 1-7-2020
Berichten: 1212
3-7-2004 23:52
Beetje idee ditte?
www.licht-verhuur.nl/div/kabelbakjes.jpg ?
Idee hiervan was ooit om een aantal kleine kabelbakjes koppelbaar te maken tot een stapel van 6 stuks oid. De bovenste werd voorzien van een deksel, de onderste had wielen. Op die manier makkelijk te vervoeren en op opdracht toch allemaal losse bakjes (overzicht + makkelijk 1 bakje los te nemen zonder een hele kist te moeten verschepen)
Turbosound Flashline & FlexArray, Vari*Lite & GrandMA2
KVMVIP Lid (†)
Uit: Nederland
Sinds: 20-11-2003
Laatste: 8-12-2009
Berichten: 3843
4-7-2004 00:08

CyberDance schreef:

Beetje idee ditte?
www.licht-verhuur.nl/div/kabelbakjes.jpg ?
Idee hiervan was ooit om een aantal kleine kabelbakjes koppelbaar te maken tot een stapel van 6 stuks oid. De bovenste werd voorzien van een deksel, de onderste had wielen. Op die manier makkelijk te vervoeren en op opdracht toch allemaal losse bakjes (overzicht + makkelijk 1 bakje los te nemen zonder een hele kist te moeten verschepen)
Precies hetzelfde idee.

Martin.
kvm entertainment

Terug naar forum Reageer (zonder quote)